سونی vaio

بازگشت با شکوه برند خاطره‌انگیز VAIO به بازار لپتاپ

پایگاه خبری دنیای برند،به طور قطع بسیاری از شما دوستان برند Vaio را به خاطر دارید؛ برندی که روزگاری از پرفروش‌های بازار لپ‌تاپ در مناطق مختلف جهان از جمله کشور ما بود ولی به دلیل تصمیمات نادرست سونی عاقبتی عجیب برایش رقم خورد. حالا به نظر اوضاع در حال تغییر است و وایو قصد دارد دوباره به عرصه رقابت بازگردد.

سال ۲۰۲۱ را باید سال رستاخیز برندهای بزرگ بدانیم که یکی از آنها Vaio است. این برند جذاب و دوست داشتنی که همین چند سال پیش در بازار یکه‌تازی می‌کرد و به تولید محصولاتی باکیفیت و خوش ساخت شهره بود این روزها در حد یک نام و خاطره است که به سختی می‌توان اثری از آن در بازار یافت.

اما همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم برای سال جدید باید حساب جدیدی برای وایو باز کنیم. شرکت Nexstgo که یکی از شرکت‌های عرضه کننده لپ‌تاپ در هند بوده و محصولات معتبر Avita را در این بازار در اختیار کاربران قرار می‌دهد با عقد تفاهم‌نامه همکاری با برند VAIO قصد دارد محصولات این برند را پس از مدت‌ها دوباره به بازار عرضه کند.

این قرارداد که به نوعی بازگشت مجدد وایو به بازار مصرفی محسوب می‌شود در حال حاضر در هند کلید خورده و قرار است طی چند ماه آینده در کشورهای آسیایی دیگر نیز آغاز شود.

همانطور که می‌دانید وایو برندی بود که در راستای یک هم‌افزایی سرمایه‌ای با محوریت عملکردی و تحت مدیریت شرکت Sony در ژاپن، پا به عرصه فناوری گذاشت. این برند محبوب که نامش کوتاه شده عبارت «سازمان‌دهنده هوشمند صوتی و تصویری» است در سال ۱۹۹۶ و برای اولین بار با تولید لپ‌تاپ‌هایی که ظاهر و طراحی متفاوت و البته قیمت بالایی داشتند کار خود را در این حوزه آغاز کرده و عرضه محصولاتش را در بسیاری از کشورها در پیش گرفت.

جالب است بدانید که استیو جابز فقید، هم‌بنیان‌گذار اپل همواره از افراد تحسین‌کننده برند وایو بود و حتی به مدیرعامل سونی در سال ۲۰۰۱ پیشنهاد تولید یک لپ‌تاپ وایو با سیستم‌عامل macOS را داده بود که البته به دلیل استراتژی سونی و وایو، این همکاری هیچ‌گاه شکل نگرفت.

به هر حال مجموعه تصمیمات سونی در ادامه راه منجر به افول روزافزون برند وایو گشت تا جایی که این برند محبوب در سال ۲۰۱۳ تنها موفق به فروش ۱.۵ میلیون دستگاه در سراسر دنیا شد و پس از آن بود که در سال ۲۰۱۴ مالکیت این برند به شرکت تازه تأسیس ژاپنی موسوم به «اتحادیه صنعتی ژاپن» یا JIP سپرده شد و سونی که روزگاری مدیر و تصمیم‌گیر این برند بود سهم خود در شرکت را به تنها ۵ درصد کاهش داد.

از آن روزگار تا به امروز محصولات شرکت Vaio Corporation تنها در کشورهایی مانند آمریکا، برزیل و البته ژاپن عرضه می‌شود و طی این مدت تنها مدل‌هایی بسیار محدود و با فاصله زمانی نامنظم توسط این شرکت تولید و عرضه شده بود.

اما با تغییر استراتژی و عرضه نیابتی محصولات به نظر وایو نیز برنامه حضور معنوی در بازار را در سر دارد و شرکت‌هایی مانند Nexdtgo بازوی اجرایی وایو در این راه خواهند بود.

محصولات جدید این شرکت دو لپ‌تاپ کلاس اقتصادی با شماره مدل‌های E15 و SE14 هستند که اولی با پردازنده‌های AMD و دومی با پردازنده‌های Intel در بازار عرضه خواهند شد.

VAIO E15
طبق اعلام وبسایت Flipkart که عرضه کننده این لپ‌تاپ‌ها در هند است لپ‌تاپ Vaio E15 از نمایشگری IPS LCD به ابعاد ۱۵.۶ اینچ و رزولوشن FHD استفاده خواهد کرد که وزن ۱.۷۷ کیلوگرم و ضخامت ۱۹.۹ میلی‌متر دارد.

این لپ‌تاپ دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD است که در دو نسخه، یکی با پردازنده Ryzen 5 3500U و گرافیک Radeon Vega 8 و دیگری با پردازنده Ryzen 7 3700U و پردازنده گرافیکی Radeon RX Vega 10 عرضه خواهد شد.

Nexstgo قرار است این دو لپ‌تاپ را با رنگ‌های مشکی گرافیتی و نقره‌ای و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نسخه Home در بازار عرضه کند. قیمت نسخه رایزن ۵ دستگاه معادل ۶۸۳ دلار و  نسخه رایزن ۷ نیز ۷۷۸ دلار خواهد بود.

VAIO SE14
این لپ‌تاپ که برای علاقه‌مندان به پردازنده‌های اینتل طراحی شده تنها یک نسخه با پردازنده نسل ۸ اینتل (به صورت دقیق Core i5-8265U) خواهد داشت که از گرافیک داخلی Intel UHD 620 استفاده خواهد کرد که  با ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 2400MHz و ۵۱۲ گیگابایت PCIe SSD همراه می‌شود.

این لپ‌تاپ ابعاد جمع و جورتری نسبت به نسخه ۱۵ اینچی داشته و با نمایشگر ۱۴ اینچی FullHD خود تنها ۱.۳۵ کیلوگرم وزن و البته ۱۹.۵۵ میلی‌متر ضخامت دارد.

وایو این لپ‌تاپ را با رنگ بدنه قرمز و خاکستری تیره و البته عمر باتری ۱۳ ساعته طراحی کرده که به صورت پیش‌فرض ویندوز ۱۰ نسخه Home روی آن نصب شده و قرار است به قیمتی معادل ۸۶۰ دلار در بازار عرضه شود.

منبع: شهر سخت افزار

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *