ایلان ماسک

یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی

پایگاه خبری دنیای برند، ثروت ایلان ماسک، کارآفرین و مدیرعامل تسلا به ۲۴۹ میلیارد دلار رسیده است. تخمین‌زده می‌شود که سرمایه‌گذاری او در اسپیس‌اکس، او را پولدارتر از همیشه کند. چه بسا او صدرنشین مولتی میلیاردر‌های دنیا شود.

بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپیس‌اکس و طراح محصولات تسلا در حال حاضر با ۲۴۹میلیارد دلار ثروت خالص، پولدارترین فرد دنیاست. این میزان می‌تواند به زودی بالاتر و بالاتر برود.

روزنامه گاردین به نقل از پیش‌بینی یک بانک سرمایه‌گذاری می‌نویسد این کارآفرین اولین مولتی میلیاردر دنیا خواهد شد.

کارشناسان بانک استنلی مورگان برآورد کرده‌اند که درآمد ماسک از SpaceX به زودی سر به آسمان بزند و این صنعت تولید فناوری هوافضا و خدمات ترابری فضایی، رتبه نخست سودآوری در بین همه شرکت‌های دنیا را کسب کند.

ثروت ایلان ماسک در ژانویه ۲۰۲۱ از ثروت جف بزوس، رئیس آمازون پیشی گرفت. او سپس رتبه اول را از دست داد اما هم‌چنان در صدر “شاخص‌میلیاردرهای بلومبرگ” ماند. اینک اما گمان می‌رود که ماسک حدود ۵۱میلیارد دلار بیشتر از بزوس سرمایه داشته باشد.

ماسک در ژانویه ۲۰۲۰ در رده ۳۵ فهرست فوق ثروتمندان جای داشت و در ماه نوامبر همین سال دومین فرد ثروتمند دنیا شد.

این منحنی رشد هم‌چنان صعودی مانده و در سال جاری او ثروت خود را ۷۲ میلیارد دلار افزایش داده است.

Ilan Masks uniqueness in amassing wealth - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته طی دو دهه گذشته، ایلان ماسک به عنوان یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های سیلیکون ولی شناخته شد. در سال ۲۰۰۲، او با تاسیس سامانه انتقال وجه الکترونیکی پی‌پل به شهرت رسید. ماسک پس از آن، راه و روش تازه‌ای در پیش گرفت: عرضه ارزان‌تر فناوری‌های پیچیده و محصولات گران‌قیمت.
Ilan Masks uniqueness in amassing wealth3 - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته
در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در ۲۰۱۱، ایلان ماسک ابراز امیدواری کرده بود بین ۱۰ تا ۲۰ سال آینده بتواند بشر را به مریخ بفرستد. نیویورک تایمز، او را به عنوان “موفق‌ترین و مهم‌ترین کارآفرین” در دنیا توصیف کرده بود.
Ilan Masks uniqueness in amassing wealth1 - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته
بعضی‌ها به ایلان ماسک لقب “معمار آینده” داده‌اند و برخی او را آدمی فریبکار می‌دانند. از هر دوی این برداشت‌ها که بگذریم، ماسک آدم فوق‌العاده باهوشی است. این فرزند آفریقای جنوبی دستاوردهایی داشته که خیلی ‌ها در آرزوی آن هستند.
Ilan Masks uniqueness in amassing wealth4 - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته
انقلابی در صنعت خودرو
ایلان ماسک اولین شرکتش را در ۱۹۹۴ وقتی ۲۴ سال داشت تاسیس کرد. وقتی ۳۰ ساله شد یکی از شرکایی بود که پی‌پل را به‌وجود آورد. اما شهرت ماسک با شرکت‌هایی مثل تسلا، اسپیس ایکس و هایپر لوپ به اوج رسید. او به عنوان مدیرعامل تسلا، با تولید خودروهای الکتریکی انقلابی در صنعت خودروسازی به‌وجود آورد.
Ilan Masks uniqueness in amassing wealth5 - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته
ماسک برای نوآوری در تکنیک خودرو زیر فشار زیادی قرار گرفت. شرکت تسلا برای پروژه خودروهای الکترونیک ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد بدون اینکه سودی ببرد. اما این مسئله مانع ماسک برای رسیدن به اهدافش نشد.
Ilan Masks uniqueness in amassing wealth6 - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته
ماسک حتی دستی به فناوری‌های انرژی خورشیدی برده و در شرکت “شهر خورشیدی” که از سال ۲۰۱۶ به شرکت تسلا تعلق گرفته، سرمایه‌گذاری کرده است. بیشتر از ۳۰۰ هزار خانه قرار است توسط این شرکت به فناوری خورشیدی مجهز شوند. بر اساس طرح ماسک، انرژی ذخیره شده توسط صفحات خورشیدی سقف خانه‌ها در “دیوارهای قدرت” تولید شده توسط تسلا ذخیره می‌شود. خودرو هم با استفاده از همین انرژی شارژ می‌شود.
Ilan Masks uniqueness in amassing wealth7 - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته
ماسک فناوری “دیوارقدرت” را سال ۲۰۱۵ به دنیا معرفی کرد. در این فناوری از باتری‌های با قابلیت شارژ مجدد استفاده شده و می‌توان آن را از طریق گوشی‌های هوشمند کنترل کرد. زمان‌بر بودن فرایند تولید این فناوری عرضه آن را به بازار مشکل کرد. این فناوری در کارخانه‌های عظیم در صحرای نوادا تولید می‌شوند.
Ilan Masks uniqueness in amassing wealth8 - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته
هایپرلوپ که نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و توجه همگان را جلب کرد. در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلا حکم‌فرماست قرار می‌گیرند. با استفاده از این تکنولوژی، به عقیده ماسک می‌توان با سرعتی بالای ۱۲۲۰ کیلومتر در ساعت از نقطه‌ای به نقطه دیگر سفر کرد. با این سرعت می‌شود ظرف ۴۴ دقیقه از تهران به مشهد رفت.
Ilan Masks uniqueness in amassing wealth9 - یکه‌تازی ایلان ماسک در ثروت اندوزی
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته
ماسک به این همه دستاورد هنوز قانع نیست. او سال ۲۰۱۶ با ۸ نفر دیگر یک استارت‌آپ به نام ” Neuralink” بنیاد نهاد که قراراست دستگاهی تولید وبه بازار عرضه کند که ارتباط بین مغز بشر و کامپیوتر را تسهیل کند. این پروژه هنوز در مراحل اولیه است.

منبع: دویچه

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x