فیلم

معرفی برترین فیلم های اکشن جدید

پایگاه خبری دنیای برند، امروزه هیچ چیزی به اندازه فیلم و سریال نمیتواند اوغات فراقت لذت بخشی را برای ما به وجود بیاورند . با توجه به وجود گزینه های بیشماری که در فیلم و سریال وجود داره ، هیچ وقت نمیتوان گفت که تماشای فیلم و یا سریال مورد مناسبی برای لذت بردن از اوقات فراقت نیست . فیلم ها و سریال ها چه از نظر نوع ساخت و چه از نظر موضوع و محتوای آن به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشوند که این دسته بندی ها در دنیای سینما به ژانر معروف است . ژانر ها به ما نشان میدهند که در لحظه علاقه مند به دیدن چه سبک فیلم و یا سریالی هستیم ؟ پس برای انتخاب هرچه سریعتر فیلم مورد علاقه مان باید به ژانر آنها توجه ویژه ای داشت .

یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین ژانر ها برای دیدن و پر کردن اوقات فراقت ، ژانر اکشن است که همواره از محبوبیت بسیار زیادی در سرتاسر دنیا برخوردار است . از همین رو فیلم های بسیار زیادی سالانه در این ژانر ساخته میشوند که برخی از آنها از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند . حال سوال اینجاست که چگونه از بین این همه فیلم میتوانیم بهترین گزینه ها را پیدا کنیم ؟ چه معیارهایی برای درست ترین انتخاب وجود دارد ؟ برای پی بردن به این نکته پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر فهمیدن معیار درست برای انتخاب یک فیلم خوب ، چند اثر عالی در این ژانر را به شما معرفی بکنیم .

چگونه یک فیلم اکشن را میتوان شناخت ؟

فیلم اکشن دارای یک سری خصوصیت هستند که میتوان انها را از دیگر سبک ها به راحتی شناسایی کرد . هر گاه به فیلمی بر خوردید که دارای صحنه های اکتیو با انرژی فوق العاده بالا ، دارای صحنه های زد و خورد ، انجام کارهای غیر طبیعی که عمدتا فقط از بدلکاران بر میاید ، صحنه های پر طمطراق از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و آتش سوزی و به طور کلی دارای صحنه هایی با ریتم بسیار بالا به همراه قهرمانی متفاوت با عموم مردم که عزم جزمی برای حل یک تنه تمام مشکلات را دارد ، مطعن شوید شما در حال تماشای یک فیلم اکشن هستین . فیلم های اکشن بیشتر برای سرگرمی مخاطب ساخته میشود و تمرکز اصلی آنها نه بر روی غنای محتوایی ، بلکه بر روی وجود صحنه های جذاب برای سرگرمی مخاطب میباشد .

عموما ژانر اکشن ارتباط بسیار زیادی با ژانرهایی از قبیل ماجراجویی ، جاسوسی ، هیجان انگیز و … دارد پس احتمال اینکه بر روی اطلاعات یک فیلم کلیک کنید و این ژانرها را در کنار هم ببینید بسیار است . ولی در کل یک ژانر به عنوان ژانر اصلی و یا غالب شمناخته میشود . پس برای تماشای فیلم اکشن ، فاقط کافیست بر روی دسته بندی آن کلیلک کنین تا فیلم های بسیاری در این ژانر به شما نمایش داده شود . از گذشته فیلمسازان و بازیگران بزرگی در همین ژانر ، اثار قابل توجهی را ارائه کردند که از بین آنها میتوان به اسم هایی همچون آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) و یا بازیگری همچون شان کانری ( Sean Connery ) که اولین نماد سری فیلم های اکشن جیمز باند بود اشاره کرد . امروزه ولی یک سری از بازیگران به کل با بازی در فیلم های ژانر اکشن شناخته میشوند . جیسون استاتهام ، لیام نیسون ، دواین جانسون و… از جمله این نام ها هستند .

معرفی چند فیلم اکشن جدید

Introducing the best new action movies 1 - معرفی برترین فیلم های اکشن جدید۱ – آنچارتد (Uncharted)

آنچارتد یکی از بهترین فیلم ها در ژانر اکشن است که در سال ۲۰۲۲ ساخته و در سینماهای جهان به نمایش درآمد . این فیلم بر اساس یک بازی کامپیوتری مشهور ساخته شده که انحصارا برای کنسول پلی استیشن سونی عرضه شد . بازی آنچارتد به حدی در بین مخاطبین محبوب شد که حتی یک عنوان بازی سال را هم برای سوین شماره آن یدک میکشد . از همین رو سازنگان فیلم تصمیم گرفتن یک لایو اکشن (برگردان یک اثر غیر واقعی به یک فیلم) ار روی این داستان محبوب بسازند . فیلم مملو از صحنه های اکشن است . از صخره نوردی های عجیب و غریب  تا صحنه های تیراندازی جذاب ، به همراه یک قهرمان با تمامی المانهای قهرمانان اکشن به نام ناتان درک با بازی بسیار خوب تام هالند (Tom Holland ) . در بسیاری از موارد لایو اکشن ها به حد و اندازه های اثر اصلی نیستند ولی آنچارتد جزو معدود لایو اکشن های موفق دنیای سینما محسوب میشود .

عوامل فیلم :

کارکردان : روبین فلیشر

تهیه کننده گان : چالز روون ، آوی آراد

بازیگران : تام هالند ، مارک والبرگ ، سوفیا تیلور علی

امتیاز Imdb : 6.7 از ۱۰

Introducing the best new action movies 2 - معرفی برترین فیلم های اکشن جدید۲– مرد شمالی (The Northman)

یکی از پر بیننده ترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۲ که توجه منتقدین رو به خودش جلب کرد . داستان این فیلم ازین قرار است که در سال ۸۹۵ پس از میلاد، پادشاه اوروندیل وار-ریون  پس از فتوحات خارج از کشور به پادشاهی خود در جزیره هافن‌سی  بازگشته و با همسرش ، ملکه گودرون  و پسر و وارثش ، شاهزاده آملث ، دوباره متحد شده‌است . برای آماده کردن آملث برای اینکه روزی پادشاه شود ، این دو در مراسمی روحانی شرکت می‌کنند که توسط دلقک دربار هیمیر نظارت می‌شود . صبح روز بعد ، جنگجویان نقابدار به رهبری فیونیر  برادر پادشاه اوروندیل به او کمین می‌کنند و او را می‌کشند . آملث پس از دیدن قتل‌عام روستای خود و گرفتن مادرش توسط عمویش ، با قایق فرار می‌کند و قسم می‌خورد که انتقام پدرش را بگیرد ، مادرش را نجات دهد و فیونیر را بکشد .

این فیلم از باریگران مطرحی استفاده کرده که از بین آنها میتوان به نامهایی همچون الکساندر اسکاشگورد و نیکول کیدمن اشاره کرد .

عوامل فیلم :

کارگردان : رابرت اگرز

تهیه کنندگان : مارک هوفام ، لارس نودسن ، اکساندر اسکاشگورد

بازیگران : اکلساندر اسکاشگورد ، نیکول کیدمن ، کلیس بنگ ، آنیا تیلور جوی

امتیاز Imdb : 7.2 از ۱۰

در پایان شایان ذکر است که شما میتوانید فیلم های معرفی شده به همراه تعداد زیادی از فیلم های اکشن دیگر را از رسانه نماشات تماشا کنین و لذت ببرین.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *