Extension of Indian sugar export limit - تمدید محدودیت صادرات شکر هند

تمدید محدودیت صادرات شکر هند

پایگاه خبری دنیای برند، هند به عنوان دومین تولید کننده بزرگ شکر در دنیا محدودیت صادرات این محصول را در تلاش برای حمایت از عرضه داخلی تمدید کرد. این اقدام بازار جهانی را با کمبود مواجه کرده و هزینه صنعت مواد غذایی را بالا می‌برد.

به نقل از بلومبرگ، وزارت تجارت خارجی هند در روز چهارشنبه اعلام کرد دولت این کشور محدودیت صادرات شکر را پس از ۳۱ اکتبر تمدید می‌کند.

هند در سال مالی ۲۳_۲۰۲۲ یک سیستم سهمیه‌بندی معرفی و صادرات شکر را تا حدود ۶ میلیون تن به دنبال کاهش تولید داخلی محدود کرد. این رقم در سال قبل برابر با ۱۱ میلیون تن بود.

نگرانی در مورد کاهش تولید شکر در هند و تایلند قیمت معاملات آتی شکر خام را به بالاترین رقم از ۲۰۱۱ رسانده است. درست است که این ممنوعیت قیمت داخلی شکر را پایین می‌آورد اما ضربه سختی به تولید کنندگان جهانی مواد غذایی از نوشابه‌های گازدار گرفته تا شکلات و انواع شیرینی خواهد زد.

دولت هند در آستانه انتخابات ملی در ۲۰۲۴ اجازه افزایش تورم را نمی‌دهد. بارندگی‌های مونسون در سال جاری به پایین‌ترین سطح طی ۵ سال گذشته رسیده و هرگونه کاهش تولیدات کشاورزی مقامات را برای کنترل قیمت مواد غذایی تحت فشار قرار می‌دهد.

این محدودیت شامل صادرات شکر به اتحادیه اروپا و آمریکا نمی‌شود. قیمت داخلی شکر در هند حدود ۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته است.

اکثر تحلیلگران عقیده دارند هند در فصل جاری به خاطر کاهش تولید هیچگونه شکری صادر نخواهد کرد. هند همچنین صادرات  شکر ارگانیک را هم محدود کرده است.

 

همچنین ببینید

Img20221106142348351 310x165 - همایش تجاری ایران و روسیه 9 اردیبهشت برگزار می شود

همایش تجاری ایران و روسیه ۹ اردیبهشت برگزار می شود

همایش تجاری ایران و روسیه و جلسات B2B با حضور نماینده مجلس دوما و مقامات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *