جیل

بررسی جیل GC6

پایگاه خبری دنیای برند، جیلی برند چینی پرطرف‌داری در ایران است. در سال‌های ۹۲ و ۹۳ پس از هجوم برندهای خودروساز چینی به بازار ایران و عرضه خودروهای ارزان چینی، کم‌کم بسیاری از ایرانیان بابت کیفیت کم این خودروها نسبت به این تولیدات چینی مانند دیگر محصولات‌شان بی‌اعتماد شدند، اما جیلی برندی بود که در این میان تافته‌جدابافته محسوب می‌شد، چرا‌که علاوه‌ بر قیمت مناسب دارای کیفیت زیاد در حد استانداردهای اروپایی بود، آنچه هم‌وطنانش از آن محروم بودند و گاه فرسنگ‌ها با آن فاصله داشتند.

جیلی با امگرند EC۷ در ایران شناخته شد که از سوی جیلران موتور وارد می‌شد. چندی بعد این برند با هاچ‌بک RV۷  و کراس‌اوور X۷ جای خود را در بین مشتریان ایرانی تثبیت کرد، اما با وجود کیفیت زیاد این خودروها، خدمات‌پس‌ازفروش ضعیف ارائه‌شده از سوی جیلران موتور باعث شد این بازار کسب‌شده توسط برند از دست برود و واردات خودروهای جیلی به‌طورکامل متوقف شود.

موفقیت یک چینی

جیلی جی‌سی ۶ (Geely GC۶) سدانی متوسط شهری است که به‌عنوان خودرویی به‌صرفه و اقتصادی برای خانواده‌های قشر متوسط در سراسر دنیا طراحی شده است. این خودرو قبل از فیس‌لیفت در بیشتر بازارهای آسیایی، اروپای شرقی، استرالیا و نیوزیلند مشتریان بسیاری داشت اما بعد از فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۶ توانست به آمار فروش ۶۳ هزار و ۴۱۳ دستگاه دست یابد که این موفقیت را تا حد زیادی مدیون مشاوره‌های شرکت ولوو در طراحی و مهندسی است.

ورود به ایران

جای خالی خدمات جیلران‌خودرو فرصتی برای گروه خودروسازان بم فراهم آورد تا بالاخره بتواند شکست حاصل از مونتاژ اتومبیل هافی لوبو را جبران کند. بم‌خودرو که از توابع ۳گانه کرمان‌موتور است، اولین خط مونتاژ جیلی در ایران را در سال ۹۶ افتتاح کرد. بم‌خودرو در شروع کار به مونتاژ مدل قدیمی جیلی GC۶ پرداخت. این مدل در کنار کیفیت زیاد قطعات مشکلاتی نیز داشت. یکی از این مشکلات طراحی ظاهری ساده و قدیمی این مدل بود. نمایی که فریاد می‌زد با خودرویی ارزان مواجه هستیم.

جیلی جی‌سی ۶ فیس‌لیفت (اکسلنت) در واقع نسخه فیس‌لیفت جیلی انگلون کینگ کنگ بود. انگلون کینگ کنگ خود بر روی پلتفرم جیلی ام‌کی ساخته شده بود. جیلی ام‌کی از سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه و جیلی انگلون در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد، یعنی همان نسخه قبل از فیس‌لیفت جیلی جی‌سی ۶ در سال ۲۰۱۵ کمپانی جیلی سعی کرد تا این مدل از تولیدات خود را از لحاظ سطح کیفی و طراحی ظاهری به دیگر تولیدات به‌روز خود، مانند جی‌ایکس ۷ و ان‌ال ۳ برساند.

بنابراین اقدام به ارائه نسخه فیس‌لیفت جیلی انگلون با عنوان جیلی جی‌سی ۶ کرد. جالب‌تر اینکه این خودرو در چین با نام جیلی SC۶ عرضه می‌شود و در بازار خارج از چین با نام جیلی GC۶ شناخته می‌شود. نکته مهم دیگر آن است که روی جلوپنجره نسخه قدیمی خودرو آرم قدیمی کمپانی که نشان انگلون بود، قرار دارد اما در نسخه فیس‌لیفت آرم آشنای کمپانی جیلی، که بی‌شباهت به آرم کمپانی‌های آمریکایی نیست خودنمایی می‌کند. درباره اطلاعات فنی خودرو به جیلی دیوار مراجعه کنید.

تجربه رانندگی

جیلی از ابتدای ورود به ایران با کیفیت ساخت بیشتر از هم‌وطنانش ظاهر شد. عایق‌بندی و مونتاژ کابین خودرو خوب از آب درآمده و شاهد نفوذ صدای موتور و فضای بیرون به داخل نیستیم. عملکرد فنی خودرو خوب است و موتور و گیربکس با هم به‌خوبی هماهنگ است. در فعالیت گیربکس شاهد کندی و خنگی نیستیم. تعویض دنده‌ها در آن به نرمی و راحتی انجام می‌شود.

خودرو به‌نسبت چنی‌های هم‌زمان خود، از طراحی بدنه و کابین خوبی بهره می‌برد و البته فضای خوبی در اتاق، در اختیار سرنشینان ردیف عقب و جلو قرار می‌دهد. ضمن اینکه صندوق‌بار بزرگ و جادار است و کاملًا نیازهای سفرهای خانوادگی را برآورده می‌کند. GC۶ مانند تمامی چینی‌ها در شتاب‌گیری کند است و نمی‌توان با آن رانندگی هیجان‌انگیزی را تجربه کرد

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x