اورامانات

اورامانات با ثبت جهانی تبدیل به یک برند خواهد شد

پایگاه خبری دنیای برند، اورامانات با ثبت جهانی تبدیل به یک برند خواهد شد که از طریق آن به مردم جهان معرفی می‌شود و از سوی دیگر می‌توان برای صیانت و حفاظت آن از اعتبارات بانک جهانی و تیم‌های کارشناسی جهان برای تحقیقات استفاده کرد.

جبار گوهری در نشست خبری ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات اظهار کرد: روز گذشته (۵ مرداد ۱۴۰۰) در نشست یونسکو که در کشور چین برگزار و ثبت جهانی اورامانات در سه دقیقه بررسی شد که نشان از کار علمی صورت گرفته توسط کارشناسان کشور و استان کرمانشاه بود.

وی افزود: ثبت آثار جهانی از چهار جنبه طبیعی و ۶ جنبه فرهنگی بررسی می‌شود که اورامانات موفق به کسب معیار سوم یعنی گواهی بی همتا یا استثنایی و معیار پنجم تعامل انسان با محیط زیست شد.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ثبت جهانی اورامانات متعلق به تمام مردم ایران است، تصریح کرد: منطقه اورامانات بین استان کرمانشاه و کردستان و حتی بخشی در کشور عراق مشترک بوده و اولین جنبه مثبت ثبت جهانی اورامانات در کشور باید تقویت وحدت ملی باشد.

گوهری خاطر نشان کرد: رسالت میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه و کردستان باید حفظ کالبد و فرهنگ منطقه اورامانات باشد تا به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

ثبت جهانی اورامانات:

وی بیان کرد: ثبت جهانی اورامانات از سال ۹۵ در استان کردستان و از سال ۹۶ در استان کرمانشاه با ایجاد پایگاه آغاز شد و در نوروز سال ۹۸ با سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به استان کرمانشاه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت زیرا اگر حمایت‌های لازم صورت نمی‌گرفت شاید ثبت اورامانات سال‌ها طول می‌کشید.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به توسعه منطقه اورامانات گفت: هدف اصلی ثبت جهانی حفظ و صیانت منطقه اورامانات است و اگر به درستی از این فرصت استفاده نشود فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد و در این راستا ضوابط اجرایی جدید میراث فرهنگی ابلاغ خواهد شد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

گوهری ادامه داد: توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و ساختمانی در منطقه اورامانات پس از ثبت جهانی باید به گونه تی باشد که آسیبی به منطقه وارد نشود و از سوی دیگر توسعه اقتصادی به شکل مطلوب انجام شود.

وی بیان کرد: مسئولان منطقه اورامانات با توجه به شناخت از منطقه و تطابق با قوانین مربوطه برای ایجاد زیر ساخت‌ها از طریق ایجاد دبیرخانه و اخذ اعتبار عمل خواهند کرد.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: اورامانات با ثبت جهانی تبدیل به یک برند خواهد شد که از طریق آن به مردم جهان معرفی می‌شود و از سوی دیگر می‌توان برای صیانت و حفاظت آن از اعتبارات بانک جهانی و تیم‌های کارشناسی جهان برای تحقیقات استفاده کرد.

گوهری با اشاره به ایجاد اشتغال از طریق گردشگری در منطقه تصریح کرد: صنایع دستی در منطقه می‌تواند سبب اشتغالزایی شود زیرا امروز گردشگری تبدیل به یک صنعت بزرگ شده که برخی کشورها تنها از طریق آن فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: با کمک مجموعه مدیریت استان کرمانشاه و نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی می‌توان با داشتن ۲ ثبت جهانی اعتبارات مخصوصی برای استان کرمانشاه جذب کرد که به اشتغال و گردشگری استان کمک کند.

منبع: مهر

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x