واردات از چین

واردات از چین با بازرگانی ماندگار

پایگاه خبری دنیای برند، شاید تعداد کمی از افراد در دنیا وجود داشته باشند که نام کالای چینی را نشنیده و از محصولات ساخت چین استفاده نکرده باشند. امروزه کشور چین یکی از ابر قدرت های صادرات دنیا به شمار می آید، به طوری که محصولات خود را به همه ی کشور های دنیا صادر می کند و جایگاه خود را در میان رتبه های برتر صادرات ثابت نگه می دارد. واردات از چین  خرید روز به روز در حال گسترش می باشد و این ابر قدرت تجاری توانسته است موقعیت بسیار خوبی را در بازار های جهانی به دست بیاورد. در این مقاله به بررسی مراحل و نحوه واردات از چین می پردازیم، و در انتها یکی از بهترین شرکت های واردات کالا از چین یعنی بازرگانی ماندگار را به شما معرفی می کنیم.

چرا از چین خرید کنیم؟

برخی از افراد باور دارند که کالای چینی به درد نخور بوده و هیچگونه کیفیتی ندارد، اما باید خدمت شما عرض کنیم این باور غلط بوده و چنین چیزی درست نمی باشد، زیرا کالای چینی طیف گسترده ای را شامل می شود، بنابراین کیفیت کالا با توجه به بازار هدف، تعیین می شود. برخی از افراد نیز به علت پایین بودن قیمت کالای چینی گمان می کنند که این دسته از کالا ها بی کیفیت هستند، بنابراین از خرید آن ها دوری می کنند، اما در اصل دلیل قیمت ارزان کالای چینی، کیفیت پایین آن نمی باشد، بلکه قیمت ارزان آن ناشی از قیمت پایین نیروی کار است. به همین دلیل خرید کالای چینی در مقایسه با کالاهای سایر کشور ها، در قیمت پایین تری عرضه می شوند.

 

چگونگی واردات کالا از چین:

کشور چین از گذشته تا کنون شریک تجاری ایران محسوب می شود، به طوری که صادرات و واردات در میان این دو کشور، در حجم و مقدار زیادی رواج دارد. آمار سال ۱۳۹۹ بیان می کند که حدود ۱۰ میلیارد دلار حجم واردات از چین در ۷۰ گمرک ایران قرار داشته است، بنابراین می توان گفت ارتباط تجاری بین این دو کشور زیاد می باشد.

در سال های گذشته با توجه آمار های گمرک ایران می توان گفت کشور های امارات متحده عربی و چین، بیشترین حجم صادرات را به کشور ایران داشته اند. این موضوع تعداد زیادی از تاجران ایرانی را به خود جذب کرد، به گونه ای که تعداد افرادی که قصد واردات کالا از چین به ایران را داشتند با مرور زمان افزایش یافتند.

در نظر داشته باشید موضوعی که باید در اولویت قرار بگیرد، شناخت مناسب بازار و آگاهی از نیاز های آن می باشد، بنابراین تحقیق درباره ی نوع کالا ها  و بررسی مهمترین محصولات وارداتی به ایران، موضوع بسیار مهمی تلقی می شود.

واردات از چین با بازرگانی ماندگار

بازرگانی ماندگار یکی از معدود شرکت های معتبر در حوزه واردات از چین است. این شرکت حدود ۲۰ سال سابقه واردات و خرید از چین و سایر کشورهای دنیت به ایران را دارد. بازرگانی ماندگار علاوه بر واردات در حوزه ترخیص کالا، انبار داری، حواله یوان به چین، صادرات کالا و طیف گسترده ای از دیگر خدمات به تجار و بازرگانان و حتی کاسبان در بازار خدمات رسانی می کند.  در صورتی که شما نیز قصد واردات هر نوع کالای را از کشور چین یا دیگر کشورهای را دارید می توانید به وب سایت رسمی بازرگانی ماندگار مراجعه نمایید یا با شماره تماس ۰۹۱۲۰۸۵۶۷۳۶ تماس حاصل فرمایید.

Import from China with mandegar trade - واردات از چین با بازرگاني ماندگاربهترین محصولات برای واردات کالا از چین:

همانطور که قبلا ذکر کردیم برای شروع تجارت، ‌اطلاع از کالاهای مهم وارداتی موضوع مهمی به حساب می آید، وب سایت اتاق بازرگانی تهران اطلاعاتی را منتشر کرده است که بر حسب این اطلاعات، لیست محصولات وارداتی موارد زیر را شامل می شود:

قطعات و ماشین آلات

دستگاه های صنعتی

لوازم جانبی اتومبیل

کاغذ

لوازم جانبی موبایل

قطعات جانبی کامپیوتر

مواد اولیه شیمیایی

قطعات ساختمانی

لوازم خانگی

واردات کالا از چین به صورت جزئی:

اگر به محصولاتی که ذکر شد دقت کنید، متوجه می شوید که قسمت بزرگی از این محصولات، کالاهایی هستند که کارخانه ها و صنایع عمده به آن ها نیازمند می باشند، بنابراین محصولات را به صورت عمده از چین وارد می کنند. واردات از چین به صورت جزئی نیز در ایران مورد توجه قرار می گیرد، زیرا تاجران زیادی وجود دارند که در حوزه ی واردات محصولات جزئی فعالیت می کنند تا بتوانند سود مورد نظر خود را کسب کنند.

کالاهای جزئی وارداتی عبارتند از:

ابزار مورد نیاز برای خیاطی

کاغذ دیواری

ابزار روشنایی و لامپ

پیچ و مهره

انواع پارچه

انواع شیرآلات

ابزار مخصوص اتصالات لوله کشی

کمترین سرمایه مورد نیاز برای واردات کالا از چین:

برای دانستن جواب این سوال باید در خصوص بعضی از مسائل اطلاعات کافی را کسب کنید، این مسائل به حجم کالای مورد نظر، نوع کالا و چگونگی حمل و نقل مربوط می شود؛ پس با آگاهی از این موارد می توانید میزان حداقل سرمایه را محاسبه کنید.

لازم به ذکر است اگر قصد دارید واردات از چین را آغاز کنید، کمترین میزان سرمایه را در نظر بگیرید زیرا به علت تازه کار بودن احتمال ریسک بالا برای شما وجود دارد، بنابراین اگر با شکست روبه شوید خسارت زیادی به سرمایه شما وارد نشده و می توانید ضرر اعمال شده را جبران کنید.

به همین دلیل در مورد این موضوع باید با دقت و توجه بسیار زیادی به کار بگیرید و با مشاوران و متخصصان این زمینه به طور کامل مشورت کنید، همچنین نوع کالای مورد نظر را با دقت زیاد وارسی کرده و با توجه به تمامی نکات تجارت را آغاز کنید.

Import from China with mandegar trade 0 - واردات از چین با بازرگاني ماندگارهزینه ی واردات کالا از چین:

هزینه هایی که در این خصوص  باید پرداخت کنید به عوامل گوناگونی بستگی دارد، البته اگر از تجربه کافی برخوردار باشید یا با مشاورین متخصص مشورت کنید می توانید هزینه ی واردات کالا از چین را به حداقل برسانید. هزینه های مورد نظر به عوامل زیر بستگی دارد:

هزینه ی کالای خریداری شده در کشور چین

هزینه های مربوط به بازرسی و بررسی کالا

هزینه های مربوط به گمرک

هزینه ی ثبت سفارش

مخارج مربوط به حمل و نقل

تخصیص ارز

مخارج مربوط به انبار داری و نگهداری کالا

مخارج ترخیص محصولات

مخارج بیمه ی بار

مراحل واردات کالا از چین:

این موضوع چندین مرحله را شامل می شود که به شرح زیر می باشند:

مرحله اول:

‌اولین چیزی که هنگام آغاز تجارت باید مورد توجه قرار گیرد سرمایه ی مادی است، شما در مرحله ی اول باید مشخص کنید که شرایط لازم را برای شروع تجارت دارا می باشید یا خیر، همچنین باید میزان و نوع کالایی که قصد وارد کردن آن را دارید مشخص کنید تا مطلع شوید از سرمایه کافی برخوردار می باشید.

نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید میزان و حجم محصولات وارداتی می باشد، بنابراین باید در نظر بگیرید مخارجی که برای واردات پرداخت می کنید اگر برای حجم کمتری انجام شود، حاشیه سود را پایین می آورد، پس اگر از مقدار تعیین شده، میزان کمتری محصول وارد شود ممکن است خسارت و ضرر های زیادی را به همراه داشته باشد.

مرحله دوم:

در مرحله دوم باید پس از بررسی های لازم، باید کالایی را انتخاب کنید که مناسب واردات می باشد، همچنین باید آگاه باشید این کالا در بازار تقاضای زیادی داشته باشد. اگر وارد کننده جدید محسوب می شوید به شما توصیه می کنیم در آغاز کار خود، کالاهایی که به سیستم توزیع قوی نیاز دارند را انتخاب نکنید زیرا انتخاب عاقلانه ای محسوب نمی شود.

مرحله سوم:

در مرحله سوم باید برای انتخاب فروشنده اقدام کنید. برای انتخاب فروشنده می توانید راه های گوناگونی را در نظر بگیرید، همچنین می توانید به طور مستقیم به گوگل مراجعه کرده و جستجوی لازم را انجام دهید. در نظر داشته باشید سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند می توانند برای انتخاب فروشنده به شما کمک کنند.

مرحله چهارم:

مرحله چهارم بررسی مشخصات فنی و لیست قیمت را شامل می شود. به شما توصیه می کنیم در مورد قیمت کالاهای مشابه اطلاعات کافی را به دست بیاورید تا کالا را با قیمت گزاف خریداری نکنید، همچنین باید از مهارت چانه زنی مناسبی برخوردار باشید تا بتوانید محصول را با قیمت مناسب تری خریداری کنید.

مرحله پنجم:

در این مرحله پس از اینکه هر دو طرف به توافق رسیدند، پیش فاکتور را دریافت کرده و مقداری از مبلغ را به صورت یوان یا دلار به فروشنده پرداخت کنید تا کالای مورد نظر شما مراحل تولید و آماده سازی را آغاز کند.

مرحله ششم:

در مرحله ششم باید در باره ی قوانین مربوط به گمرک تحقیق کرده و از هزینه های مربوط به آن مطلع شوید، هرچقدر از قوانین گمرک اطلاعات بیشتری کسب کنید، به مشکلات کمتری دچار شده و در صورت مواجهه با سختی های مربوط بهتر عمل می کنید.

مرحله هفتم:

مرحله هفتم که مرحله ی نهایی نیز به حساب می آید، موارد زیر را شامل می شود:

ثبت سفارش مورد نظر در وزارت بازرگانی

دریافت مجوز های اولیه

هماهنگی های مربوط به حمل و نقل

ترخیص محصولات از گمرک

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *