گزارش سال 1400 برند اتاقک

گزارش سال ۱۴۰۰ برند اتاقک

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت گردشگری ایران مانند تمام کشورهای دنیا همزمان با به وجود آمدن بیماری کرونا دوران کم‌رونقی را سپری کرد، با این‌حال بعد از افزایش واکسیناسیون و شروع آرام سفرهای مختلف، امیدها برای رونق دوباره این صنعت افزایش پیدا کرد، برندهای گردشگری در ایران نیمسال اول ۱۴۰۱ رشد بسیار خوبی را تجربه کردند و این نوید یک سال خوب برای صنعت گردشگری، باوجود تمام مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم می‌داد.

گردشگری ایران نیز مانند همه کشورهای جهان با شیوع ویروس کرونا دوران کم رشدی را سپری می کند، اما پس از افزایش واکسیناسیون و شروع کند سفر، امید به رشد این صنعت وجود دارد. شرکت‌های گردشگری ایران در نیمه اول سال ۱۴۰۱ رشد بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند و با وجود مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، سال خوبی را برای صنعت گردشگری نوید می‌دهد.

سامانه اجاره آنلاین اقامتگاه اتاقک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت گردشگری در زمینه اجاره اقامتگاه نیز از این مورد مستثنی نبوده، گزارش سال ۱۴۰۰ اتاقک نشان می‌دهد که باوجود تمام موانع و مشکلات، این شرکت از نظر شاخص فروش در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل رشد متوسط ۴۴۰ درصدی و از نظر شاخص تعداد رزرو، رشد متوسط ۱۹۵ درصدی را تجربه کرده است.

Otaghak 01 - گزارش سال 1400 برند اتاقکاتاقک همچنین در نیمسال اول ۱۴۰۱ نسبت به نیمسال اول سال ۱۴۰۰ از نظر شاخص فروش رشد بیش از ۶ برابری و از نظر شاخص تعداد رزرو رشد بیش از ۳ برابری داشته است.

اتاقک ضمن درنظرگرفتن شرایط گردشگری در پاییز که در میان شرکت‌های گردشگری به Low Season  معروف است، پیش‌بینی رشد ۵ برابری را در شاخص فروش برای پاییز ۱۴۰۱ متصور بود ولی با شروع اعتراضات و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در پایان شهریورماه و ادامه آن تا به امروز، صنعت گردشگری و شرکت‌های مرتبط با آن‌ هم دچار مشکل شدند.

دانلود گزارش

وضعیت اجتماعی ایران در ۳ ماه گذشته همراه با قطعی اینترنت، تعدیل نیروی گسترده در صنایع مختلف، افزایش نرخ دلار و طلا، تورم افسارگسیخته و همچنین فضای روانی نامطلوب مردم در شرایط فعلی، فشار را بر صنعت گردشگری بیشتر کرد و باعث شد اتاقک از پیش‌بینی رشد ۵ برابری با واقعیت رشد ۲ برابری در شاخص فروش روبه‌رو شود، این میزان پایین رشد با توجه به وضعیت رشد خیلی خوب سامانه اتاقک در سال ۱۴۰۰ و روند رشد پرشتاب این شرکت در ۴ سال گذشته که در گزارش سال ۱۴۰۰ منتشر شده است، خبر خوبی برای صنعت گردشگری نیست.

Otaghak 02 - گزارش سال 1400 برند اتاقکگزارش حال حاضر که مروری بر ۴ سال گذشته سامانه اتاقک است، با تخمین بازار صنعت اجاره اقامتگاه در جهان و ایران آغاز می‌شود و خبر از حجم بزرگ این بازار در ایران می‌دهد.

حجم بازار ۱۱۰ هزار میلیاد ریالی در سال ۱۴۰۰ و سهم اندک ۹ درصدی بازار آنلاین این صنعت در ایران نسبت به متوسط جهانی و همچنین کشورهای منطقه، خبر از پتانسیل فوق‌العاده صنعت اجاره آنلاین اقامتگاه در ایران دارد و نشان می‌دهد که همچنان اول راه هستیم.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 اتاقک به عنوان یکی از اولین سامانه‌های اجاره آنلاین اقامتگاه که کار خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده با رشد مرکب سالانه ۱۲۰ درصدی از نظر شاخص رزرو و رشد مرکب سالانه ۱۹۰ درصدی از نظر شاخص فروش در این ۴ سال روبرو بوده ‌که حدود ۲ سال از آن را نیز متاثر از شیوع ویروس کرونا در جهان بوده است، این میزان از رشد با وجود موانع و بحران‌ها، خبر از پتانسیل عظیم در این صنعت می‌دهد.

دانلود گزارش سال ۱۴۰۰ برند اتاقک:

دانلود گزارش

منبع: اتاقک

همچنین ببینید

1401 report of Tipax brand 310x165 - گزارش سال 1401 برند تیپاکس

گزارش سال ۱۴۰۱ برند تیپاکس

پایگاه خبری دنیای برند، گزارش سال ۱۴۰۱ برند تیپاکس منشر شد. تیپاکس در سال ۱۴۰۱، …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x