برند bmw

معرفی برند بی‌ام‌ و (BMW)

بی‌ام‌و، برند خودروساز آلمان، پس از یک قرن فعالیت به یکی از بزرگ‌ترین و بهترین‌ شرکت‌های صنعت خودروسازی جهان مبدل شده است.

بی ام و یا بایرِشه موتورن وِرکه (Bayerische Motoren Werke به‌معنی خودروسازی باواریا یا بایرن)، یک گروه خودروسازی بزرگ آلمانی است که محصولات لوکس، قدرتمند و خوش‌ساخت آن در انواع کلاس خودرو و موتورسیکلت شهرت جهانی دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد.

شرکت ب‌اِم‌وِ در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی است. در سال ۲۰۱۵ ب‌ام‌و بیش از دو میلیون و چهارصدهزار دستگاه وسیلهٔ نقلیه تولید کرد.

کارخانهٔ بِ‌اِم‌وِ در سال ۱۹۱۷ به‌عنوان یک کارخانهٔ تولید موتور هواپیما تأسیس شد. در سال ۱۹۱۸ و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل قطع‌نامهٔ ورسای مجبور شد که بخش تولید موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتورسیکلت می‌ساخت .

بی‌ام‌و سال ۱۹۲۳ اولین موتورسیکلت خود موسوم به R32 را با پیشرانه‌ی ۴۸۶ سی‌سی رونمایی کرده بود. البته فعالیت بی‌ام‌و در صنعت موتورسیکلت از سال ۱۹۲۱ آغاز شده است؛ قبل از تولید R32، پیشرانه‌ی M2B15 بی‌ام‌و قلب تپنده‌ی بسیاری از موتورسیکلت‌های برندهای دیگر بود. R32 اساس تمام موتورسیکلت‌های مجهز به پیشرانه‌ی باکسر را تشکیل داد؛ پس از این مدل، R39 و سپس نمونه‌های R2، R3 و R4 تولید شدند. موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و از گذشته بسیار پرطرفدار بوده‌اند، به‌طوری که سال ۱۹۳۷ مدل ویژه‌ی ۵۰۰ سی‌سی این برند با ثبت نهایت سرعت ۲۷۹.۵۰۳ کیلومتر بر ساعت تا ۱۴ سال رکورددار سرعت موتورسیکلت‌های جهان بود.

0985731d 7d4b 453e aa8f 943433dcbc3b - معرفی برند بی‌ام‌ و (BMW)

با برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد. نخستین خودروی تولیدی بِ اِم وِ، دیکسی بود، که بر پایه آستین ۷ و تحت لیسانس شرکت موتور آستین تولید شد. بی ام و از سال ۱۹۳۲ شروع به تولید خودرو با طراحی‌های منحصر به فرد کرد.

20e6fb8d b081 4594 ab62 0df6f5336ac9 - معرفی برند بی‌ام‌ و (BMW)

BMW امروز پس از یک قرن سابقه در صنعت خودروسازی و البته تولید موتورهای هواپیما، در حال حاضر چند برند زیرمجموعه مانند رولز رویس و مینی را در اختیار گرفته است. محصولات بی‌ام‌و چه در بازه‌ی سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۲۳ و تولید موتورهای هواپیما و چه پس از آن و آغاز تولید موتورسیکلت و خودرو همواره در اروپا و سپس در دیگر نقاط جهان مشتری‌های بی‌شمار داشته است.

بی ام و با شروع قرن بیست و یکم روی رشد و پایداری شرکت خود متمرکز شد. برند مینی که در انگلیس ساخته می‌شد پس از عرضه هر سال ۱۵۰٪ تقاضای بیشتر داشت. بی ام و برای گسترش بازوهای بین‌المللی خود در دهه اول ۲۰۰۰ چندین کارخانه جدید در چین و آلمان تاسیس کرد. بی ام و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ به بزرگ‌ترین سازنده خودروهای لوکس جهان تبدیل شود، هدفی که چندان دور از دسترس آن‌ها نیز نیست.

bmw i8 100634676 l 1024x672 - معرفی برند بی‌ام‌ و (BMW)

شما می توانید در ذیل نمودارهای مربوط به ارزش این برند را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مشاهده نمایید.

WhatsApp Image 2019 05 21 at 16.09.49 1 1024x437 - معرفی برند بی‌ام‌ و (BMW)
WhatsApp Image 2019 05 21 at 16.08.39 1 1024x396 - معرفی برند بی‌ام‌ و (BMW)

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …