آینده صنعت خودرو

هشدار مقام آلمانی درباره آینده صنعت خودرو

پایگاه خبری دنیای برند، هیلدگارد مولر، رئیس انجمن صنعت خودروی آلمان، هشدار داد که آینده تولید خودرو در این کشور به دلیل قیمت سرسام‌آور انرژی در خطر است.

مولر روز دوشنبه در دیدار با ماریان جانیک، رئیس مایکروسافت آلمان، اظهار داشت: آلمان به دلیل افزایش هزینه های انرژی، به عنوان مرکز صنعت خودروسازی به طور چشمگیری ویژگی رقابت پذیری بین‌المللی خود را از دست می‌دهد.

وی تأکید کرد که کشورهای دیگر برای صنایع مهمی مانند تولید باتری یا قطعات نیمه رسانا جذاب‌تر خواهند شد و این پیامی نگران‌کننده برای آلمان در بحبوحه وضعیت اقتصادی نامطلوب در این کشور است.

به گفته مولر، افزایش قیمت انرژی برای تامین کنندگان متوسط این کشور به شکل عجیبی افزایش یافته است. این تأمین کنندگان هشدار می‌دهند که جریان سرمایه گذاری دیگر به آلمان سرازیر نخواهد شد، بلکه به سایر کشورهای اتحادیه اروپا یا ایالات متحده منتقل خواهد شد.

به غیر از قیمت انرژی، مولر از مقررات بیش از حد سختگیرانه صنعت خودرو، تأخیر در تصمیم گیری‌های سیاسی و فقدان چارچوب قانونی برای اصلاحات آینده، به ویژه برای محصولات فناوری مانند هوش مصنوعی، شکایت کرد.

بر اساس این گزارش، آخرین نظرسنجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شرکت های آلمانی اعتماد خود را نسبت به سیاست‌های کلان انرژی این کشور از دست داده‌اند و معتقدند که گذار به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و دور شدن از گاز روسیه به تجارت آنها آسیب رسانده است.

این تحقیق همچنین نشان داد که تعداد شرکت هایی که قصد خروج از این کشور را دارند در حال افزایش است.

تقریباً یک سوم شرکت های صنعتی در حال برنامه ریزی برای انتقال مراکز تولید خود به خارج از این کشور یا کاهش تولید داخلی هستند.

منبع: تسنیم

همچنین ببینید

Img20210531030926290 310x165 - جنگ فولادی آمریکا با چین و روسیه در زمین آلمان

جنگ فولادی آمریکا با چین و روسیه در زمین آلمان

در هشتاد و ششمین گزارش از سلسله گزارش‌های «پایش تحولات تجارت جهانی» مجموعه‌ای از تحولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *