ثبت جهانی گردوی تویسرکان
ثبت جهانی گردوی تویسرکان

ثبت جهانی گردوی تویسرکان در فائو آخرین مراحل خود را می‌گذراند

پایگاه خبری دنیای برند، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت جهانی گردوی تویسرکان در فائو (سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد) چندین سال در حال پیگیری است و آخرین مراحل خود را می گذراند.

«محمدمهدی مفتح» روز سه شنبه در نشست مشترک کشاورزان با وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان تویسرکان با بیان اینکه قرار است چند نفر از فائو از این شهرستان بازدید کنند تا مراحل ثبت انجام شود افزود: ثبت جهانی گردو برند سازی ارزشمند برای شهرستان تویسرکان است.

وی با بیان اینکه تویسرکان در حوزه کشاورزی و زیرساخت های آن قابل توجه است و از لحاظ محصول گردو نیز شاخص بسیار روشنی برای این شهر است ادامه داد: گردوی تویسرکان در کشور نیز شاخص است و عنوان بهشت غرب را به خود اختصاص داده است و در این بخش کارهای خوبی انجام شده است.

مفتح با قدردانی از همراهی و تعامل همه مسئولان کشوری و استانی برای مراحل ثبت جهانی گردو ابراز امیدواری کرد: بتوانیم گردوی تویسرکان را ثبت جهانی کنیم.

وی در خصوص سرشاخه کاری گردو نیز گفت: این طرح برند و اصلیت گردوی تویسرکان را حفظ می کند چراکه در آمد مردم وابسته به این محصول است.

مفتح در خصوص بازدید از نخستین زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی کشور در تویسرکان (باغ مادری) گفت: این کار ارزشمندی است که صادر کننده نهال گواهی شده گردو به سراسر کشور باشیم.

نمیانده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیماری درختان گردو یکی دیگر از مشکلات کشاورزان است که باید بررسی شود چراکه نگرانی خاصی برای مردم ایجاد کرده است.

مفتح ادامه داد: بحث دیگری که گردوکاران با آن مواجه هستند سرمازدگی درختان است که خسارت زیادی زده است و مردم انتظار دارند که دولت مردمی سیزدهم کمک حال کشاورزان باشد چراکه سرمایه و زحمت یکساله آنها از بین رفته و باید این مشکل حل شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات متعددی در حوزه جهاد کشاورزی این شهرستان ابراز امیدواری کرد با حضور وزیر جهاد کشاورزی و ارائه راهکارهای مناسب این مسائل حل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی با استقبال سیدمجتبی حسینی معاون امور اقتصادی استاندار، فرماندار تویسرکان، امام جمعه و نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سفری یک روزه به منظور بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی وارد استان همدان شد.

بازدید از باغ پایه مادری گردو در شهرستان تویسرکان، برگزاری نشست مشترک با کشاورزان شهرستان و برنامه نشست با تشکل ها و تولید کنندگان برتر و رونمائی از نقشه راه تولیدات محصولات کشاورزی استان از برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان همدان است.

شهرستان تویسرکان با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی به عنوان شهرستان آزمونه اصلاح باغ های گردو و سرشاخه‌کاری و پیوند این درختان در کشور برگزیده شده و بر این اساس مقرر شد تا سه هزار هکتار از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ های گردوی شهرستان تویسرکان در بازه زمانی پنج ساله اصلاح شود.

 تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در ۹۰ کیلومتری دامنه جنوبی کوه الوند است که با برخورداری از بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ های گردو و تولید این محصول با مرغوبیتی در مقیاس بین المللی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

همچنین ببینید

برند همراه اول

برند همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری کشور در بخش ارتباط با بازارهای بین‌المللی با حمایت نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور آغاز به کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *