برندسازی

برندسازی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گیلان

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، به تمرکز حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی بر آموزش های کوتاه مدت تخصصی اشاره کرد و گفت: به دنبال برندسازی مراکز آموزشی و علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان در حوزه آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت هستیم.

دکتر فریبرز جمالزاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جهت گیری جهاد دانشگاهی در سه حوزه پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی به دنبال انجام طرح های فناورانه بوده و طی دو سال گذشته بودجه ای ویژه برای طرح های فناورانه تخصیص داده است.

وی از اجرای طرح فناورانه آب همراه نفت توسط پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی این طرح را به صورت پایلوت اجرا کرده و در حال انعقاد قرارداد با شرکت فلات قاره هستیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، یکی از طرح های فناورانه پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در سال جاری را راه اندازی زباله سوزهای کوچک مقیاس با ظرفیت سه تن در ساعت دانست و تصریح کرد: کارخانه های کمپوست در سطح کشور همچنان با ریجکت ۳۵ درصدی مواجه هستند که این ریجکت ها باید به دفن گاه ها بروند.

جمالزاد، از این زباله سوزهای کوچک مقیاس به عنوان یکی از مهمترین طرح های فناورانه جهاد دانشگاهی استان گیلان در سال ۱۴۰۰ یاد کرد و گفت: این زباله سوز می تواند به ساماندهی ریجکت های کارخانه های کمپوست در سطح کشور کمک کند.

وی با اشاره به استفاده طرح های فناورانه از علم نانو، تاکید کرد: نانوفناوری جزو طرح های فناورانه پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی نیست، اما در پروژه آب همراه نفت از فناوری نانو کمک گرفتیم.

رئیس جهاد دانشگاهی گیلان، در ادامه به تمرکز حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی بر آموزش های کوتاه مدت تخصصی اشاره و عنوان کرد: به دنبال برندسازی مراکز آموزشی و علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان گیلان در حوزه آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت از طریق پتانسیل سنجی شهرستان ها هستیم.

جمالزاد، با بیان اینکه در حال حاضر مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رودسر پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: این مرکز در کنار فعالیت علمی و کاربردی و دوره های مقطع دار کاردانی و کارشناسی، دوره های آموزش کوتاه مدت تخصصی در حوزه کشاورزی را در دستور کار دارد؛ البته این دوره های کوتاه مدت می تواند پشتیبان مقاطع کاردانی و کارشناسی کشاورزی در سال های آتی باشد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی از تدوین و اجرای حداقل چهار دوره آموزش های کوتاه مدت تخصصی در رشته های کشاورزی همچون گیاهان دارویی و فندق خبر داد و اظهار کرد: آموزش های کوتاه مدت تخصصی در حوزه کشاورزی تا پنج سال آینده مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رودسر را به برند رشته کشاورزی در منطقه تبدیل می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰۰ دانشجو در مراکز آموزشی بلندمدت جهاد دانشگاهی گیلان مشغول به تحصیل هستند، متذکر شد: در یک دوره پنج ساله هر یک از مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان گیلان در بخش های کوتاه مدت و بلندمدت به یک برند کیفی در رشته های مختلف تبدیل می شود.

جمالزاد، ماموریت جهاد دانشگاهی استان گیلان در برش یکساله را تابعی از برنامه پنج ساله جهاد دانشگاهی دانست و ادامه داد: اولویت ما تخصصی کردن دوره های کوتاه مدت و بلندمدت مبتنی بر مهارت آفرینی و تبدیل ایده به تولید محصول و در نهایت تجاری سازی است.

وی گفت: به زودی رشته های جدید متناسب با پتانسیل های محلی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اخذ می شود تا بتوانیم این مراکز را به عنوان یک مرکز متخصص در منطقه و استان معرفی کنیم.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x