رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی

برگزاری رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان

پایگاه خبری دنیای برند، فرماندار کاشان از برگزاری رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی در  ۲۰ اردیبهشت سال آینده خبر داد.

محمد شریف زارعی اظهار کرد: تاریخ و تمدن هفت هزار ساله کاشان با گلِ محمدی و گلاب پیوند خورده است، اما ارزش افزوده این گیاه به درستی استفاده نشده و صنعت دیگری غیر از گلاب‌گیری از این گل ایجاد نشده است.

وی  افزود: برندهایی در دنیا با عنوان گلاب کاشان وجود دارد، اما برای شناساندن این محصول با ارزش برنامه‌ریزی نکرده‌ایم و هنوز در حوزه صنایع تبدیلی موفق نبوده‌ایم.

فرماندار کاشان، تصریح کرد: تلاش کنیم مزیت‌های فرهنگی و اقتصادی گلِ محمدی را با رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی معرفی کنیم و با ایجاد ارزش‌افزوده از خام فروشی این محصول جلوگیری کنیم.

شریف زارعی تأکید کرد: فعالان حوزه گل و گلاب باید با نوآوری مانع خام فروشی اسانس شوند و تولید محصولات مختلف با منشأ گل محمدی در داخل کشور را توسعه داده و نمادهای تجاری موفق در عطر و اسانس جهان را به دست آورند.

وی گفت: شهرستان کاشان دارای رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید گل محمدی در استان اصفهان و رتبه چهارم در کشور از نظر سطح زیر کشت این محصول است و ۱۶۸۰ واحد گلاب‌گیری سنتی در کاشان وجود دارد که متوسط عملکرد این محصول ۲.۴ تُن در هر هکتار است.

بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ۸۹۱ شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور ثبت شد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

برند ولوو

افزایش فروش برند ولوو

فروش خودروهای برند ولوو در آوریل به دلیل تقاضای بسیار برای خودروهای برقی افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *