10 ways to improve production efficiency - 10 راه برای بهبود کارایی تولید

۱۰ راه برای بهبود کارایی تولید

پایگاه خبری دنیای برند، راه های مختلفی برای بهبود کارایی تولید وجود دارد مانند استفاده از ربات صنعتی مانند ربات های کوکا ، پالتایزر یا ربات جوشکار. اما همه آنها برای هر سازنده ای کار نمی کنند. بهترین راه برای بهبود راندمان تولید این است که رویکردی جامع داشته باشید و به کل فرآیند خود از ابتدا تا انتها نگاه کنید.

 

 

۱۰ راه برای بهبود کارایی تولید

 

زمانی که تولیدکنندگان به بهبود فرآیندهای خود فکر می‌کنند، کارآیی معمولاً در نوک زبان است.

و به حق! بهبود کارایی شما می تواند منجر به هزینه کمتر برای تولید محصولات مشابه و رقابتی تر شدن در بازار جهانی شود.

راه های مختلفی برای بهبود کارایی تولید وجود دارد مانند استفاده از ربات صنعتی مانند ربات های کوکا ، پالتایزر یا ربات جوشکار. اما همه آنها برای هر سازنده ای کار نمی کنند. بهترین راه برای بهبود راندمان تولید این است که رویکردی جامع داشته باشید و به کل فرآیند خود از ابتدا تا انتها نگاه کنید.

در اینجا ۱۰ روش عالی برای بهبود کارایی تولید آورده شده است:

۱. کارایی تولید چیست؟ شرایط خود را تعریف کنید

راندمان تولید اصطلاحی است که برای توصیف اثربخشی کلی فرآیند تولید به کار می رود. اغلب با مقدار محصول تولید شده نسبت به منابع مورد استفاده برای تولید آن اندازه گیری می شود. به عبارت دیگر، راندمان تولید نسبتی از خروجی ها به ورودی ها است.

این تعریف کلی است، اما همیشه ایده خوبی است که با تعریف اصطلاحات خود شروع کنید.

مانند همه شرکت ها، شما بر اساس محصولات و فرآیندهای خاص خود، تعریف خود را از کارایی خواهید داشت. قبل از اینکه بتوانید آن را بهبود ببخشید، باید تعریف کنید که کارایی برای شرکت شما چیست.

۲. از معیارهای کارایی تولید برای پیگیری پیشرفت استفاده کنید

اگر نتوانید آن را اندازه گیری کنید، نمی توانید آن را بهبود ببخشید.

چندین معیار وجود دارد که می توانید از آنها برای پیگیری پیشرفت خود در جهت بهبود کارایی تولید استفاده کنید. انتخاب شما به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

برخی از معیارهای رایج مرتبط با کارایی عبارتند از:

  • راندمان کلی تجهیزات (OEE)

  • عملکرد کل تجهیزات موثر (TEEP)

  • اثربخشی عملیات کلی (OOE)

  • توان عملیاتی

  • در بازده عملیاتی استاندارد

  • استفاده از دارایی

هر متریک جنبه های مختلف فرآیند تولید را اندازه گیری می کند. با ردیابی معیارهای مناسب، می توانید تأثیر تغییرات خود را مشاهده کنید.

۳. ارتباطات را در تمام بخش ها ساده کنید

ارتباط موثر برای هر کسب و کاری ضروری است، اما به ویژه در تولید اهمیت دارد. برای بهبود کارایی، به ساده‌سازی ارتباطات در تمام بخش‌ها کمک می‌کند.

یک فرآیند ارتباطی کارآمد می تواند به شما کمک کند تا مسائل بالقوه را قبل از تبدیل شدن به مشکل حل کنید، مانند موارد مرتبط با مدیریت ناکارآمد پروژه، اضافه بار اطلاعات و اهداف غیر واقعی.

نت رباتیک ابزار ارزشمندی برای بهبود ارتباطات پیرامون استقرار روباتیک شما است. این به شما امکان می دهد پروژه های رباتیک خود را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید، بدون توجه به اینکه آن افراد در کجای جهان هستند یا از چه دستگاهی استفاده می کنند.

۴. اجرای یک راه حل رباتیک برای کیفیت و سازگاری

یکی از مطمئن ترین راه ها برای بهبود کارایی در فرآیندهای تولید، افزودن اتوماسیون روباتیک است. ربات‌ها می‌توانند سریع‌تر و با ثبات‌تر از انسان کار کنند که منجر به افزایش کیفیت و کاهش زمان از کار افتادن دستگاه می‌شود.

شما می توانید ربات ها را برای بسیاری از وظایف در یک تجارت تولیدی استفاده کنید، از جمله:

  • مونتاژ

  • رنگ آمیزی

  • جوشکاری

  • بازرسی

  • بسته بندی

  • پالت سازی

  • و خیلی بیشت.

۵. از سیستم های نوار نقاله برای جابجایی قطعات و محصولات استفاده کنید

زمان از دست رفته برای حمل و نقل یکی از اتلافات عمده در تولید است. نوار نقاله ها ابزار بسیار خوبی برای جابجایی سریع قطعات و محصولات از طریق یک مرکز تولید هستند.

هنگامی که از نوار نقاله استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که از آنها به طور موثر استفاده می کنید. این شامل تنظیم نرخ جریان مناسب و بهینه سازی عملکرد آنها برای بارهایی است که هر نوار نقاله حمل خواهد کرد.

10 ways to improve production efficiency 0 - 10 راه برای بهبود کارایی تولید۶. از نرم افزار برای بهبود کارایی تولید استفاده کنید

راه حل های نرم افزاری مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود کارایی تولید کمک کند. اینکه کدام نوع برای شما مناسب است بستگی به این دارد که کدام جنبه از عملیات خود را می خواهید کارآمدتر کنید.

برخی از انواع نرم افزارهای تولیدی معروف عبارتند از:

  • سیستم های اجرایی ساخت (MES)

  • شبیه‌سازهای کارخانه ، مانند شبیه‌سازی لجستیک، سیال یا جابجایی مواد

  • سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

  • برنامه های شبیه سازی ربات

۷. تا آنجا که می توانید زمان توقف را کاهش دهید

راه دیگر برای بهبود راندمان تولید، کاهش زمان خرابی است. زمان از کار افتادن زمانی است که بخشی از فرآیند شما به دلیل عواملی مانند تعمیر و نگهداری، وقفه کارمندان یا استفاده ناکافی نمی تواند به طور موثر عمل کند.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید زمان خرابی را در کسب و کار خود به حداقل برسانید ، از جمله اجرای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، آموزش کارکنان در مهارت های جدید و استفاده از اتوماسیون رباتیک.

۸. طراحی چیدمان گیاه خود را بهینه کنید

چیدمان تاسیسات شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر کارایی تولید داشته باشد. چیدمان ناکارآمد کارخانه می تواند منجر به مسافت های طولانی تر سفر، افزایش زمان از کار افتادگی و سطح بالاتر استرس برای کارکنان شود.

نکاتی برای بهینه‌سازی طراحی چیدمان کارخانه شامل تقسیم کار به مراحل، به حداقل رساندن ضایعات حرکتی و طراحی راه‌حل‌های اتوماسیون در اطراف محدودیت‌های فضایی است.

۹. کارکنان خود را در مورد فن آوری های جدید آموزش دهید

کارکنان شما بخش مهمی از فرآیند تولید شما هستند. با آموزش آنها برای استفاده از آخرین تکنیک ها و فن آوری های ساخت، به آنها کمک می کنید تا کارایی خود را بهبود بخشند.

وقتی کارمندان شما با قابلیت‌های فناوری‌هایی مانند روباتیک آشنا باشند، با این فناوری‌ها کارآمدتر خواهند شد. این به بهبود کارایی کلی شما کمک می کند و می تواند منجر به افزایش بهره وری شود.

۱۰. این استراتژی ها را با نت رباتیک اجرا کنید

شبیه‌سازی ربات می‌تواند ابزار ارزشمندی برای استفاده از استراتژی‌هایی از این قبیل در عملیات تولیدی شما باشد.

نت رباتیک می تواند به شما در بهبود کارایی به طرق مختلف کمک کند، از جمله کمک به شما در موارد زیر:

  • طراحی استقرار ربات خود را در شبیه سازی بهینه کنید

  • کارمندان خود را در زمینه فن آوری های رباتیک آموزش دهید

  • طرح‌بندی فرآیندهای روباتیک خود را شبیه‌سازی و بهینه کنید

  • برنامه های CNC را برای ماشینکاری ربات و ربات پالتایزر و مراقبت از ماشین ایجاد کنید

حتی بدون شبیه سازی، ربات ها یک راه عالی برای بهبود کارایی هستند. اما، با اجرای استراتژی‌های بهبود کارایی خود با نت رباتیک ، می‌توانید بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری رباتیک ببرید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

انواع استایل در تابستان

انواع استایل در تابستان و ست های پیشنهادی

پایگاه خبری دنیای برند، با فرا رسیدن فصل تابستان دوباره ویترین فروشگاه‌ها پر از لباس‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *