تلویزیون هوشمند

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند: بهترین قابلیت ها و امکانات کدامند؟

پایگاه خبری دنیای برند، اصطلاحاتی که برای خرید تلویزیون لازم است بدانید!

هنگامی که تصمیم به خرید تلویزیون گرفته اید ؛ ممکن است با چالش های زیادی روبرو شوید . از جمله چه نوع تلویزیونی را با چه امکاناتی میخواهید خریداری نمایید . از اینرو لازم است بر روی امکاناتی از جمله کیفیت صفحه نمایش؛ خرید تلویزیون ؛ سایز مناسب ، امکانات هوشمند تلویزیون هوشمند  ، رزولوشن تصویر و … تمرکز کنید . البته ممکن است این سوال نیز مطرح شود که از میان کدام برند ها میخواهید انتخاب کنید : تلویزیون سونی هوشمند (Sony)، تلویزیون اسمارت سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، شیائومی (Xiaomi) ، پاناسونیک (Panasonic) یا فیلیپس (Philips) یا توشیبا و شارپ  ؟ چراکه هرکدام جایگاه مختص به خود را دارند و هر کدام نیز با امکانات و فناوری های ویژه ای روانه بازار شده اند . امروز قصد داریم توضیح مختصری از مقایسه ، تفاوت و کاربرد فناوری های مربوط به هر تلویزیون را زیر ذره بین قرار دهیم .

مقایسه فورکی با ۸k

نمایشگرهایی با وضوح فورکی ( ۳۸۴۰×۲۱۶۰)، میتوانند جزئیات بیشتری را در مقایسه با تلویزیونهای فول اچ دی ۱۰۸۰p نمایش دهند. در عین حال تلویزیون ۸k جدید، با صفحه‌ نمایش ۷۶۸۰× ۴۳۲۰ پیکسل، حتی میتوانند جزئیات دقیق تری را ارائه دهند با وضوحی استثنایی و بسیار واقعی. اما نباید این نکته را نیز فراموش کرد که اکثر تلویزیون UHD 4k به روش های دیگری کیفیت تصویرشان را بهبود میدهند و آن بهره گیری از موتور پردازشگر تصویر به کمک هوش مصنوعی «artificial intelligence» می باشد. که جهت ارتقای محتوای تصاویر با وضوح پایین به تصاویر باکیفیت می باشد . میتوانید از بین تلویزیونهای ۴k و ۸k سامسونگ ، ال جی ، سونی و شیائومی ، هر کدام را متناسب با سلیقه تان و امکاناتی که نیاز دارید انتخاب نمایید .

برای خرید تلویزیون های فورکی عبارت روبرو را در گوگل جستجو کرده و وارد اولین نتیجه شوید : خرید تلویزیون فورکی بانه دات کام

HDR در تلویزیون چیست ؟

آیا تابحال از خود پرسیده اید که چرا محتوای تلویزیونهای جدید در مقایسه با گذشته متفاوت تر به نظر می رسد؟ این ویژگی به دلیل پشتیبانی از قابلیت HDR در تلویزیون های جدید است . کلمه HDR مخفف «High Dynamic Range» می باشد . تکنیکی که صحنه های بسیار تاریک و روشن را با جزئیات دقیق به نمایش می گذارد . به کمک این قابلیت ، خروجی تصاویر بسیار طبیعی تر ، واقعی و با طیف گسترده ای از رنگها ارائه می شود . البته این پایان ماجرا نیست چراکه HDR از فرمت های زیادی پشتیبانی میکند که از این میان میتوان به : HDR10 ، HDR10 + و HLG اشاره کرد . از آنجاکه اکثر تلویزیونهای ۴K از قابلیت HDR پشتیبانی میکند بنابراین سطح کنتراست بالاتری را بین روشنترین و تاریکترین نقاط میتوان مشاهده کرد.

تلویزیونQLED چیست ؟ تفاوت کیولد با OLED

کیولد را میتوان به عنوان نوآوری جدید در صنعت تلویزیونهای سامسونگ نام برد . فناوری که جزئیات دقیق را از دل تاریکترین تصاویر بیرون میکشد. تلویزیون سامسونگ کیولد QLED با قابلیت نمایش رنگ و نور به طیفهای رنگی تصویر ، جان تازه ای میدهد. یک تلویزیون QLED مبتنی بر فناوری نقطه کوانتومی است. که باعث ایجاد رنگهای مختلفی از نور میشود. یعنی با درخشندگی بیشتر، باعث ایجاد تغییرات چشمگیر در کیفیت کلی تصویر خواهد شد. یکی از مزایای تلویزیونهای کیولد جلوگیری از سوختگی پیکسل است که در تلویزیونهای اولد خبری از آن نیست . تلویزیون های OLED با نمایشگرهای ارگانیکی خود نور ده ، نمیتوانند از سوختگی پیکسل جلوگیری کنند. ولی در عین حال مزایای مربوط به خود را دارد .

از مزیتهای تلویزیون OLED میتوان به، سبک تر و نازکتر بودن فریم اشاره کرد . همچنین در تلویزیون اولد با با خاموش شدن هر پیکسل دیگر هیچ نوری مشاهده نمیشود و همین مساله وضوح تصویر استثنایی آنرا رقم می زند . درحالیکه در تلویزیونهای ال ای دی ، نور تک تک پیکسل قابل کنترل نیست. تلویزیونهای OLED عمدتاً توسط دو شرکت بزرگ LG و SONY تولید میشود. بنابراین اگر به مایل به تلویزیون ال جی اولد هستید کافیست این عبارت را در گوگل سرچ کرده و وارد نتیجه اول شود : خرید تلویزیون ال جی اولد بانه دات کام

فرق نانوسل ال جی و کریستال سامسونگ

بنابر گفته الجی ، تکنولوژی نانوسل (Nano Cell) در روشنایی تلویزیون تاثیر بسزایی دارد علاوه بر این رنگها را بهتر نمایش داده، تا در نهایت محتوای تصاویر، خیلی زیبا و نزدیک به واقعیت به نظر برسد. صفحه نمایش کریستال در تلویزیون های سامسونگ ، به معنای محدوده رنگ بسیار گسترده است که بیننده را در خود غرق میکند . همانطور که از اسمش معلومه ، نمایشگرهایی که از قابلیت کریستال بهره می برند با رنگ و لعابی خیره کننده ، محتوای تصاویر را با تمام جزئیات به نمایش می گذارد . تا جایی برای گله وشکایت باقی نماند .

Smart TV Buying Guide What Are The Best Features 01 - راهنمای خرید تلویزیون هوشمند: بهترین قابلیت ها و امکانات کدامند؟

AirPlay 2 چیست و چگونه کار میکند ؟

ایرپلی ۲ که با نام ایرپلی میرورینگ (Airplay Mirroring) نیز شناخته می شود از اپلیکیشن های انحصاری کمپانی اپل (Apple) است . به کاربران این امکان را می دهد ؛ اشتراک گذاری تصاویر ، آهنگ و انواع فایل های صوتی تصویری را به صورت بی سیم از آیپدiPad ، iPhone و Mac به نمایشگر تلویزیون انتقال دهند . حتی میتوانید بازی های هیجان انگیزتان را که بر روی گوشی اجرا کرده اید بعد از انتقال به تلویزیون از گوشیتان کنترل کنید .

دستیار صوتی Google Assistant ، Alexa و Bixby چیست و چه کاربردی دارند ؟

اکنون دیگر زمان آن فرارسیده که زمان خود را صرف مشاهده کردن برنامه ها کنید، نه جستجو کردن ! این قابلیت به کمک انواع دستیارهای صوتی به راحتی امکان پذیر است . دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) به شما اجازه می دهد تنها با فشار دادن یک دکمه و صحبت کردن ، تلویزیونتان را کنترل کنید . برای مثال به جستجوی محتوا بپردازید و یا انواع برنامه ها را با دستورات صوتی باز کنید . این قابلیت در تلویزیونهای جدید سونی ، سامسونگ ، ال جی و شیائومی پشتیبانی می شود.

در مورد دستیار صوتی بیکسبی Bixby نیز جالب است بدانید که این سرویس کارهای موردعلاقه تان را یاد گرفته تا به کمک آن کارهای بیشتری انجام دهید . این دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که بر اساس کاری که از آن میخواهید انجام دهد، به شما پاسخ خواهد داد. از این به بعد انواع دستگاه های هوشمند همچون : گوشی موبایل ، تبلت و لپ تاپتان را با Bixby کنترل نمایید . الکسا (Alexa) نیز یک دستیار صوتی مجازی است که توسط شرکت آمازون ساخته شده تا دستورات شما را اجرا کند یا به سوالات شما پاسخ دهد.

سیستم عامل webos بهتر است یا اندروید ؟ تفاوت آنها با تایزن

تلویزیونهای هوشمند از هر برند با پشتیبانی از سیستم عامل مخصوص به خود ، دسترسی کاربران را  به سرگرمی های متنوع باز گذاشته اند . تلویزیون ال جی اسمارت (Smart) از سیستم عامل webos بهره می برد . تا راحتی استفاده در جست ‌وجوی محتوا، مشاهده و ارتباط با دیگر دستگاه ها را توسط آن تجربه نمایید .  تلویزیونهای سامسونگ با سیستم عامل تایزن (Tizen) طراحی شده . این سیستم‌عامل به کاربران امکان را میدهد به سرویس های معروفی مانند آمازون نتفلیکس و یوتیوب و گوشی های سامسونگ دسترسی داشته  باشند. تلویزیون سونی و شیائومی با سیستم عامل اندروید طراحی شده اند که قابلیت ارتقا به نسخه های بالاتر را نیز دارد . به کمک سیستم عامل اندروید حتی میتوانید به گوشی اندرویدی خود وصل شده و تا تمام کارهای گوشی موبایلتان را در داخل تلویزیون و بر روی یک نمایشگر بزرگتر انجام دهید. از این میان اندروید برتری هایی نسبت به دو سیستم عامل دیگر ال جی و سامسونک دارد و ان هم سازگار بودن با اکثر موبایلها و دستگاه هایی که با گوشی اندرویدی کار می ککند

برای خرید تلویزیون اندرویدی عبارت روبرو را در گوگل سرچ کرده و روی اولین نتیجه کلیک کنید : خرید تلویزیون اندرویدی از بانه دات کام

Smart TV Buying Guide What Are The Best Features 02 - راهنمای خرید تلویزیون هوشمند: بهترین قابلیت ها و امکانات کدامند؟اینترنت اشیاء (IOT) چیست و اپلیکیشن SmartThings چگونه کار می کند؟

اینترنت اشیا «Internet of Things» که به اختصار IoT نام دارد. برای اولین بار ، سال ۱۹۹۹ توسط کارآفرین انگلیسی با نام  کوین اشتون مطرح شد . تقریبا هر چیزی که به شبکه اینترنت متصل شود، قسمتی از اینترنت اشیا را تشکیل می دهد. با توجه به اینکه اکثر دستگاه های محیط پیرامون ما به اینترنت متصل شده اند در نتیجه توسط اپلیکیشنهای موجود بر روی تلویزیون یا موبایل ، میتوان آنها را کنترل و مدیریت کرد . این اپلیکیشن به منظور کنترل انواع گجت های مربوط به برند سامسونگ در یک محیط منسجم مهیا شده. اسمارت سینگ  SmartThings به شما در کارهای خانه کمک میکند. یعنی بدون اینکه حتی از روی مبل بلند شوید تنظیمات خانه تان را به راحتی میتوانید مدیریت کنید. خرید تلویزیون های هوشمند از امازون

https://www.amazon.com/s?i=electronics-intl-ship&bbn=16225009011&rh=n%3A1266092011%2Cn%3A172659&dc&qid=1653052368&rnid=1266092011&ref=sr_nr_n_12

سخن پایانی

از مطالعه این مقاله سپاسگذاریم امیدواریم که به شما در خرید تلویزیونتان کمکی کرده باشیم . در صورتی که دوست دارید  تلویزیون  های ۲۰۲۲ و امکانات و نقد و بررسی های انها را مشاهده کنید . لطفا خرید تلویزیون از baneeh.com  را جستجو کنید .

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *