برند زنان کار آفرین

برند سازی محصولات زنان کارآفرین

پایگاه خبری دنیای برند، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه دیدار با زنان کارآفرین و فعال اقتصادی گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه حضرت زهرا نه تنها الگوی زنان مسلمان بلکه اسوه‌ای برای همه زنان در همه دوران‌ها است، بیان کرد: این بانوی بزرگ در مدت عمر کوتاه خود، اثر مانایی را به جای گذاشتند و حضرت زهرا متعالی‌ترین الگو برای جامعه زنان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه زنان کارآفرین استان با پذیرفتن مخاطرات و ریسک‌ها و با اتکا به استعداد خود و توکل به خدا توانستند موفقیت‌های غیرقابل انکاری کسب کنند، گفت: این موفقیت‌ها در رشد متوازن استان با اتکا بر اهداف نظام تأثیر به سزایی دارد.

زارع با اشاره به اینکه اعتماد به نفس زنان کارآفرین، مهم‌ترین عامل موفقیت آنها در محدودیت‌ها است، تصریح کرد: زنان کارآفرین با وجود مشکلات، علاوه بر اشتغال خود، برای دیگران هم اشتغالزایی می‌کنند و نرخ اشتغال استان را افزایش می‌دهند.

وی با تاکید بر ضرورت اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین، بیان کرد: کارآفرینی و اشتغال بانوان همواره مدنظر دولت بود و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده و به طور کلی دولت نگاه حمایتی به این موضوع دارد و نظام بانکی نیز باید همراهی‌های لازم در این زمینه را داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان باید از زنان کارآفرین تقدیر کنند، اظهار کرد: این زنان سهم بالایی در توسعه کشور دارند و باید از آنها قدردانی کرد.

زارع بخش زیادی از موفقیت‌های جامعه را مدیون تلاش دختران و زنان کارآفرین دانست و گفت: یکی از جلوه‌های زیبا در دوران کرونا، حضور مؤثر زنان در عرصه مقابله با این ویروس بود و علاوه بر بخش درمان، مدیریت سلامت خانواده و رعایت پروتکل‌ها در اجتماع نیز بسیار تأثیرگذار بود.

استاندار گیلان با اشاره به بهره‌گیری از فضای مجازی برای فروش محصولات زنان کارآفرین، تصریح کرد: استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی به ویژه در ایام کرونا فرصتی برای جذب مشتری بیشتر است.

وی با تاکید بر برند سازی محصولات زنان کارآفرین، اظهار کرد: این برندها باید به قدری مشهور شود که در بازار داخلی و منطقه‌ای مشتری داشته باشد و از سازمان‌ها درخواست داریم که در اعطای نشان سلامت و سایر موارد با این زنان همراهی بیشتری کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه می‌توان ۲۰ درصد از محل اعتبارات جهش تولید را به زنان کارآفرینی که طرح دارند اختصاص داد، افزود: اگر متقاضی بیشتر شود این سهم نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

ضرورت تغییر قوانین حوزه اشتغال زنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان در گیلان را پدیده مثبت و نشانه توسعه دانست و گفت: در دنیا این عدد بالاتر از ۴۰ درصد و بالاتر بودن نرخ ما از میانگین کشوری مایه خرسندی است.

آرش فرزام صفت با بیان اینکه بالا بودن نرخ مشارکت در جامعه‌ای، پایین آوردن نرخ بیکاری را سخت‌تر و نیازمند تلاش مضاعف می‌کند، افزود: چندین برند تولید محصولات خانگی در استان داریم اما ظرفیت گیلان بیش از این است.

وی با اشاره به اینکه انتظارات کارآفرینان در خصوص تغییر قوانین حوزه کسب و کار باید از مجلس مطالبه شود، بیان کرد: با توجه به عقب ماندگی‌ها در حوزه اشتغال زنان، اعمال تغییرات در قوانین این حوزه ضروری است.

منبع : خبرگزاری مهر

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *