7f55d3d6 2f07 4304 b42b 4e4e463ab742 660x330 - جای خالی برندهای خارجی را تولیدکنندگان داخلی می گیرند

جای خالی برندهای خارجی را تولیدکنندگان داخلی می گیرند

به دلیل خروج برندهای سامسونگ و ال جی از کشور، روند تولید لوازم خانگی نزولی بوده است. بنابراین باید در پی تولیدات داخلی باشیم و بنابر اخباری که در اختیار دارم، تولیدکنندگان داخلی جای برندهای خارجی را خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند – رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، نکاتی را در خصوص روند تولیدات داخلی بیان نمود. از جمله اینکه تولیدات کشور با هدف برندسازی در فرهنگ ایرانی باید درصدد تولید و بسط کیفیت تولیدات داخلی باشد. به همین علت وی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان درخواست کرد که محصولات بی کیفیت تولید و صادر نکرده و کالاهای ایرانی را در دنیا بدنام نکنند.

خوشبختانه به طور کلی در روند تولیدات داخلی رشد خوبی داشته ایم و وضعیت کنونی با ۵ سال پیش قابل مقایسه و ارزیابی نمی باشد. چرا که برخی از محصولات تولیدی داخل کشور به بعضی کشورهای اروپایی صادر می شود.

WhatsApp Image 2019 10 09 at 15.31.22 1024x1024 - جای خالی برندهای خارجی را تولیدکنندگان داخلی می گیرند
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران

وی افزود: لوازم خانگی از اولویت های تولیدات داخلی است که اقلامی مانند یخچال فریزر، تولید روند رشد خوبی داشته است.

در عین حال به دلیل خروج برندهای سامسونگ و ال جی از کشور، روند تولید لوازم خانگی نزولی بوده است. بنابراین باید در پی تولیدات داخلی باشیم و بنابر اخباری که در اختیار دارم، تولیدکنندگان داخلی جای برندهای خارجی را خواهند گرفت.

پیرامون همین بحث، رحمانی خاطر نشان کرد: با اینکه برخی از شرکت های خارجی بعد از آغاز تحریم ها از کشور رفتند، اما ما روند تولیدات داخلی را توسعه خواهیم داد و در ماه های آتی، تلویزیون های تولید داخل با برند ایرانی به بازار عرضه خواهد شد.

به همین منظور وی از تولید کالاهای موردنیاز داخل را به عنوان سدی در مقابل تحریم ها یاد کرد. همچنین می بایست از تولید داخل حمایت نماییم و از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان بخواهیم پا به عرصه بگذارند وبه منظور نجات صنعت کشور، به بومی سازی نیازهای صنعت بپردازند.

همچنین ببینید

امضای ایرانی

امضای ایرانی جهانی شد

با اشاره به موفقیت کشورمان در جهانی شدن امضای ایران گفت: از این پس بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.