رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی

برگزاری رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان

پایگاه خبری دنیای برند، فرماندار کاشان از برگزاری رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی در  ۲۰ اردیبهشت سال آینده خبر داد.

محمد شریف زارعی اظهار کرد: تاریخ و تمدن هفت هزار ساله کاشان با گلِ محمدی و گلاب پیوند خورده است، اما ارزش افزوده این گیاه به درستی استفاده نشده و صنعت دیگری غیر از گلاب‌گیری از این گل ایجاد نشده است.

وی  افزود: برندهایی در دنیا با عنوان گلاب کاشان وجود دارد، اما برای شناساندن این محصول با ارزش برنامه‌ریزی نکرده‌ایم و هنوز در حوزه صنایع تبدیلی موفق نبوده‌ایم.

فرماندار کاشان، تصریح کرد: تلاش کنیم مزیت‌های فرهنگی و اقتصادی گلِ محمدی را با رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی معرفی کنیم و با ایجاد ارزش‌افزوده از خام فروشی این محصول جلوگیری کنیم.

شریف زارعی تأکید کرد: فعالان حوزه گل و گلاب باید با نوآوری مانع خام فروشی اسانس شوند و تولید محصولات مختلف با منشأ گل محمدی در داخل کشور را توسعه داده و نمادهای تجاری موفق در عطر و اسانس جهان را به دست آورند.

وی گفت: شهرستان کاشان دارای رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید گل محمدی در استان اصفهان و رتبه چهارم در کشور از نظر سطح زیر کشت این محصول است و ۱۶۸۰ واحد گلاب‌گیری سنتی در کاشان وجود دارد که متوسط عملکرد این محصول ۲.۴ تُن در هر هکتار است.

بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ۸۹۱ شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور ثبت شد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

irancell 5g site 310x165 - افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت ۵G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)، امروز در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *