آموزش ثبت برند

آموزش ثبت برند توسط ثبتی نو منتشر شد

پایگاه خبری دنیای برند، ثبت علامت تجاری که در ایران با ثبت برند شناخته می‌شود، حق استفاده از آن تنها و تنها متعلق به فردی است که آن را ثبت نموده است اما در برخی از موارد شاهد استفاده غیرقانونی با اهداف مختلف برای برند‌های گوناگون خواهیم بود که این مسأله ثبت برند را بیش از پیش پررنگ‌تر نموده است. در این بخش که یک راهنمای ثبت برند است، به شما آموزش خواهیم داد که چگونه برند خود را ثبت کنید تا راه سواستفاده دیگران از علائم تجاری خود را مسدود کنید.

آموزش ثبت برند به صورت اینترنتی و گام به گام

فرایند ثبت برند و علائم تجاری بدون مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری و ارسال اظهارنامه یکی از مناسب‌ترین روش‌ها است که افراد بدون وابستگی به زمان و مکان قادر خواهند بود اظهارنامه خود را ارسال و آن را پیگیری کنند. از این رو برای آن که بتوانید به مناسب‌ترین حالت ممکن، ثبت برند خود را انجام دهید با ما همراه باشید و برای مشاهده جدیدترین قوانین ثبت برند به این صفحه مراجعه کنید..

۱- ورود به پورتال

اولین مرحله برای ثبت برند، مراجعه به پورتال اداره کل مالکیت صنعتی به آدرس اینترنتی iripo. ssaa.ir است. پس از وارد شدن در قسمت فوقانی سایت، درست همانند تصویر زیر بر روی گزینه ثبت نام متقاضی کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

۲- مشخص نمودن نوع شخص مورد نظر

در این بخش باید نوع شخصی که قرار است ثبت برند یا ثبت نام تجاری خود را انجام دهد را انتخاب کنید. شخص حقیقی به منزله یک فرد و شخص حقوقی به منزله شرکت است و سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

۳- اعتبارسنجی‌ایمیل

در بخش بعدی نیاز است یک ایمیل معتبر را به سیستم دهید و سپس بر روی گزینه ارسال کد تأیید به‌ایمیل کلیک کنید تا کد تأییدی به حساب ایمیل شما ارسال گردد. سپس وارد‌ایمیل خود شوید و کد را در بخش زیر وارد کنید و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

۴- ثبت اطلاعات اولیه

مرحله بعدی که تحت عنوان ثبت اطلاعات اولیه شناخته می‌شود، مهم‌ترین بخش در فرایند ثبت برند است. در این بخش شما باید مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنید. حتماً و حتماً مشخصات خود را به درستی در این بخش وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات حقیقی و یا حقوقی خود بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

۵- بارگذاری ضمایم

در مرحله بعد شما باید مدارک مثبت هویت مالک حقیقی یا حقوقی که شامل موارد مختلفی است را وارد کنید. در این بخش به دلیل آن که ما مالک حقیقی را وارد کرده‌ایم، اطلاعاتی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی را از ما درخواست نموده است. در صورتی که مالک حقوقی را وارد کرده باشید علاوه بر این موارد، تصویر روزنامه رسمی و… را از شما درخواست می‌کند که باید بر روی سایت قرار دهید. شیوه بارگذاری مدارک نیز بسیار ساده است، برای این اقدام تنها کافی است بر روی گزینه “انتخاب اسکن مدارک درخواستی” کلیک کنید تا بتوانید فایل‌ها را از طریق گوشی تلفن همراه و یا سیستم شخصی خود درون سایت بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که در این بخش پسوند‌ها به صورت PNG، JPG، JPEG است.

Brand registration training was published by New Registration 01 - آموزش ثبت برند توسط ثبتی نو منتشر شد۶- حساب کاربری

در این مرحله با وارد کردن مشخصات خود می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

آموزش ثبت برند پس از وارد شدن به سامانه

پس از آن که باموفقیت به سامانه وارد شدید، لازم است از طریق گزینه‌هایی که در سمت راست وجود دارد بر روی گزینه ثبت اظهارنامه علامت تجاری کلیک کنید. پس از کلیک نمودن، وارد صفحه‌ای خواهید شد که ضمن مطالعه تعهد نامه و فشردن تیک گزینه قبول شرایط، وارد گام بعدی شوید. پس از آن وارد صفحه‌ای تحت عنوان انتخاب نوع اظهارنامه خواهید شد، در این بخش ثبت و یا تغییر علامت تجاری ثبت شده در دسترس شما خواهد بود. برای آن که ثبت برند جدیدی را آغاز کنید، بر روی گزینه ثبت اظهار نامه جدید کلیک کنید. حال باید مراحل ثبت اظهارنامه را به صورت کامل انجام دهید.

حال در این مرحله از ثبت برند، نوبت به مشخص نمودن توصیف علامت می‌رسد. در این بخش باید فرم علامت خود را از لحاظ عنوان، ترجمه(معنی کلمه )، شکل ظاهری و همچنین آوا‌نویسی مشخص نمایید. پس از تکمیل نمودن این بخش که یک بخش مفصل و زمان بر است، نوبت به بخش کالاها/خدمات می‌رسد. در این بخش باید کالا‌ها و خدماتی را انتخاب کنید که مجوز آن را دارید. پس از تکمیل نمودن بخش قبل و کلیک بر روی گزینه مرحله بعد، وارد بخش اشخاص مرتبط خواهید شد. در این بخش جهت ورود اطلاعات اشخاص اظهارنامه باید روی دکمه « ثبت شخص جدید » کلیک نمایید. سپس با توجه به نوع حقوقی و تابعیت شخص مورد نظر یکی از گزینه‌های مدنظر را انتخاب کنید.

حال کد شناسایی شخص مورد نظر را وارد کرده و بر روی گزینه بازخوانی اطلاعات کلیک کنید و سپس مابقی موارد را تکمیل نمایید. پس از تکمیل نمودن این موارد و کلیک بر روی گزینه مرحله بعد، وارد بخش ادعای حق تقدم خواهید شد که اطلاعات را در این بخش وارد می‌کنید و سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک خواهید نمود. در مرحله بارگذاری ضمائم اظهارنامه، شما باید مواردی که از شما درخواست شده است را باتوجه به سایز، حجم و فرمت تصاویر در سیستم بارگذاری کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد. در نهایت با پرداخت هزینه، درخواست خود را ثبت خواهید نمود.

Brand registration training was published by New Registration 02 - آموزش ثبت برند توسط ثبتی نو منتشر شدچطور می‌توانیم به پیگیری اظهارنامه بپردازیم:

برای این منظور ابتدا وارد پنل خود شوید و از سمت راست، بر روی گزینه کارتابل عمومی کلیک کنید. در بخش شماره اظهارنامه، شماره اظهارنامه خود را وارد کنید و سپس دکمه جستجو را کلیک کنید. (نیازی به وارد کردن اطلاعات دیگر نیست! ) در نهایت اظهارنامه برای شما به نمایش درخواهد آمد و می‌توانید از روی لیست بر روی آن کلیک کنید تا بخش گردش کار پرونده برای شما مشخص شود. در نهایت در پایان آموزش ثبت برند شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه چاپ اظهارنامه، اظهارنامه خودتان را چاپ کنید. البته این نکته را متذکر شویم که زمانی شما می‌توانید اظهارنامه خود را چاپ کنید که تمام اطلاعات و ضمائم وارد شده باشد.

کمی در خصوص سایت ثبتی نو بدانید

مؤسسه ثبتی نو یکی از مؤسسات برتر ثبت برند است که توانایی قبول و اجرای مشکلات ثبتی شما را برعهده دارد. همچنین در این بخش با فرایند طولانی و پردردسر ثبت برند، آشنا شدید و چنانچه حوصله شما از این بخش خارج است، می‌توانید خدمات ثبت برند خود را به سایت ثبتی نو بسپارید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *