The gold and coin market went into a coma - بازار طلا و سکه به کما رفت

بازار طلا و سکه به کما رفت

پایگاه خبری دنیای برند،  نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز وضعیت بازار را مساعد عنوان می‌کند و می‌گوید: در طول این هفته گذشته پس از روز شنبه آرامش نسبی به بازار بازگشت، قیمت‌ها ثبات نسبی داشت اما مجددا روز چهارشنبه و پنج شنبه علی رغم اینکه در بازارهای جهانی قیمت اونس کاهش یافت، اما نوسان ارزی باعث شد اندکی قیمت طلا وسکه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نوسان ارزی و اونس جهانی به یکدیگر مرتبط هستند، می‌افزاید: عرضه و تقاضا نیز روی قیمت‌ها اثر می.گذارد، اما در روزهای اخیر با وجود اینکه تغییری در تقاضا نبود و بازار التهاب نداشت، اما نوسان نرخ ارز باعث شد تغییرات بازار داخلی متفاوت تر از قیمت جهانی باشد.

به گفته بذرافشان، بازار کنونی طلا و سکه التهاب ندارد و رفتارهای هیجانی در بازار مشاهده نشده است. وی اضافه می‌کند: به دلیل جنگ اسرائیل و فلسطین و تاثیرات آن روی قیمت، افزایش تقاضا رخ نداد، این برخلاف رویه سال‌های قبل بود. به همین خاطر بازار ملتهب نشد. قیمت‌ها به دلیل نوسان نرخ ارز و اونس جهانی تغییراتی دارد اما شرایط حاد نیست ثبات قیمت‌ها هم با توجه به شرایط موجود خوب است، بنابراین مردم منتظر افزایش یا کاهش قیمت‌ها نباشند و مبادلات خود را انجام دهند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی قیمت‌ها را در این شرایط سخت می‌داند و می‌گوید: برای پیش‌بینی باید ببینیم از ابتدای هفته بازارهای جهانی و تحولات سیاسی به کدام سمت حرکت می‌کند و نرخ ارز چه تغییراتی دارد. به طور کلی با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد نوسان چشمگیری در بازار نباشد، اما برای پیش‌بینی زود است و باید منتظر اتفاقات باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تقاضای سکه و طلا چقدر کاهش یافته است نیز تاکید می‌کند: تقاضای مصنوعات طلا از ابتدای سال کمتر شده است نگاه مردم به خرید طلا و سکه به عنوان یک کالای سرمایه گذاری است به همین علت مانند گذشته روی مصنوعات طلا سرمایه گذاری نمی‌کنند و بیشتر تقاضا برای خرید طلای دست دوم، آب شده و سکه است.

منبع

همچنین ببینید

Img20240501113719986 310x165 - پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

با آغاز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۹۷ تا به امروز، مشکلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *