Europes exports of 2 billion and 200 million euros to Iran in 7 months - صادرات 2 میلیارد و 200 میلیون یورویی اروپا به ایران در 7 ماه

صادرات ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی اروپا به ایران در ۷ ماه

پایگاه خبری دنیای برند، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا را در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی ۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۷ ماه نخست امسال با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. ارزش تجارت دو طرف در ۷ ماه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۹۴ میلیون یورو اعلام شده بود.

اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال ۴۷۵ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۵ درصدی داشته است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۲ بالغ بر  ۶۳۹ میلیون یورو اعلام شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۷ ماه نخست امسال نیز کاهش ۶ درصدی داشته و به ۲ میلیارد و ۲۰۳ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۳۵۵ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

تجارت ۸۰۰ میلیون دلاری ایران و آلمان در ۷ ماه

بر اساس این گزارش آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در ۷ ماه  نخست ۲۰۲۳ بوده است. مجموع تجارت ایران و آلمان در این دوره به ۸۰۷  میلیون یورو رسیده که این رقم با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

صادرات آلمان به ایران در ۷ ماه نخست امسال ۲۳ درصد کاهش داشته و به ۶۶۲ میلیون یورو رسیده است. آلمان در مدت مشابه سال قبل ۸۶۳ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات آلمان از ایران نیز با افت ۱۳ درصدی در ۷ ماهه ۲۰۲۳ به ۱۴۵ میلیون یورو رسیده است. آلمان در مدت مشابه سال قبل ۱۶۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

منبع: تسنیم

همچنین ببینید

Img20240501113719986 310x165 - پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

با آغاز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۹۷ تا به امروز، مشکلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *