مشکلات در بالا آمدن وب‌سایت گوگل و انجام عمل جست‌وجو در تایوان و ژاپن هم مشاهده شد، اما به نظر رسید خدمات به صورت متناوب در دسترس هستند. شبکه سی‌ان‌بی‌سی در خبری نوشت: کاربران در انگلیس، استرالیا و سنگاپور هم مشکل دسترسی به گوگل را گزارش کرده‌اند. بعضی از کاربران اسکرین‌شات‌هایی از پیام‌های خطا را ارسال کردند و بعضی دیگر به شوخی می‌گفتند تلاش می‌کنند گوگل را برای بررسی اینکه آیا موتور جست‌وجوی گوگل قطع شده است، چک کنند.

مشکل اختلال و قطعی سرویس در جست‌وجو که محصول اصلی گوگل است، کم سابقه محسوب می‌شود. اصلی‌ترین دلیل چنین اختلال‌هایی، زیرساخت وب بک‌اِند هستند که نمونه آن سال گذشته در وب‌سایت فستلی و آمازون وب سرویس مشاهده شد. به نظر می‌رسد سرویس گوگل درست پیش از ساعت ۱۰شب به وقت نیویورک به وضعیت عادی بازگشت.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، روز دوشنبه یک حادثه برقی در تاسیسات گوگل در آیووا پیش آمد و سه نفر را راهی بیمارستان کرد. هنوز معلوم نیست آیا این حادثه با قطعی سرویس گوگل ارتباط داشته است یا خیر.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

سخنگوی آلفابت- شرکت مادر گوگل – اعلام کرد ما از وقوع یک حادثه برقی در دیتاسنتر گوگل در آیوا که باعث مصدومیت سه نفر شد، مطلع هستیم. سلامت و ایمنی همه کارکنان، اولویت قطعی ما است و ما با شرکا و مقامات محلی برای تحقیقات درباره این موضوع و فراهم کردن کمک لازم، همکاری نزدیکی داریم.

منبع: دنیای اقتصاد