طراحی و اعطای برند اختصاصی

طراحی و اعطای برند اختصاصی فارس

پایگاه خبری دنیای برند، محمدهادی ایمانیه (استاندار فارس) سه‌شنبه ۳۰ فروردین در جلسه شورای سرمایه‌گذاری استان فارس با تاکید بر لزوم تنظیم آئین نامه تسهیلات ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، بر لزوم تسریع در انعقاد و اجرای تفاهمنامه با دانشگاه‌ها و درج اطلاعات کامل شهرک‌های صنعتی استان در یک نرم افزار الکترونیکی قابل دسترس، تاکید کرد.

ایمانیه همچنین بر ضرورت مدیریت در اشتغال و به‌کارگیری نیروها تاکید و خاطرنشان کرد: در قرارگاه اشتغال یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌ها، رعایت نظم و اعلام به‌موقعِ اقدامات انجام شده است.

او، ایجاد مناطق مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی را نیز مهم خواند و اظهار داشت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که برخی کارگران و کارمندان از شهر صدرا برای کار به شهرک صنعتی می‌آیند، در حالی که اگر از محل ساخت پروژه مسکن ملی، بتوان در کنار شهرک‌های صنعتی زمینی را اختصاص داد و اقدام به ساخت مسکن کرد هم از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری خواهد شد و هم کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود؛ لذا این مورد باید به صورت جدی پیگیری شود.

استاندار فارس تاکید کرد که این اتفاق(ایجاد شهرکهای مسکونی در کنار مناطق صنعتی) نه تنها در شیراز بلکه در برخی شهرستان‌ها که تعداد کارگاه‌هایشان زیاد است نیز می‌تواند رخ دهد.

او در ادامه صادرات کالا از گمرک فارس را ضروری دانست و گفت: کالاهای متعلق به فارس باید جزء لیست صادرات فارس قرار گیرد و از گمرک فارس صادر شود.

ایمانیه بر انتقال دفتر کارخانه‌ها و شرکت‌های فعال در استان فارس از تهران به شیراز یا سایر شهرها تاکید و اضافه کرد: برای شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که دفتر خود را از تهران به فارس منتقل نکنند و همچنین بانک‌هایی که در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوتاهی می‌کنند، تدابیر سخت گیرانه ای باید در نظر گرفته شود.

او در ادامه به برنامه انتقال شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: با مشخص کردن یک بازه زمانی مشخص باید نسبت به انتقال کارخانه‌ها اقدام کرد.

ارتقای تکنولوژی در واحدهای صنعتی، حضور پررنگ در پنجره واحد و طراحی برند فارس از دیگر موارد مطرح شده توسط استاندار فارس در این جلسه بود که در این باره گفت: طراحی و اعطای برند اختصاصی فارس کار جالبی است؛ به این صورت که به همه صنایع فارس در صورت داشتن کیفیت این برند اعطا شده و در قبال آن، امتیازاتی به آن‌ها داده شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه محصولات شهرک صنعتی جهت ارائه و نمایش محصولات استان نیز بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند عاملی برای جذب سرمایه‌گذار و خرید محصولات باشد، همچنین ارسال محصولات به کشور قطر به منظور برگزاری جام جهانی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

ایمانیه در ادامه، انعکاس اخبار امیدبخش را نیز بسیار مهم دانست و اظهار کرد: انعکاس اقدامات موثر انجام شده و یا در حال انجام از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و بیلبوردهای شهری می‌تواند در امیدبخشی به مردم و نشان دادن رفع مشکلات بسیار موثر باشد.

او، ایجاد پرونده الکترونیک برای هر پروژه از طریق نرم‌افزار هوشمند را لازم دانست و در ادامه به ایجاد شهرک فناوری صنایع شیمیایی اشاره کرد و افزود: می‌توان بررسی کرد و دید چه اقداماتی می‌توان انجام داد که هر شرکت یا کارخانه چگونه می‌تواند فناور و دانش‌بنیان باشد.

استاندار فارس، استفاده کم‌تر از آب، ایجاد اشتغال، دانش‌بنیان بودن و سلامت‌محور بودن را از فاکتورهای مهم واحدهای تولیدی و صنایع عنوان کرد.

ایمانیه همچنین ضرورت فعال شدن شهرک‌های صنعتی در کربال و خرامه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به خشکسالی منطقه کربال و خرامه نیاز است در زمینه فعال شدن شهرک صنعتی در خرامه به ویژه صنایع اشتغال‌زا تلاش ویژه شود و تمرکز بر اشتغال غیرکشاورزی باشد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

واتساپ

عرضه صفحه جدید «موردعلاقه» به واتساپ

تیم واتساپ صفحه جدیدی به نام صفحه "مورد علاقه" برای مخاطبان خود عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *