برندسازی استارت اپ

۶ نمونه از بهترین تکنیک‌های برندسازی برای استارت‌آپ

پایگاه خبری دنیای برند، این روش‌های به‌اثبات‌رسیده، بهترین راه‌ها برای ساخت و رشد و حرف‌زدن دربارۀ برند شماست.

پرسش: نتیجه‌بخش‌ترین استراتژی یا تکنیک برندسازی برای استارت‌آپ یا کسب‌وکار کوچکم چیست؟

  1. مراقب مشتریانتان باشید.

کم‌هزینه‌ترین راه برای حرف‌زدن دربارۀ برندتان این است که روی تجربۀ مشتریانتان متمرکز شوید. ساده به‌نظر می‌رسد، اما خیلی از شرکت‌ها مشتری را در وهلۀ اول قرار نمی‌دهند. وقتی مشتریان احساس کنند به‌خوبی از آن‌ها مراقبت شده است، دربارۀ شرکتتان برای دیگران تعریف می‌کنند. تعریف‌ها و برگشتن مشتریان به‌سوی شما، بیش از هر چیز دیگری، روشی معتبر برای جلب‌توجه است.

  1. از بازاریابی مجدد فیسبوک و هدفگیری علایق استفاده کنید.

آگهی‌های فیس‌بوک به تجارت‌های کوچک امکان می‌دهد با قیمت‌های مناسب‌تری از AdWords گوگل به مخاطبان جدید براساس علاقه‌شان دست پیدا کنند. کمپین‌های تبلیغاتی فیس‌بوک که به‌خوبی اجرا شده باشند، می‌توانند CPCهایی داشته باشند که به‌طور چشمگیری با نرخ بالاترِ گرویدن، پایین‌تر هستند. اگر KPI برندسازی است، پس فیس‌بوک می‌تواند تجارتتان را به افراد بیشتری نمایش دهد و وقتی این را با بازاریابی مجدد ترکیب کنید، فوری دیده می‌شوید.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید
  1. مانترا یا سرود داشته باشید.

مانترا گستره‌ای از برندتان و همان چیزی است که نمادش هستید. مانترا آنچه شرکت‌تان هست، به مشتریان و کارمندانتان انتقال می‌دهد. مانترای ما در Men’s Style Lab این است که سبکِ بی‌دردسری به‌وجود آوریم. این هم در شعار ماست و هم در ارزش‌های اصلی ما. اگر کارهایی که می‌کنیم، سبک را بی‌دردسر نسازد، پس تمرکزمان را بر تجربۀ مشتری‌مان (برند) از دست داده‌ایم و وقت و انرژی‌مان را تلف می‌کنیم.

Startup branding 300x191 - ۶ نمونه از بهترین تکنیک‌های برندسازی برای استارت‌آپ

  1. با برندسازیتان یکی باشید.

اگر قرار است به طریقی معین برندسازی کنید، در تمام تلاش‌های برندسازی خود منسجم باشید؛ خواه فونت باشد و خواه رنگ‌ها یا تایپوگرافی. بنابراین، به آن بچسبید.

  1. نطق آسانسوری ترتیب بدهید.

بهترین راه برای تبلیغ استارت‌آپ شما، تبلیغ کلامی است؛ یعنی از طریق زبانتان. وقتی به نمایشگاه‌ها و رویدادهای شبکه‌سازی می‌روید، مطمئن شوید برای ارباب‌رجوع‌های مختلف یا مصرف‌کنندگانی که امیدوارید جذب تجارتتان شوند، نطق آسانسوری دارید.

  1. خودتان باشید.

وقتی شرکتمان شروع کرد، من و شریک تجاری‌ام، بزرگ‌ترین دارایی‌مان را مخفی کردیم که اشتیاقی دیوانه‌وار و دخترانه به موسیقی بود. نمی‌خواستیم غیرحرفه‌ای یا بیش‌از‌حد پرشور به‌نظر بیاییم. بااین‌حال، روزی فهمیدیم این ما را خاص می‌کند و تصمیم گرفتیم در ملاقات‌هایمان خودمان باشیم. آن موقع بود که تجارتمان پیشرفتی استثنایی کرد.

بیشتر بخوانید:

ایجاد پیام برند برای یک کسب و کار و استارت‌آپ

۵ گام برای برندسازی استارت‌آپ

 

Mohsen gholampour 660x330 - ۶ نمونه از بهترین تکنیک‌های برندسازی برای استارت‌آپ

یاداشت

محسن غلام پور مدیرمسئول مجله دنیای برند کارشناس شبکه ایران کالا

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …

۲ نظر

  1. blank

    کوتاه و به درد بخور
    خیلی خوب بودش
    ممنون

  2. blank

    سپاس از دقت نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *