نام تجاری

ثبت برند ملی زعفران ایران

رییس شورای ملی زعفران، ثبت برند ملی زعفران ایران و انجام تبلیغات پیرامون کیفیت زعفران ایرانی و بستر حمایت و پرداخت یارانه به فعالان حوزه زعفران بویژه بخش تولید، رشد صادرات زعفران را افزایش می‌دهد.

پایگاه خبری دنیای برند، محسن احتشام (رییس شورای ملی زعفران): در ۶ ماهه نخست امسال ۹۵ هزار و ۷۰۸ کیلوگرم زعفران به ارزش بیش از ۴۷ میلیون دلار از کشور به مقصد بازارهای هدف صادر شده است که این میزان در نیمه نخست پارسال ۹۸ هزار و ۲۱۱ کیلوگرم به ارزش بیش از ۷۷ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: ارزش زعفران های صادراتی اعلام شده بر اساس قیمت پایه اعلامی گمرکی است، از آنجا که قیمت واقعی زعفران صادراتی با قیمت پایه صادراتی گمرک تفاوت زیادی دارد لذا قیمت نمی‌تواند مبنای محاسبه و تحلیل در مقایسه این دو بازه زمانی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ از گمرک خراسان رضوی، ۸۵ هزار و ۷۴۷ کیلوگرم زعفران به ارزش۴۲ میلیون دلار صادر شده که بر این اساس خراسان رضوی ۸۹.۶ درصد از کل صادرات زعفران کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس شورای ملی زعفران گفت: در نیمه اول امسال مقصد زعفران صادراتی ایران ۵۹ کشور بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که شمار مقاصد صادراتی این محصول ۴۷ کشور بوده‌ است؛ رشدی ۲۵.۵ درصدی رقم خورده است.

احتشام اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که در این بازه زمانی ۵۸ هزار و ۸۸۵ کیلوگرم زعفران در بسته بندی ۳۰ گرم به بالا (عمدتا نیم یا یک کیلوگرمی) صادر شده است که عملا ۶۱.۵ درصد از کل صادرات این محصول را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: معنای نسبت مذکور آن است که هنوز بخش عمده ای از زعفران کشور در بسته بندی های بزرگ صادر می شود و در بازارهای هدف مجدداً در اوزان مورد نیاز مصرف کنندگان نهایی، بسته بندی مجدد شده و با ارزش افزوده چشمگیری فروخته شده و یا در قالب کالای صادراتی لوکس روانه کشورهای دیگر می‌شود.

به گفته رییس شورای ملی زعفران، افزایش قیمت دلار، سودجویی قاچاقچیان و صادرکنندگان یکبار مصرف زعفران، باعث شده است تا بهای زعفران ایران در بازارهای عمده هدف صادرات امسال نسبت به سال ۹۷ و قبل از آن کاهش چشمگیری داشته باشد که مطالبه شورای ملی زعفران، نظارت‌های مکرر بر این بخش است.

وی بیان کرد: عمده ارزش افزوده صادرات این محصول نصیب واسطه‌ها، دلالان و تجار دیگر کشورها می‌شود، لذا صدور کارت اهلیت برای صادرکننده زعفران با هدف نظارت موثر بر بازار خارجی این محصول ضروری است.

حدود ۹۱ هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی به گونه زعفران اختصاص دارد.

ایران تولید کننده بیش از ۹۲ درصد زعفران جهان است که ۷۰ درصد از این مقدار در خراسان رضوی تولید می‌شود.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *