فاقد برند

محصولات باغی و زراعی استان لرستان فاقد برند هستند

پایگاه خبری دنیای برند، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی و زراعی استان ضروری است.

جهانبخش دولتشاه شامگاه ۲۹ مردادماه در حاشیه جلسه طرح ملی شناسنامه دار کردن باغات لرستان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ما در خصوص معرفی و عرضه محصولات کشاورزی اعم از باغی و زراعی  کار چندانی نکرده‌ایم، اظهار کرد: باید معرفی محصولات را با هدف صادرات در دستور کار قرار دهیم، برای تحقق این امر نیازمند برندسازی و  شناسنامه‌دار کردن محصولات هستیم.

وی تصریح کرد: شناسنامه‌دار کردن باغات و حتی محصولات زراعی یک ضرورت است، برای صادرات محصولات وجود کیو آر کد یک نیاز مبرم است.

معاون جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه شناسنامه‌دار کردن باغات و گلخانه‌ها یه یک عزم و همت جهادی نیاز دارد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های مهم استان به ویژه در حوزه محصولات باغی باید همه دست به دست هم دهیم تا در مسیر شناسنامه‌دار کردن باغات قدم‌ برداریم.

دولتشاه بیان کرد:  وجود باغات متمرکز انجیر، وجود انارستان متمرکز و دیگر محصولات ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات را دو چندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این ظرفیت‌ها اما سهم ما از صادرات زیاد نیست، چون محصولات ما فاقد برند هستند، همین امر موجب شده محصولات ما حتی در حوزه زراعی هم به اسم دیگر استان‌ها صادر شود.

معاون جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ما در خصوص معرفی و عرضه محصولات کشاورزی اعم از باغی و زراعی  کار چندانی نکرده‌ایم، ادامه داد: باید معرفی محصولات را با هدف صادرات در دستور کار قرار دهیم، برای تحقق این امر  نیازمند برندسازی و شناسنامه‌دار کردن آنها هستیم.

ساروقی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف کشاورزی ایران و رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان نیز به تبیین وظایف و اختیارات نظام صنفی کشاورزی (اتاق اصناف کشاورزی) ودردفاع از حقوق بهره‌برداران و ساماندهی، سازماندهی و هویت بخشی به مشاغل بخش کشاورزی پرداخت و گفت: ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در اعتبار بخشی به پروانه‌های صادره از سوی اتاق اصناف کشاورزی و اهمیت و تاثیر شناسنامه دار کردن باغات در تصمیم‌گیری‌های کلان و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به باغداران  پرداخته شده است.

وی در خصوص صدور پروانه کسب و شناسنامه و صدور کد۱۸رقمی شناسه محصول که از طرف وزارت جهاد کشاورزی به اتاق اصناف کشاورزی واگذار شده است، اشاره کر د.

گفتنی است، در پایان سامانه سبک که سامانه تخصصی اتاق اصناف کشاورزی ایران جهت صدور شناسنامه و پروانه کسب است جهت حاضرین تشریح شد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *