دستگاه برش و حکاکی لیزری

بررسی ویژگی های دستگاه برش و حکاکی لیزری و مهم ترین نکات پیش از خرید آن ها

پایگاه خبری دنیای برند، دستگاه های برش و حکاکی لیزری با توجه به عوامل گوناگون با یک دیگر متفاوت هستند که از جمله این عوامل می توان به نیاز مشاغل و خدمات ارائه شده توسط آن ها اشاره کرد. این دستگاه ها شامل دو گروه در صنایع فلزی و غیر فلزی می شوند که هر کدام با توجه به توان و قابلیت های مورد نیاز، مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال جهت برش و حکاکی فلزات، دستگاه های برش لیزری فایبر مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و به دلیل پایداری و استفاده از فیبر نوری جهت ارسال اشعه لیزر، دارای امنیت و همچنین دقت بسیار بالایی جهت برش متریال های فلزی می باشد. نوری که در این دستگاه وجود دارد به صورت کاملا مستقیم بوده و بر روی یک نقطه کوچک متمرکز می شود. در حقیقت لیزر دستگاه فایبر به جهت تمرکز بسیار بالایی که دارد می تواند بر روی انواع مواد تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

از جمله دلایل محبوبیت و پرکاربرد بودن دستگاه لیزر فایبر می توان به بازدهی بالا و میزان خشک شوندگی بسیار آسان آن اشاره کرد. با وجود آن که این دستگاه درصد بسیار کمی از توان دریافتی خود را به لیزر تبدیل می کند، نسبت به تبدیل توان پمپاژ خروجی در فایبر تا ۸۰ درصد می باشد.

دستگاه لیزر CO۲

این دستگاه یکی از پرکارترین ترین نوع دستگاه های برش و حکاکی لیزری می باشد. از این دستگاه در صنایع گوناگون استفاده می شود. از جمله کاربرد های این دستگاه می توان به تبلیغات، کارت ویزیت، صنعت چرم و کیف و کفش، حکاکی بر روی شیشه، چوب و سنگ، کارت عروسی مقوایی و چوبی و … اشاره کرد.

تفاوت میان حکاکی لیزری و برش لیزری

اگر بخواهیم تفاوت های میان حکاکی و برش لیزری را بیان گفتیم می بایست به طیف وسیعی از این دو دستگاه اشاره کنیم. به طور کلی اما تفاوت اصلی این دو در لنز دستگاه لیزر و طول آن می باشد.

دستگاه های حکاکی لیزری دارای لنز با فاصله کانونی کوتاه تر بوده و اندازه نقطه ها در آن بسیار دقیق تر است. از همین رو جهت حکاکی جزییات پیچیده و ظریف از آن ها استفاده می شود. در مقابل در دستگاه های برش لیزر، فاصله کانونی طولانی تر بوده و لنز های این دستگاه توان تحمل بیشتری در زمان تغییرات ارتفاع فوکوس می باشند.

دستگاه های برش لیزری جهت برش انواع مواد، دارای سرعت بهینه شده تری بودن و قدرت بالایی در برش دارند و در مقابل قدرت آن ها در حکاکی پایین تر می باشد. به طور کلی می توان گفت با استفاده از دستگاه های حکاکی لیزری  می توان برش لیزری مناسب و حکاکی با کیفیتی داشت ولی این دستگاه ها قدرت لازم جهت برش مواد ضخیم را ندارند.

حکاکی لیزری به عنوان یک روش سودآور

همان طور که گفتیم یکی از فرایند های پرکاربرد در صنایع گوناگون، حکاکی لیزری می باشد. این فرایند امروزه به عنوان یکی از خدمات مهم و نوین توسط کسب و کار های نوپا شناخته می شود و به عملیاتی گفته می شود که توسط آن امکان برش و علامت گذاری انواع مواد با استفاده از پرتو نور لیزر وجود دارد.

دستگاه های حکاکی لیزری دارای دقت بسیار بالایی بوده و از همین رو محصول نهایی با کیفیت بسیار بالا و دقتی بی نظیر در اختیار مشتری قرار می گیرد. این روش نسبت به سایر روش های سنتی بسیار مقرون به صرفه بودن و سرعت عمل آن به شدت بالا می باشد از همین رو امکان دریافت پروژه های بیشتر برای صنعتگران به وجود می آید.

Check the features of laser cutting and engraving machine and the most important points before buying them 01 - بررسی ویژگی های دستگاه برش و حکاکی لیزری و مهم ترین نکات پیش از خرید آن هامهم ترین نکات پیش از خرید دستگاه حکاکی لیزری

۱) نیاز های خود را مشخص نمایید

پیش از هر نوع اقدام جهت خرید دستگاه حکاکی لیزری می بایست نیاز های خود را از دستگاه مشخص نمایید. در حقیقت باید به صورت دقیق بدانید که چه انتظاری از دستگاه لیزر دارید و به چه مواد و متریالی جهت حکاکی لیزری نیازمندید. از جمله این متریال ها می تواند چوب، کاغذ، پلاستیک، پلکسی گلس و انواع مختلف فلزات جهت حکاکی لیزری باشد.

باید بدانید که تمامی دستگاه ها قادر به حکاکی بر روی تمامی متریال ها نیستند. همچنین می بایست فضای حکاکی لیزری را مشخص کنید و بدانید که به محدوده بزرگ یا کوچک نیازمندید. باید بدانید که دستگاه را جهت استفاده شخصی در خانه لازم دارید و یا به صورت حرفه ای خواهان استفاده از آن هستید.

۲) بودجه خود را مشخص نمایید

میزان بودجه شما از جمله مهم ترین عواملی است که می تواند نوع دستگاه حکاکی لیزری را مشخص نماید. توجه داشته باشید که قیمت دستگاه ها لزوما نمی تواند مشخص کننده ی کیفیت آن ها باشد. به طور کلی چنانچه به دنبال دستگاهی هستید که توانایی برش انواع متریال ها را داشته باشد، می بایست هزینه بیشتری را صرف نمایید. انواع مختلفی از دستگاه های حکاکی لیزری وجود دارد که با توجه به میزان نیاز و بودجه خود می توانید آن ها را انتخاب نمایید.

۳) توجه به قطعات تعویضی دستگاه

پیش از خرید حتما توجه داشته باشید که قطعات دستگاه انتخابی را می توان به آسانی در صورت خرابی و مشکلات یافت نمود یا خیر. چرا که در نهایت این احتمال وجود دارد که قطعات شما در صورت خرابی و فرسودگی نیاز به تعویض داشته باشد.

۴) تعمیر و نگهداری از دستگاه

از جمله عوامل مهمی که پیش از خرید می بایست به آن توجه کنید نحوه تعمیر و نگهداری از دستگاه می باشد. شما می بایست به خوبی بدانید که دستگاه حکاکی لیزری خریداری شده به چه نوع تعمیر و نحوه نگهداری نیازمند است و آیا می توانید تعمیر آن را خودتان انجام دهید و یا اینکه نیاز به نیروی متخصص و ماهر در این زمینه خواهید داشت. نگهداری از دستگاه های حکاکی لیزری بسیار بااهمیت است. از همین رو می بایست به تمامی شرایط نگهداری از آن ها آگاه باشید.

۵) دقت حکاکی لیزری

دقت دستگاه از جمله مهم تریت عواملی است که پیش از خرید می بایست به آن توجه داشته باشید. در نهایت باید گفت هر چه قدرت اسپیندل دستگاه حکاکی لیزری بیشتر باشد، دقت حکاکی لیزری بر روی متریال های گوناگون نیز بیشتر است.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Translation of the top 4 YouTube podcasts for the first time 310x165 - ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

پایگاه خبری دنیای برند، در شلوغی‌های عصر دیجیتال، جایی که مرزهای با کلیک روی یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *