سحر خیز

اخذ گواهی قدمت یونسکو توسط برند سحرخیز

پایگاه خبری دنیای برند، برند صنعتی سحرخیز که نامی شناخته شده و معتبرترین برند زعفران کشور است موفق به کسب گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی از کمیسیون ملی یونسکو ایران شد.

بنابر اعلام زعفران سحرخیز، گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز با قدمتی بیش از ۸۰ سال به تولید و فروش محصولی می‌پردازد که برای تمام ما ایرانیان مهم و یادآور منحصر به فرد بودن سرزمین‌مان است. زعفران ایران از دیرباز و در ذهن تمام ما یکی از بهترین‌ها و خاص‌ترین‌ها در کل دنیا محسوب می‌شود. حالا افتخار کسب یک گواهی معتبر از یونسکو (سازمان آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) نصیب برند زعفران سحرخیز شده است.

سحرخیز از سال ۱۳۱۱ به همت مرحوم حاج محمد سحرخیز بنیان گذاشته شد و در سال‌های ابتدایی به شکل مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت نمود. اما در سال‌های بعد سحرخیز با گسترش فعالیت‌هایش در راستای ارائه محصولات با کیفیت و اصل احترام به مشتری، مزرعه‌های کشت و پرورش زعفران را راه‌اندازی کرد. سپس کارخانه‌های فرآوری محصولات متنوع بنا نهاده شد. تولید و بسته‌بندی بیش از ۱۰ گروه محصولی مختلف و صادرات و فروش در جای‌جای دنیا از افتخاراتی است که باعث شده سحرخیز فاصله معناداری از رقبای خود داشته باشد. در واقع تمام چرخه‌ی تولید تا توزیع در مجموعه سحرخیز انجام‌ می‌شود و آنها محصولاتی شامل زعفران، نبات، زرشک، خشکبار، ادویه، عرقیات، چای و دمنوش و بسته‌های هدایای ویژه را در سبد محصولی خود عرضه می‌کنند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی یونسکو سندی است که بر اساس بررسی‌های میدانی و ارزیابی‌های مستمر از مستندات و داشته‌های تاریخی از طرف کمیسیون ملی یونسکو بعد از انتخاب و انجام مراحل متعدد بررسی و اعتبارسنجی‌های سخت‌گیرانه به معدودی از برندها اعطا می‌شود. این گواهی در هر صنعت فقط به یک مجموعه که معتبرترین و شایسته‌ترین برند در آن صنعت باشد تعلق می‌گیرد. زعفران سحرخیز در صنعت زعفران تنها برندی خواهد بود که این گواهی را دریافت می‌کند. در ایران فقط تعداد کمی از برندهای قدیمی و شناخته شده از جمله بیمه ایران و بانک صادرات موفق به اخذ این گواهی‌نامه شده‌اند.

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
reza asadi
میهمان
reza asadi
2 سال قبل

به امید موفقیت برندهای ایرانی

shadi
2 سال قبل
پاسخ به  reza asadi

به امید خدا

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x