روابط اقتصادی

ارتقای روابط اقتصادی ایران و عمان با شناسایی زمینه‌های همکاری متقابل

پایگاه خبری دنیای برند، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در بدو ورود به کشور عمان که با استقبال «صالح المسن» معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و علی نجفی سفیر کشورمان در مسقط همراه بود، بر ارتقاء و تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور با شناسایی ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری متقابل تأکید کرد.

سید رضا فاطمی امین با بیان این مطلب، افزود: امیدواریم که در این سفر فعالیت‌های اقتصادی دو کشور را فعال‌تر کنیم چراکه روابط اقتصادی ایران و عمان عقب تر از روابط خوب سیاسی دو کشور است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های زیادی برای ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر این زمینه ها شناسایی و فعال شود، می تواند آینده خوبی را برای دو کشور در پی داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، عمان را یکی از بهترین همسایه های ایران دانست و افزود: همواره روابط میان دو کشور در عرصه های سیاسی بسیار خوب بوده است.

معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط سیاسی بسیار مستحکمی با جمهوری اسلامی ایران داریم، تصریح کرد: روابط دو کشور دیرینه، تاریخی و برادرانه در همه عرصه‌ها است.

صالح المسن در ادامه با ابراز خرسندی از همسایگی با ایران، فرهنگ و تمدن کشورمان را قابل تقدیر دانست.

در راستای برنامه های دولت سیزدهم با هدف توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه، وزیر صمت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی در رأس هیئت بزرگ تجاری از بخش خصوصی به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، به عمان سفر کرده است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

قرار است در سفر وزیر صمت به عمان ۱۱ سند همکاری مورد بررسی طرفین قرار گیرد و برای افزایش سهم صادرات ایران از بازار عمان به حدود ۱۰ درصد و استفاده از ظرفیت این کشور برای صادرات مجدد برنامه‌ریزی شود.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

The spring cosmetic and care routine that you need to start today 310x165 - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

پایگاه خبری دنیای برند، عبور از فصل زمستان و رسیدن به بهار، همیشه یک احساس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *