همایش آموزگار استادسلام
چهارمین همایش آموزگار استادسلام

چهارمین همایش آموزگار استادسلام برگزار شد

پایگاه خبری دنیای برند، دورهمی بزرگ معلم‌ها در هر درس و مهارت توسط مجموعه استادسلام عصر روز جمعه ۱۹ آبان ماه با حضور اساتید و معلمان رشته های مختلف این سایت آموزشی و در کانون انصار برگزار شد.

در ابتدای این همایش، صدیقیان، نماینده کانون انصار به معرفی این فضای آموزشی، تالارها، اتاق مطالعه و اتاق اساتید پرداخت.
نماینده کانون انصار پس از ارائه توضیحاتی درباره این موسسه، اعلام کرد که آن‌ها تفاهم‌نامه‌ای را با استادسلام امضا کرده‌اند؛ براساس این تفاهم‌نامه، خدمات‌رسانی کانون انصار به اساتید استادسلام با کمترین قیمت انجام می‌شود. پس از ارائه نماینده کانون انصار، علی ترابی، استاد زبان انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و روسی در سایت استادسلام، مسیر موفقیت معلمان را بررسی کرد.

The fourth Ostadsalam teacher conference was held 1 - چهارمین همایش آموزگار استادسلام برگزار شد
صدیقیان، نماینده کانون انصار

 

ترابی گفت: «روش موفقیت هر کسی مخصوص به خود اوست و نمی‌توان درباره راه‌های موفقیت نسخه پیچید.»‌ او از معلمان خواست تا به‌روز بمانند و از ابزارهای جدیدی مانند هوش مصنوعی برای طرح سوال استفاده کنند. ترابی خاطرنشان کرد: «استاد موفق کسی است که ابتکار عمل دارد.» در ادامه این همایش، به تفاوت‌های تدریس آنلاین و حضوری، همین‌طور شیوه تدریس گوناگون مدرسان و توجه به مباحث روان‌شناسی پرداخته شد. سپس، استادان قدیمی سایت استادسلام که بین ۸ تا ۱۰ سال سابقه تدریس در این پلتفرم آموزشی را داشتند، از خاطراتشان و چگونگی آشنایی با این سایت صحبت کردند.

قدیمی‌ترین استاد در این پلتفرم آموزشی، کاردرمانی را به صورت آنلاین به مادران تدریس می‌کند و تخصصش آموزش به کودکان اوتیسم و کم‌توان جسمی است. پس از گپ‌وگفت با معلمان این پلتفرم آموزشی، مهدی آورا، یک گزارش کلی از عملکرد استادسلام در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ارائه کرد.

گزارش عملکرد استادسلام

تهران، صدرنشین ثبت‌نامی‌های استادسلام

سایت استادسلام، در یک‌سال گذشته ۱۳ هزار ثبت‌نام داشته است. براساس آماری که «مهدی آورا» نماینده سایت استادسلام اعلام کرد، حدود ۷۰ درصد از ثبت‌نامی‌های این سایت در سال ۱۴۰۱ را دانش‌آموزان و ۳۰ درصد از این جمعیت را اساتید تشکیل می‌دادند. طبق آمار اعلامی، تهران با ۱۲ هزار ثبت‌نام بیشترین جمعیت استادسلام در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. پس از تهران، استان‌های اصفهان، البرز، و خراسان رضوی بیشترین آمار استاد و شاگرد در سایت استادسلام را داشته‌اند.

در این همایش اعلام شد که اساتید و شاگردان استادسلام تنها محدود به داخل ایران نمی‌شوند و از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آلمان و دیگر نقاط جهان هم کسانی در این سایت آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند. به گفته مهدی آورا، تسلط به زبان انگلیسی تقاضایی است که دانش‌آموزان خارجی از اساتید خود دارند و توصیه کرد که در صورت مسلط‌بودن به زبان انگلیسی دانشجوی خارجی قبول کنند.

آمار درس‌های ارائه‌شده در استادسلام

ریاضیات با ۶۱۳ هزار نفر بازدید، پربازدیدترین درس در استادسلام است. زبان انگلیسی با ۴۶۲ هزار بازدید، در رتبه دوم قرار گرفته است. فیزیک، شیمی و برنامه‌نویسی، درس‌های پربازدید بعدی استادسلام هستند. از نکات قابل توجه درباره سایت استادسلام این است که رشته‌های خاصی مثل شیرجه و لهجه کرمانجی را هم پوشش می‌دهد و حتی کسی که فارسی زبان نیست نیز می‌تواند در این سایت ثبت‌نام کند.

The statistics of lessons presented in Ostad Salam scaled - چهارمین همایش آموزگار استادسلام برگزار شد
آمار درس های ارائه‌شده در استاد سلام

در ادامه این همایش، حسین شاسواری، استاد ریاضی در سایت استادسلام پربازدیدترین معلم انتخاب شد؛ روزانه ۳۲ نفر از صفحه شاسواری بازدید می‌کنند. احسان محمدی و یاسمین نصر، دیگر اساتید پربازدید در سایت استادسلام هستند. مجتمع آموزشی زبان خارجی ملل نیز با ۱۰ بازدید در روز، پربازدیدترین موسسه آموزشی عنوان شده است.

پیوند مسیر شغلی و آموزش

پنل ارتباط مسیر شغلی و آموزش، با حضور نغمه عقیلی، بنیان‌گذار استادسلام، فاطمه سبک‌خیز و حسین شاسواری، اساتید این مجموعه و صائبه سلوکی، رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی، برنامه بعدی این همایش بود. عقیلی، در این پنل عنوان کرد: «باید از تکرار مکررات پرهیز کرد و برای هر کسی مسیر متفاوتی را پیش گرفت.» رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی هم با اشاره به تغییر رویکرد نسل‌ها در زمینه آموزش گفت: «ما با نسلی سروکار داریم که خواستگاه‌های متفاوتی دارد و باید باورمان را نسبت به نسل‌ها تغییر دهیم. نسل‌های جدید نسبت به ما تغییر کرده‌اند و حتی رقابت‌ برای این نسل‌ها تعریف متفاوتی دارد. دغدغه‌هایشان هم گوناگون است. در نتیجه، باید رویکرد آموزشی‌مان را برای آن‌ها تغییر دهیم چون روش‌های سنتی روی آن‌ها تاثیری ندارد.»

Career path and education communication panel scaled - چهارمین همایش آموزگار استادسلام برگزار شد
پنل ارتباط مسیر شغلی و آموزش، با حضور نغمه عقیلی، بنیان‌گذار استادسلام، فاطمه سبک‌خیز و حسین شاسواری، اساتید این مجموعه و صائبه سلوکی، رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی

سبک‌خیز که پزشک است و دروس کنکور را تدریس می‌کند، در خصوص ارتباط مسیر شغلی و آموزش گفت: «در برخی مدارس، سیستم‌های رقابتی وجود دارد و در کنکور هم شاهد این رقابت هستیم. رقابت زیاد گاهی به ضرر دانش‌آموزان است. مخاطب امروز ما در حال باهوش شدن است؛ پس باید محتواها را برای آن‌ها هوشمندانه انتخاب کرد.» به گفته این معلم استادسلام، یکی از مشکلات امروز این است که همه‌ی ما تب مشاور شدن داریم و می‌خواهیم همه مسیر شغلی‌‌شان را براساس تجربه ما طی کنند. شاسواری، استاد ریاضی سایت استادسلام هم از آموزگاران خواست صبر و حوصله داشته باشند و تفاوت‌های دانش‌آموزان را لحاظ کنند. در پایان این پنل، پیشنهاد شد یک گروه مشاورین و استعدادیابی در استادسلام راه‌اندازی شود.

پس از پنل ارتباط مسیر شغلی و آموزش، آرمین کل‌لر که در بخش دیجیتال ایرانسل فعالیت می‌کند از ویژگی‌های پلتفرم داناپلاس در حوزه آموزش گفت. کل‌لر، توضیح داد که پلتفرم داناپلاس از سال ۹۸ تاسیس و به برخی از دانشگاه‌ها ارائه شده است.

 

در پایان چهارمین همایش آموزگار استادسلام از معلم‌های برتر براساس نظرات شاگردان و تعاملات اساتید‌، تقدیر شد.

 

پایان

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *