عینک های واقعیت افزوده

ثبت پتنت مربوط به عینک‌های واقعیت‌افزوده در USPTO توسط سامسونگ

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده، اپل از پروژه توسعه عینک‌های هوشمند خود مبتنی بر فناوری واقعیت‌افزوده صرف‌نظر کرده است. قرار بود این عینک‌ها به بزرگ‌ترین محصول اپل پس از آی‌فون مبدل شوند.

با این‌حال وب‌سایت Patently Apple ادعا کرده که سامسونگ پتنت مربوط به عینک‌های واقعیت‌افزوده خود را در دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) به ثبت رسانده است.

کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که تلاش سامسونگ برای ثبت پتنت عینک مبتنی بر واقعیت افزوده، می تواند این شرکت کره‌ای را برای همیشه از رقیب دیرینه خود اپل جلو بیاندازد و بازار این فناوری نوین را به خود اختصاص دهد.

 سامسونگ که بدون شک یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود، طبق آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وبسایت ونچر بیت به نظر می‌رسد که قصد دارد با ثبت یک پتنت جدید برای توسعه و تولید یک عینک مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده وارد این حوزه جدید شود و سهم خود را از بازارهای جهانی توسعه و افزایش دهد.

به نظر می‌رسد که تلاش شرکت‌های تکنولوژی در حوزه فناوری‌های نوین حائز اهمیت بوده و از سویی دیگر در صورت تعطیلی پروژه واقعیت افزوده اپل، سامسونگ می‌تواند در این حوزه موفقیت و رشد قابل ملاحظه‌ای را به نام خود ثبت کند و سهم چشمگیری از بازار گجت‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب از رقیب دیرینه خود اپل گوی سبقت را برباید.

اگرچه اکنون چندین نمونه دست‌وپا شکسته از عینک‌های هوشمند به بازار عرضه شده است؛ اما عینک‌های گوگلمعروف‌ترین نمونه آن‌ها به‌شمار می‌روند. این عینک‌ها کماکان از سوی شرکت‌ها و کسبوکارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول به‌عنوان یک کالای مصرفی با شکست مواجه شد؛ چرا که دوام این دستگاه با وعده‌های مطرح شده در ویدیوی تبلیغاتی گوگل که هنگام معرفی پروژه گلس در آوریل ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته شد؛ مطابقت نداشت. برچسب قیمتی ۱۵۰۰ دلاری نیز برای مصرف‌کنندگان معمولی، رقم بسیار بالایی به‌شمار می‌رفت و استفاده از عینک نیز با دشواری‌های فراوانی همراه بود. سالن‌های سینما به‌دلیل نگرانی‌های موجود پیرامون امکان ضبط محتوای فیلم‌ها توسط دوربین عینک‌های واقعیت‌افزوده، استفاده از آن‌ها را ممنوع اعلام کردند. بعلاوه برخی کافه‌ها نیز مشتریان خود را از پوشیدن این عینک‌ها منع نموده‌اند؛ چرا که در غیر این‌صورت افراد مذکور می‌توانند به شکل مخفیانه از مشتریان عکس‌برداری کنند.

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …