برند شیائومی

ریزش فروش و درآمد برند شیائومی

پایگاه خبری دنیای برند، برند شیائومی در پی ضعیف ماندن تقاضای مصرف کننده برای تلفن‌های هوشمند با وجود بهبود اقتصاد چین از پاندمی کووید ۱۹، کاهش ۱۸.۹ درصدی درآمد سه ماهه را گزارش کرد.

فروش برند شیائومی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، به ۵۹.۵ میلیارد یوان رسید که در مقایسه با ۷۳.۳۵ میلیارد یوان در دوره مشابه سال گذشته، کاهش داشت و تقریبا نزدیک به رقم ۵۹.۴۳ میلیارد یوان بود که تحلیلگران برآورد کرده بودند. درآمد خالص شیائومی در همین مدت، به ۳.۲۳ میلیارد یوان رسید که در مقایسه با ۲.۸۶ میلیارد یوان در سال گذشته، ۱۳.۱ درصد افزایش داشت.

پس از این که چین اواخر سال میلادی گذشته، تدابیر سخت گیرانه کووید را لغو کرد، اقتصاد این کشور روند رو به بهبود پیدا کرده است اما مصرف‌کنندگان همچنان با احتیاط هزینه می‌کنند. بازار تلفن‌های هوشمند چین در این مدت، به هیچ وجه بهبود نداشته است. طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys که در آوریل گزارش شد، مجموع فروش تلفن هوشمند در چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۱ درصد کاهش یافت. فروش شیائومی در این مدت ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

هند که زمانی بزرگترین بازار شیائومی در خارج از چین بود، برای این سازنده تلفن‌های هوشمند، سود کمتری داشته است. مجموع فروش تلفن‌های هوشمند همه برندها در سه ماهه اول، ۲۰ درصد کاهش یافت و رقبایی مانند سامسونگ، سهم شیائومی را در این بازار رو به انقباض، ربوده اند. این شرکت به امید بهبود تقاضا، قیمت چندین مدل گوشی خود را در هند و چین پایین برده است.

بر اساس گزارش رویترز، شیائومی برای متنوع کردن فعالیت فراتر از تلفن‌های هوشمند، در بخش خودرو سرمایه گذاری کرده است. این شرکت قصد دارد تولید انبوه نخستین خودروی خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x