وسایل نقلیه در اربعین حسینی

رفع چالش کمبود وسایل نقلیه در اربعین حسینی به ابتکار فناوران ایرانی

پایگاه خبری دنیای برند، به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد  هاشمی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان داده پرداز برناسان چکاد، مهمترین بخش سامانه جامع اولین موکب را همسفر اربعین یا نذر خودرو دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه هر ساله بزرگترین چالش اربعین مشکلات کمبود وسایل حمل و نقل و نرخ کرایه ها است، مجموعه ما برای رفع این چالش اپلیکیشن همسفر را که یک پویش مردمی است با هدف استفاده از ظرفیت خالی خودرو های شخصی ارائه کرد. در این راستا رانندگان خودرو های شخصی که صندلی خالی دارند، در مسیر رفتن به مرز ها و بازگشتن از مرز ها زواری را که نتوانسته اند از ناوگان های حمل و نقل موجود استفاده کنند با خود همراه کردند.

وی تصریح کرد: مسافرانی که قصد استفاده از ظرفیت صندلی های خالی را داشتند نیز باید ثبت نام می کردند. در نهایت رانندگان و مسافران هم مسیر و با شرایط مشابه به یکدیگر معرفی می شدند.

هاشمی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که رانندگان باید فرایند احراز هویت را طی کنند. احراز هویت هم به صورت پیامکی و هم به صورت تصویری با استفاده از به روز ترین امکانات هوش مصنوعی در مدت کمتر از چهار ساعت انجام می شود.
وی ضمن بیان اینکه تمام بخش های این سامانه برای زائرین رایگان است؛ا فزود: طراحی و تولید و اجرا سامانه مذکور به همت ۱۱ نفر از فناوران و متخصصین در حوزه های مرتبط با نرم افزار در پارک فناوری پردیس، انجام شده است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مطرح کرد: از دیگر بخش های سامانه اولین موکب می توان به معرفی کاروان ها، خادم اربعین و آموزش عربی اشاره کرد. در قسمت معرفی کاروان ها، یک فهرست جامع از کاروان های سراسر کشور که در سفر اربعین خدمات ارئه می دهند، جمع آوری شده است و زوار میتوانند از آن ها استفاده کنند. در بخش خادم اربعین نیز موکب ها نیازهای خدماتی خود را اعلام میکنند و افرادی که تمایل به خدمت رسانی دارند میتوانند در موکب های مختلف خادم شوند.آموزش لغات و عبارات پرکاربرد متناسب با اربعین در بخش آموزش عربی جمع آوری شده است و زوار میتوانند از این آموزش ها نیز استفاده کنند.
او در پایان اشاره کرد: همچنین بخش های مختلفی همچون ملزومات سفر، راهنمای دریافت گذرنامه، راهنمای دریافت ارز، نقشه مسیر ها و … در سامانه اولین موکب فراهم شده است. کاربران می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.avalinmokeb.ir مراجعه کنند.

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *