تولید

رشد ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی صنعت- سال۹۹

پایگاه خبری دنیای برند، مهدی صادقی نیارکی میزان اشتغال صنعتی ایجاد شده طی ۲ ماه اخیر را بیش از ۱۷ هزار نفر عنوان کرد و گفت: روند صدور جوازهای تاسیس نیز در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲۷ درصدی به ۶۴۰۰ فقره رسیده و این موضوع از افزایش رغبت مردم به سرمایه گذاری در بخش صنعت حکایت دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه از رشد ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی صنعت در سال ۹۹ خبرداد و گفت: براساس گزارش بانک مرکزی روند تولید ناخالص داخلی در صنعت در چهار فصل مثبت بوده است به طوریکه در فصل بهار رشد تولید ناخالص داخلی صنعت معادل ۱.۸، در فصل تابستان ۱۱.۹ پاییز ۱۰ و در زمستان ۸.۴ درصد بوده است.

وی خاطر نشان‌کرد: این رشد در شرایطی محقق شده که دو تهدید بزرگ تحریم و کرونا همچنان بر صنعت سایه افکنده بود و صنعتگران با تحمل مشکلات بسیاری توانستند جهش تولید را رقم بزنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به جهش تولید ۲۳ محصول از بین ۲۸ محصول منتخب صنعتی تصریح کرد: در ۲ ماه ابتدای سال جاری روند تولید صنایع راهبردی نظیر خودرو و لوازم خانگی با رشد مناسبی روبه رو بوده است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

صادقی نیارکی تصریح کرد: میزان تولید کامیون، کامیونت و کشنده در صدر روند افزایشی محصولات منتخب قرارداشته و بیش از ۴۵.۵ درصد رشد داشته ومیزان تولید خودرو سواری نیز حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

وی درخصوص صنعت لوازم خانگی نیز بیان کرد: تولید ماشین لباسشویی با رشد بالغ بر ۴۰ درصد به بیش از ۱۷۹ هزار دستگاه و تولید یخچال با رشد ۳۰ درصدی به بیش از ۲۵۶ هزار دستگاه رسیده است. همچنین تولید تلویزین با رشد ۲۵ درصدی به حدود ۱۵۰ هزار دستگاه رسیده است.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *