راحت ترین کشورها برای مهاجرت

راحت ترین کشورها برای مهاجرت

پایگاه خبری دنیای برند، با توجه به اینکه هر کشوری قوانین و قواعد مختص به خود را برای مهاجرت دارد و همچنین با توجه به قصدی که افراد برای مهاجرت دارند، ممکن است مقصد خاصی را به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت و برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنند. اینکه قصد شما از مهاجرت تحصیلی، کاری یا به هدف سرمایه گذاری و اقامت باشد، راحت ترین کشور برای مهاجرت می تواند متفاوت باشد.

مهاجرت به منظور ارتقاء سبک زندگی و بهره‌مندی از امکانات بهتر همواره این سوال را در ذهن متقاضی به وجود می آورد که راحت ترین کشور برای مهاجرت کدام کشور می باشد؟ در این میان برخی از کشورها مهاجرپذیر هستند و افراد بسیاری را از سراسر دنیا می‌پذیرند. بطور مثال کانادا که سالانه حدود ۳۰۰ هزار مهاجر را از کشورهای مختلف به خود جذب می‌کند. همچنین مهاجرت به کشورهای توسعه ‌یافته‌ای همانند سوئیس سخت می باشد و دردسرهای خاص خود را دارد.

اوضاع سیاسی و روابط بین‌المللی، شرایط مهاجرت را برای ما کمی چالش ‌برانگیز کرده است و انتخاب‌ را برای ما محدود نموده است. در این مقاله برگرفته از وبسایت https://dornamigration.com/fa/ به دنبال بررسی راحت ترین کشور برای مهاجرت می باشیم.

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت

کشورهای مختلف برای جذب اتباع خارجی قوانین خاص خودشان را دارند. بسیاری از کشورهای توسعه ‌یافته حجم مهاجرپذیری خود را کاهش داده اند و سیاست‌های مربوط به مهاجرت را محدود کرده‌اند، در این میان برخی کشورها روند مهاجرت ساده‌تری دارند.

شما با در نظر گرفتن اهدافتان مقصد خاصی را به ‌عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت انتخاب کنید. برای اینکه ببینیم راحت ترین کشور برای مهاجرت کدام است، ابتدا باید قصد شما از مهاجرت تحصیلی، کاری یا به هدف سرمایه‌گذاری و اقامت مشخص باشد.

کشورهای بسیاری سالانه هزاران مهاجر را برای تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی می‌پذیرند. هر کشور با‌توجه ‌به شرایطی که برای مهاجرت و اخذ اقامت تعیین کرده است، مناسب با افراد خاصی خواهد بود. بعضی کشورها برای مهاجرت تحصیلی قوانین ساده‌تری داشته و بعضی مناطق به‌خاطر کمبود نیروی کار متخصص، مهاجرت کاری را برای افراد آسان‌تر کرده‌اند.

در ادامه با بررسی قوانین چند کشور که به ترتیب معرفی کرده‌ایم، می‌توانید بسته به شرایط خودتان، راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت را انتخاب کنید.

مهاجرت به کانادا

کانادا به عنوان یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا، راحت ترین کشور برای مهاجرت است. ذکر این نکته نیز اساسی است که رزومه فرد متقاضی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و امکان انتخاب کشوری بهتر با توجه به رزومه ای که فرد ارائه می کند، وجود دارد.

تقریباً ۲۲ درصد جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل داده‌اند. قوانین مهاجرتی کانادا نیز برای مهاجرین ایرانی تاکنون آنچنان دشوار نبوده است. پس از این نیز باید ببینیم اداره مهاجرت و شهروندی کانادا چه سیاست‌هایی را در نظر خواهد گرفت.

روش‌‌های مهاجرت به کانادا بسیار متفاوت است که یکی از پرتقاضاترین آن ها مهاجرت تحصیلی است که در سال‌های اخیر یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرین ایرانی بوده است. کانادا به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد.

کمبود نیروی کاری متخصص در کانادا باعث شده است که سالانه نیروی کار ماهر بسیاری را به خود جذب کند. در صورت اقدام به مهاجرت با این روش می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. از این رو مهاجرت کاری یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کانادا است.

برای سرمایه گذاری در کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که در این میان می‌توان به ثبت، معرفی یا ویزای استارتاپ کانادا (کارآفرینی) و یا سرمایه گذاری غیر فعال اشاره کرد. استان‌های کانادا برنامه‌های سرمایه گذاری مخصوص به خود را دارند. سرمایه گذاری استانی یکی از روش‌هایی است که کانادا، راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت در برنامه‌های خود گنجانده است.

The easiest countries to immigrate to 01 - راحت ترین کشورها برای مهاجرت

مهاجرت به آلمان

آلمان را می‌توان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت در اروپا نام برد. حدود ۱۲ درصد مردم آلمان مهاجر هستند و از این تعداد بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند. جمعیت آلمان رو به پیری است و به همین دلیل اداره مهاجرت این کشور نیروهای جوان و متخصص را با شرایط آسان‌تری به خود جذب می‌کند.

دانشجویان در سال‌های اخیر بیشتر به فکر مهاجرت تحصیلی به آلمان بوده‌اند. صدها دانشگاه و مراکز علمی در این کشور مشغول به فعالیت هستند. اگر دنبال مدرک معتبر جهانی هستید، از آلمان غافل نشوید. آلمان را می‌توان راحت ترین کشور در رابطه با مهاجرت تحصیلی در اروپا دانست. نظام تحصیلی رایگان، خدمات بسیار عالی و باکیفیت همچنین امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی از جذابیت های تحصیل در این کشور است.

 همانطور که گفته شد، آلمان نیروهای متخصص و جوان را به خوبی به خود جذب می‌کند. به دو روش می‌توانید نسبت به اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنید:

  • پیشنهاد کار یاJob Offer
  • ویزای جستجوی کار آلمان

آلمان کشوری توسعه‌یافته و اقتصاد رو به رشدی دارد. نمی‌توان گفت که آلمان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری است. اما در صورت فراهم بودن شرایط با سرمایه کم و ثبت شرکت در این کشور می‌توانید شرایط اخذ اقامت را فراهم کنید. شما باید طرحی در قالب بیزنس پلن ارائه دهید. در صورت تایید طرح، شما و اعضای خانواده می‌توانید ویزا دریافت کنید.

مهاجرت به ترکیه

با توجه به مسافت کم و تشابهات فرهنگی که ترکیه با ایران دارد، به ویژه در سال‌های اخیر این کشور مقصد تعداد زیادی از مهاجران ایرانی بوده است. اگر فراگیری زبان ترکی برای شما راحت است و به فکر دید و بازدید بیشتر با خانواده و اقوام خود در ایران هستید، می‌توان گفت ترکیه راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت شما است. همچنین مهاجرت به این کشور با توجه به ارزش پول آن هزینه قابل قبولی دارد. در ادامه به روش‌های مهاجرت به ترکیه می‌پردازیم.

دانشگاه‌های ترکیه از سطح علمی چندان بالایی برخوردار نیستند، چنانچه به دنبال تحصیل بدون کنکور و زندگی در ترکیه هستید، این کشور گزینه خوبی است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی به زبان ترکی استانبولی است. اما در تعدادی از مراکز خصوصی، آموزش به انگلیسی انجام می‌شود. در صورت ارائه یک رزومه تحصیلی عالی و تسلط به زبان ترکی، می‌توانید بورسیه تحصیلی را در این کشور دریافت کنید.

نرخ بیکاری در ترکیه رو به افزایش است و این باعث شده است که گزینه چندان مناسبی برای مهاجرت کاری نباشد. اما در صورتی که به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید، می‌توانید کار مناسبی در این کشور پیدا کنید. بعد از اینکه با یک کارفرمای ترک برای کار به توافق رسیدید، از وزارت کار ترکیه برای اخذ ویزا درخواست بدهید.

ترکیه از جذب سرمایه‌داران خارجی استقبال می‌کند. دو روش رایج سرمایه‌گذاری در ترکیه، ثبت شرکت و خرید ملک است. در روش اول می‌توانید با ثبت شرکت قانونی، استخدام حداقل ۵ نیروی ترک، و پرداخت مالیات مهاجرت کنید. بعد از ۵ سال به شما اقامت دائم داده می‌شود. در روش دوم با خرید خانه اقامت موقت می‌گیرید. بعد از چند بار تمدید اقامت، می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنید. (البته اگر ارزش ملک شما بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد اقامتتان از همان ابتدا دائم می‌شود.)

The easiest countries to immigrate to 02 - راحت ترین کشورها برای مهاجرت

مهاجرت به استرالیا

استرالیا به دلایل متعددی مانند زبان انگلیسی، فرهنگ غنی، شرایط سیاسی مطلوب، مناظر زیبا و … یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجران ایرانی و سایر کشورها شناخته شده است.

سیستم آموزشی با کیفیت، دانشگاه‌های معتبر، موقعیت‌های شغلی فراوان، امنیت قابل قبول و … این کشور را برای برخی از افراد واجد شرایط، به راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت تبدیل کرده است.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است. استرالیا شرایط کار را پس از تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خود برای دانشجویان فراهم می‌کند. پس از تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توانید برای دریافت اقامت اقدام کنید.

مهاجرت کاری به استرالیا یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن ویزای اقامت دائم این کشور است. ویزاهای کار استرالیا انواع متنوعی دارند که برخی از آنها بر اساس قوانین اداره مهاجرت منجر به گرفتن اقامت این کشور می‌شوند. شما بر اساس شرایط می‌توانید برای هر کدام از آنها اقدام کنید.

شرایط اقتصادی باثبات، روابط بین‌المللی خوب و صنایع فعال استرالیا آن را به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. از روش‌های مختلفی مانند ثبت شرکت و کارآفرینی می‌توانید نسبت به سرمایه گذاری در استرالیا اقدام کنید. در این میان برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری فرصت اخذ اقامت این کشور را برای شما فراهم می‌کند.

کلام آخر

انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت یکی از چالش ‌برانگیزترین موضاعات است و تماماً به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. در این میان کمک گرفتن از متخصصین امر خالی از لطف نیست و می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. افزون بر اینکه هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را داشته و افراد باید با درنظرگرفتن شرایط خود مقصد موردنظرشان را انتخاب کنند. با خواندن این مقاله اطلاعاتی کلی در مورد راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت و گرفتن اقامت به دست آوردید. پس از این انتخاب با شما است که به چه روش و به کدام مقصد می‌خواهید بارتان را ببندید و زندگی جدید خود را بسازید!

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *