هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

۱. بررسی تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان، به دلایل مختلفی می‌تواند برای دانشجویان متقاضی مهاجرت به اروپا، جذاب باشد و ثبت درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان را به دنبال داشته باشد. آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که در فهرست بهترین اقتصادهای جهان در رتبه چهارم قرار دارد. حضور بهترین دانشگاه های آلمان در بین دانشگاه های برتر در اکثر درجه‌بندی‌های دنیا و شهرت بیمارستان‌های آن به دلیل مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت عالی، از مهم‌ترین دلایل بالا بودن متقاضیان مهاجرت و ادامه تحصیل پزشکی در آلمان است. شما می‌توانید به تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان یا دانشگاه گوتینگن آلمان، یا سایر دانشگاه های مشابه بپردازید. رفاه اجتماعی و زندگی با سطح استرس بسیار پایین تمایل به اخذ ویزای تحصیلی در آلمان و به دنبال آن زندگی در آلمان را در بین متقاضیان بیشتر می‌کند.

۲. شرایط عمومی تحصیل پزشکی در آلمان

کشور آلمان با ارائه آموزش درجه یک و استانداردهای زندگی عالی، یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل پزشکی در اروپا است. آلمان به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، کشوری است که به سرعت در حال رشد و تکامل است. وجود مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و موسسات آموزشی بهداشتی این کشور، آلمان را به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل پزشکی تبدیل کرده است.

تحصیل پزشکی در آلمان به طور معمول شش سال و سه ماه طول می‌کشد و با یک آزمون دولتی (Staatsexamen) تکمیل می‌شود. با قبولی در این امتحان فرد مجوز فعالیت به عنوان پزشک در کشور آلمان را دریافت می‌کند و مدرک دانشگاهی وی در رشته پزشکی مورد تایید دولت آلمان خواهد بود.

بیش از ۴۰ دانشگاه پزشکی در آلمان وجود دارد که بیشتر آن‌ها دولتی هستند. به همین دلیل آموزش پزشکی در اکثر دانشگاه های آلمان به جز دانشگاه های خصوصی خاصی مثل پردیس پزشکی دانشگاه تارگو مورس هامبورگ (UMCH) به زبان آلمانی ارائه می‌شود. بنابراین برای تحصیل پزشکی در آلمان بهتر است مهارت خود در زبان آلمانی را تا حد امکان بهبود دهید. در جدول زیر برخی از نیازمندی‌های عمومی بهترین دانشگاه های آلمان در رشته پزشکی را مشاهده نمایید.

نوع مهارت توضیحات بیشتر
مهارت زبان آلمانی عالی با توجه به دولتی بودن اکثر دانشگاه های پزشکی در آلمان داشتن سطح C1 زبان در زمان ارائه درخواست پذیرش ضروری است.
گواهی پایان دوره متوسطه گواهی ارائه شده باید با مدرک A-Levels آلمان قابل معادل‌سازی باشد که توسط سازمان‌های دولتی این کشور انجام می‌گیرد.
مهارت کافی در زبان انگلیسی با وجود دوره ها و آموزش های عملی به زبان آلمانی، مهارت‌های انگلیسی برای خواندن کتاب های علمی مرجع ضروری است.
نمرات عالی در زیست شناسی، شیمی، و بعضا ریاضی و فیزیک با توجه به اینکه داشتن درک و فهم مناسب از این موضوعات برای گذراندن مراحل اولیه در آموزش پزشکی ضروری است، اکثر دانشگاه ها نمرات متقاضی در این دروس در مقطع متوسطه را ملاکی برای پذیرش قرار می‌دهند.
معدل عالی به دلیل رقابت زیاد برای تحصیل پزشکی در آلمان اغلب دانشجویان دارای معدل straight A هستند که بالاترین سطح معدل محسوب می‌گردد و در میان معیارهای مختص هر دانشگاه، معدل در انتخاب متقاضیان نقش به‌سزایی دارد.
معیارهای خاص دانشگاه تعداد متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان بیشتر از تعداد قابل پذیرش دانشجو در دانشگاه های این کشور است. به همین دلیل معیارهای خاصی در دانشگاه های این کشور مثل آموزش حرفه‌ای در زمینه پزشکی، شرکت در خدمات داوطلبانه و نمره خوب در یکی از آزمون‌های استعداد مطالعه پزشکی در نظر گرفته می‌شود.

روند درخواست و روش پذیرش برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و داخل اتحادیه اروپا با هم متفاوت است.

متقاضیانی که گواهی پایان تحصیلات متوسطه خود را در خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده‌اند و می‌خواهند تحصیلات خود را در رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های آلمان شروع کنند، ابتدا باید یا مستقیماً به خود دانشگاه درخواست دهند یا از طریق uni-assist اقدام نمایند.

۵ درصد از ظرفیت تحصیل در هر دانشگاه به عنوان سهمیه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است. عملکرد فوق‌العاده در دوران دبیرستان شانس کسب یکی از این جایگاه‌ها را بیشتر می‌کند.

Conditions and cost of studying medicine in Germany0 - شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در آلمان۳. بهترین دانشگاه های آلمان در رشته پزشکی

دانشگاه های کشور آلمان به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای آموزش در رشته پزشکی، در تمامی لیست های ارائه شده بین‌المللی بهترین دانشگاه های جهان، در رتبه های بالایی قرار دارند. در جدول زیر بهترین دانشگاه های آلمان در رشته پزشکی بنا به اعلام سایت usnews یکی از معتبرترین ارائه کنندگان  طبقه بندی دانشگاه های سطح اول جهان، لیست شده اند:

نام دانشگاه شهر رتبه در تمامی رشته ها امتیاز در تمامی رشته ها رتبه در رشته پزشکی امتیاز در رشته پزشکی
دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University) هایدلبرگ ۵۷ ۷۴.۳ ۳۸ ۷۷.۲
دانشگاه مونیخ مونیخ ۴۷ ۷۵.۳ ۵۳ ۷۴.۲
دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin) برلین ۶۱ ۷۴ ۶۶ ۷۲.۶
دانشگاه آزاد برلین (Freie Universität Berlin) برلین ۸۷ ۷۱.۷ ۸۰ ۷۱.۲
دانشگاه هامبورگ (Universität Hamburg) هامبورگ ۱۴۹ ۶۶.۳ ۱۰۵ ۶۸.۵
دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich) مونیخ ۷۹ ۷۲.۶ ۱۰۸ ۶۸.۳

در ادامه دو مورد از بهترین دانشگاه ها را معرفی می‌کنیم:

۴. تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان در رشته پزشکی

دو دانشگاه اصلی مونیخ شرایط تحصیل پزشکی را فراهم کرده کرده‌اند. شما می‌توانید در دانشگاه ماکسیمولیان (LMU) تحصیلات آکادمیک و پیش‌بالینی خود را با بالاترین کیفیت بگذرانید. تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان در رشته پزشکی مزایای متعددی مانند به‌روز بودن متدهای آموزشی، تکمیل بودن آزمایشگاه و تجهیزات لازم برای این رشته و همچنین تحصیل با پرداخت تنها هزینه ثبت‌نام را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.

نکته حائر اهمیت این است که شما می‌توانید در دانشگاه LMU دوره پیش‌بالینی خود را بگذرانید و دوره بالینی خود را در بیمارستان و کلینیک مجهز دانشگاه TUM، دیگر دانشگاه برتر شهر مونیخ طی کنید. تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان (TUM) به شما همه امکاناتی که نیاز دارید را می‌دهد و فراموش نکنید که این دانشگاه برترین دانشگاه آلمان بر اساس فهرست QS به شمار می‌رود.

۵. رشته پزشکی در دانشگاه گوتینگن آلمان

دوره‌های آموزشی مختلفی در شاخه پزشکی در دانشگاه گوتینگن آلمان برگزار می‌شود که بسیاری از آن‌ها امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان را به شما می‌دهد. از جمله برنامه های پزشکی دانشگاه گوتینگن آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پزشکی مولکولی
  • نوروساینس
  • قلب و عروق

Conditions and cost of studying medicine in Germany09 - شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در آلمان۶. ویزای تحصیلی آلمان برای رشته پزشکی

دریافت ویزا برای حضور در کشورهای مختلف معمولاً نیازمند ارائه مدارک یکسانی است که شامل داشتن پاسپورت ملی معتبر و ارائه شناسنامه ملی می‌شود. برای افراد متاهل نیز ارائه سند ازدواج و گواهی داشتن فرزند الزامی است.

اما برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان ارائه مدارک بیشتری لازم است. برای ادامه تحصیل پزشکی در آلمان علاوه بر مدارک عمومی فوق و ارائه دانشنامه معتبر برای تحصیلات متوسطه، برای بعضی از دانشگاه ها، شرکت در آزمون های ورودی نیز نیاز است تا مهارت فرد متقاضی در دروس پایه پزشکی مانند زیست شناسی و شیمی اثبات شود. برای بعضی از دانشگاه ها سطح دانش فرد در ریاضی و فیزیک نیز سنجیده می شود. این سنجش بعضا با رجوع به نمرات اخذ شده در دوران متوسطه نیز انجام می شود.

در بعضی از دانشگاه های آلمان، برای پذیرش، یک مصاحبه انگیزشی برای تعیین شخصیت متقاضی نیز انجام می‌شود که ممکن است روی امکان دریافت ویزای تحصیلی آلمان موثر باشد.

منبع: eurolife.ir

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

هرمدر

هرمدر بهترین برند تولید کننده روتختی و کالای خواب در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری دنیای برند، در دنیای پرشتاب و پرمشغله امروز، خواب به مثابه گوهری نایاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *