Forming the Permanent Secretariat of Halal Conference - تشکیل دبیرخانه دائمی همایش حلال در اتاق بازرگانی البرز

تشکیل دبیرخانه دائمی همایش حلال در اتاق بازرگانی البرز

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی همایش حلال گفت: هدف از برگزاری این همایش تمرکز بر توسعه صادرات محصولات حلال ایرانی به بازارهای جهانی است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدباقر رضوی تقوی در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش “حلال و نقش آن در توسعه تجارت بین‌الملل” که روز دوشنبه ۳۰ مرداد با دستور جلسه ارائه طرح تحقیقاتی اولیه همایش و انتخاب روسا و اعضاء کمیته‌های تخصصی آن برگزار شد، اظهار کرد: طرح اولیه همایش به همت دبیرخانه دائمی برگزاری آن تهیه شده که طبق برنامه‌ریزی‌های مورد نظر برای اجرای آن پیش خواهیم رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سهم ایران در بازارهای جهانی حلال کاهش پیدا کرده است، گفت: قصد داریم که از طریق برگزاری همایشی بدین منظور مجدد شاهد بهبود جایگاه محصولات حلال ایران در بازارهای بین‌المللی و معطوف کردن توجه سایر کشورها به این تولیدات باشیم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت پیشبرد اقداماتی به منظور پر رنگ‌تر شدن صادرات محصولات حلال از ایران عنوان کرد: با تشکیل دبیرخانه دائمی همایش و در ادامه برگزاری اولین دوره در سال جاری برای تداوم روند آن در سال‌های آتی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

طرح تحقیقاتی اولیه همایش حلال آماده‌سازی شده است

در ادامه این نشست داود داودی معاون اجرایی و امور داخلی اتاق بازرگانی البرز با اشاره به پیشبرد  اخذ مجوزهای مرتبط به همایش حلال و تهیه پوستر اولیه آن گفت: طرح تحقیقاتی اولیه همایش آماده‌سازی شده و قرار است بر اساس مسئولیت‌های تعریف شده چهار کمیته با عناوین امور بین‌الملل، علمی و تحقیقات، برندینگ نشان حلال و اجرایی، تشریفات و نمایشگاهی به صورت تخصصی امور مرتبط به همایش را پیش ببرند.

وی بیان کرد: به منظور پیشبرد اقدامات موثرتر در زمینه افزایش تولید محصولات حلال در کشور، ذیل کمیته علمی و تحقیقات همایش کارگروه‌های تخصصی دارویی، بهداشتی، موادغذایی و پوشاک برگزار می‌شود و در ادامه نیز پنل‌های تخصصی مرتبط با کارگروه‌های مذکور را خواهیم داشت.

به گفته داودی دبیرخانه همایش حلال در محل اتاق بازرگانی البرز تشکیل خواهد شد و روند اجرایی امور در بخش‌های مختلف کمیته‌ای و کارگروهی را مدیریت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

امضای ایرانی

امضای ایرانی جهانی شد

با اشاره به موفقیت کشورمان در جهانی شدن امضای ایران گفت: از این پس بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *