تفاهم‌نامه

انعقاد تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای با ۵ بانک عامل

پایگاه خبری دنیای برند، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با ۵ بانک عامل در ادامه طرح تأمین مالی زنجیره‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران بانک‌های عامل برگزار شد.

دی‌ماه امسال، ۷ بانک عامل با همکاری و تعامل بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت پایلوت این طرح را آغاز کردند که در ادامه ۵ بانک کشاورزی، توسعه‌تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه نیز به این بانک‌ها اضافه شدند و امروز تفاهم‌نامه‌های مربوطه را امضا کردند.

در این مراسم، تفاهم‌نامه‌های یاد شده به امضای سید مهدی نیازی «معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت» به نمایندگی از وزارتخانه و مدیران بانک‌های عامل رسید.

گفتنی است در فاز نخست و پایلوت این طرح در دی‌ماه امسال، تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای میان وزارت صمت و هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت‌ومعدن امضا شده بود و در مجموع تاکنون ۱۲ بانک در طرح تأمین مالی زنجیره‌ای مشارکت دارند.

در روش تأمین مالی زنجیره‌ای به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد.

همچنین در این روش به جای تسهیلات نقدی می‌توان از ابزار‌های اعتباری مانند اوراق و برات و همچنین فاینانس استفاده کرد که علاوه بر کاهش نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها، سبب هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت‌های مولد و تولیدی خواهد شد.

امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است که سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع را می‌توان از دستاورد‌های این تفاهم‌نامه برشمرد.

امروز همچنین از سامانه مدیریت پرداخت بانک تجارت برای تأمین مالی زنجیره‌ای در صنعت خودرو رونمایی شد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

گفتنی است دو شرکت ایران خودرو و سایپا تأمین مالی خود را از طریق زیرساخت (پلتفرم) طراحی شده به وسیله بانک تجارت در حوزه خودروسازی به صورت پایلوت آغاز کردند.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417105537407 310x165 - تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه، به رشد تجارت خارجی کمک می کند

تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه، به رشد تجارت خارجی کمک می کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با اشاره به مخالفت بخش خصوصی این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *