برندهای خودرو ایرانی

برندهای خودرو ایرانی در راه کشور روسیه

پایگاه خبری دنیای برند، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و سفیر ایران در روسیه هفته گذشته، در جلسه‌ای آنلاین پیرامون مسائل اقتصادی به‌ویژه در حوزه صنعت خودرو و قطعات صحبت کردند که ضمن آن تاکید شد که قراردادهای صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران و روسیه روند رو به رشدی دارد و دو کشور در مسیر تعامل بیشتر با یکدیگرند و پس از طی مراحل لازم، شاهد حضور خودروهای ایرانی در مسکو و همکاری‌های خودرویی فی‌مابین دو کشور خواهیم بود.

طبق اعلام انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور به صورت اختصاصی به ایسنا، هفته گذشته آرش محبی‌نژاد (دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی) و کاظم جلالی (سفیر ایران در روسیه) در جلسه‌ای آنلاین با یکدیگر به مسائل مرتبط با توسعه همکاری‌های ایران و روسیه به ویژه در بخش خصوصی، به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

آرش محبی‌نژاد-دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور- در این جلسه آنلاین، گزارشی از آخرین وضعیت همکاری‌های خودرویی و قطعه‌سازی ایران با طرف‌های روس ارائه کرد.

وی همچنین پیشنهادهای انجمن مذکور (انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور) در جهت تسریع در آغاز همکاری‌های مشترک را تشریح و اظهار کرد: زیرساخت‌های صنعت خودرو روسیه بیشتر معطوف محصولات فرانسوی است و قطعه‌سازان ایرانی نیز به واسطه همکاری با یک شرکت خودروساز این کشور در سال‌های گذشته، تجربه‌ها و توانمندی لازم برای پوشش نیازهای طرف روس را دارند.

محبی‌نژاد افزود: برای آغاز همکاری‌ها در کوتاه‌مدت می‌توان روی این موضوع کار کرد و در ادامه با مشارکت خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ دو کشور گزینه‌هایی همچون طراحی و تولید خودرو مشترک دور از دسترس نخواهد بود.

افزایش تعاملات ایران و روسیه در بخش خصوصی با سرعت بیشتر دنبال می‌شود

کاظم جلالی- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه- نیز در این دیدار مجازی، اظهار کرد: روابط تهران-مسکو  به ویژه در حوزه اقتصادی مسیر صعودی دارد و سرعت افزایش این تعاملات در بخش خصوصی بیشتر است. طی ماه‌های اخیر، شرکت‌های ایرانی و روس شناخت بهتری نسبت به توانمندی‌های یکدیگر پیدا کرده که این امر باعث افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به فضای جدیدی که صنعت خودرو روسیه تجربه کرده است، افزود: خودروسازان روس برای بی‌اثر کردن تحریم شرکای غربی خود، توسعه روابط با خودروسازان و قطعه‌سازان ایران، ترکیه و چین را در دستور کار قرار داده‌اند که در این بین، صنعتگران ایرانی به دلیل اشتراک‌های فنی مهندسی محصولاتی که در گذشته در روسیه تولید می‌شد، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

کاظمی تاکید کرد: حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایران در نمایشگاه سال ۲۰۲۲ مسکو، آغاز خوبی برای همکاری فعالان صنعت خودرو کشور بوده و پس از آن نیز پیگیری‌های لازم از سوی وزارت امور خارجه و سفارت ایران در روسیه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور  و دو خودروساز کشور انجام شده است که این فعالیت‌ها ادامه دارد و به نتایج بیشتری نیز ختم خواهد شد.

سفیر ایران در روسیه در رابطه با انتشار برخی اخبار پیرامون حضور خودروهای ایرانی در روسیه نیز گفت: متاسفانه گاه اخباری از تعاملات دو کشور در حوزه‌های مختلف منتشر می‌شود که صحیح نیست و حتی برخی اوقات اقدام به انتشار اخبار جعلی هم می‌شود.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات و قراردادهای صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران و روسیه روند رو به رشدی دارد و پس از طی مراحل طبیعی حوزه‌های استاندارد و بازاریابی و… و. شاهد حضور خودروهای ایرانی در مسکو به طور کلی همکاری های خودرویی دو کشور خواهیم بود.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x