دانشگاه آزاد اسلامی

برندی به نام دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نخل خرما

پایگاه خبری دنیای برند،محمود قدرتیان در گفتگویی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین نخل‌های کشور در شهرستان‌های تنگستان و دشتستان استان بوشهر وجود دارد، مصمم هستیم که برندی به نام دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نخل خرما ثبت کنیم تا بتوانیم بسته‌بندی و صنایع تبدیلی محصول خرما را داشته باشیم.

وی افزود: با شرکت‌های فعال در صنایع تبدیلی مذاکره کرده‌ایم تا از بهداشت، استاندارد و ظرفیت خالی آنها استفاده کرده و موضوع بسته‌بندی خرما را با برند دانشگاه آزاد اسلامی در بازار خارج و داخل کم‌کم کار کنیم و برای انجام این کار صحبت‌های اولیه با سازمان مرکزی دانشگاه هم صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) اضافه کرد: مرکز تحقیقات نخل خرما در این واحد دانشگاهی، بین واحدهای دانشگاهی دشتستان و  بوشهر مشترک بوده و صحبت‌هایی درباره مشکلات آب کشاورزان خرمای تنگستان و دشتستان با جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی این مرکز انجام داده است.

قدرتیان خاطرنشان کرد: دوره‌ای آموزشی با موضوع نگهداری خرما بعد از برداشت برگزار کردیم تا کشاورزان خرما بدانند که به‌ غیر از استفاده از سردخانه، چگونه و با چه کارهایی بتوانند بدون ایجاد مریضی، کرم و حشرات از خرما نگهداری کنند.

وی درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) در حوزه پژوهش به آنا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ ویژه این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش برگزاری آموزش‌های دوره‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان، سازمان‌ها و ادارات شهرستان بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) اظهار کرد: با توجه به استادان  مجرب این واحد دانشگاهی در رشته‌های فنی و مهندسی برای مدارس به‌ویژه مدارس فنی و حرفه‌ای، دوره‌های کوتاه‌مدت خیلی خوبی مانند نرم‌افزار هلو در رشته حسابداری و نرم‌افزار اتوکد برای رشته عمران برگزار می‌کنیم.

راه‌اندازی مدرسه پسرانه سما در تنگستان

وی ادامه داد: دوره‌های کوتاه‌مدت را معمولاً ماهی دو دوره برگزار می‌کنیم و اکنون بیشترین فعالیت  واحد دانشگاهی تنگستان در حوزه پژوهشی برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی است تا به ‌عنوان برند دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شود و از نظر درآمدزایی به شهریه دانشگاه کمک کند. وبیناری درباره بازار برق داشتیم که از استادان آن حق‌التدریس گروه برق‌  و مدیر یکی از حوزه‌های شرکت توزیع بود و با ۲۵ نفر شرکت‌کننده درآمد خوبی کسب کردیم.

قدرتیان درباره فعالیت واحد دانشگاهی تنگستان در حوزه آموزش عنوان کرد: با رونمایی از سامانه آموزشیار در آغاز با مشکلاتی مواجه بودیم که با توجه به آموزش‌های انجام شده توسط استان، کارشناسان این واحد دانشگاهی توانستند کلاس‌های آنلاین را به‌خوبی برگزار کنند؛ البته یک‌سری مشکلات اینترنتی وجود دارد که مربوط به زیرساخت‌های کشوری است و از طرف مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تنگستان(اهرم)  تبیین کرد: کلاس‌های آنلاین این دانشگاه برگزار شده و تقریباً بالای ۹۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان در سایت آزمون را جذب کردیم. در حوزه آموزش روال عادی و کلاس‌ها در حال برگزاری بوده و هیچ مشکلی نداریم. از لحاظ کمیتی و زیرساختی توانستیم همه کلاس‌ها را آنلاین برگزار کنیم. آزمون‌های آنلاین به‌موقع برگزار شد و علاوه بر برنامه «شاد» آموزش و پرورش از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای خاص دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می‌کنیم.

وی مطرح کرد: در حوزه سما سال گذشته مدرسه دخترانه راه‌اندازی کردیم و امسال برای راه‌اندازی مدرسه پسرانه مجوز گرفتیم و اکنون در مجموع ۸۰ دانش‌آموز در حال تحصیل داریم و مدارس دانشگاه آزاد اسلامی تنگستان(اهرم) از لحاظ کیفیتی و کمیتی یکی از بهترین مدارس تنگستان هستند و اولیای دانش‌آموزان از مدرسه سما در مقایسه با مدارس غیردولتی و دولتی راضی بوده‌اند.

پرداخت بدون مشکل حقوق کارکنان واحد تنگستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تنگستان(اهرم) خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی با توجه به اینکه دانشجویان بومی هستند، خوابگاه نداریم و در روند فارغ‌التحصیلی آنان به‌دلیل اینکه زیرساخت‌ها خوب انجام شده مشکلی نداریم.

قدرتیان توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی تنگستان(اهرم) در حوزه مالی و اداری از همان ابتدا کارمند زیادی نگرفته و اکنون از لحاظ هزینه و درآمدی مشکل پرداخت حقوق نداریم. با توجه به تعداد دانشجو و کارمندان این واحد دانشگاهی در پرداخت‌ حقوق‌ها، وصول مطالبات و پرداخت وام‌هایی که از سمت سازمان مرکزی و بانک‌ها معرفی شده‌اند، هیچ مشکلی نداشتیم.

منبع: آنا پرس

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *