برند در سال 2020

برند موفق در سال ۲۰۲۰

امروزه مدیران برند با چالش سخت تری روبرو هستند. اینترنت نه تنها تعداد افرادی که یک برند می تواند به آن برسد را تقویت کرده، بلکه سرعت آن را نیز تسریع کرده است.

پایگاه خبری دنیای برند، مردم  سریعا در مورد هر برندی که با آنها تعامل برقرار می کنند نظر می دهند.

نکته: همه چیز در یک بیستم ثانیه اتفاق می افتد.

بنابراین، ساخت یک برند موفق در سال ۲۰۲۰ چقدر ضروری است؟

۱. برنامه خود را با دقت برنامه ریزی کرده و در مورد آن صحبت کنید (داستان برند):

برندهای  شناخته شده بین المللی مانند برند اپل، برند سامسونگ، برند تسلا، برند نتفلیکس ، برند ردبول به دلیل علامت تجاری ، آرم ، وب سایت و یا محصولات خود از این قاعده مستثنی نیستند ، آنها به دلیل اینکه تمام این عناصر ترکیبی باعث می شوند افراد احساس خوبی داشته باشند، ایستادگی نمی کنند. نتیجه ای که آن دارایی های ملموس را به احساسات نامشهود تبدیل می کند، داستان برند آنها است.

به عبارت دیگر ، چگونگی طراحی یک قول الهام بخش که با مخاطبان خود طنین انداز می شود ، طراحی می شود و سپس یک قوس داستانی را بنا می کند تا به طور مداوم آن وعده را از طریق تمام نقاط لمسی تحویل دهد.

صرف نظر از اندازه سازمان شما و منابع مالی که برای برندسازی و آگاهی از برند اختصاص می دهید، می توانید در واقع این روش استراتژیک را در ارتباطات دیجیتالی و در رسانه های اجتماعی تکرار و به کار بگیرید.

آنچه شما نیاز دارید چند روش است:

داستان برند خود را به وضوح تعریف و بیان کنید؛
آنرا با برنامه‌ی دقیق برای کانالهای دیجیتال خود آماده ارائه کنید.
براساس آن، با درج مطالب ورودی از همه مناطق شرکت (محصول ، فروش ، قانونی ، منابع انسانی)، محتوا را براساس آن توسعه دهید.

۲. مخاطب خود را در جریان اتفاقات برند خود قرار دهید.

پس از ایجاد محتوا برای برند، قدم بعدی برای گفتن داستان برند ، توزیع آن محتوا به مخاطب خود با اثربخش ترین حالت ممکن است. در رسانه های اجتماعی ، شما به طور سنتی می توانید این کار را به سه روش مختلف انجام دهید ، که همه به راحتی بر روی یکدیگر ساخته شده اند.

راه اول و طبیعی انتشار مطالب و انتشار آن به صورت ارگانیک است. در اینجا ، کلید اصلی برای به حداکثر رساندن دسترسی – و به تبع آن درگیر شدن مخاطب شما ، ارسال به صورت مداوم در هنگام تنظیم هر محتوا برای هر پلتفرم بر اساس ساختار مربوطه است. به عنوان مثال ، از پیام های کوتاه تر در توییتر ، هشتگ فراوان در اینستاگرام و صدای رسمی تر در LinkedIn و غیره استفاده کنید.

سه ترفند برای تاثیرگذاری برند در شبکه‌های اجتماعی

 در بالا موارد فوق قرار دارد و شامل تقویت پست های ارگانیک شما با تبلیغات است. هدف این است که با ارتقاء آنها با بودجه تبلیغاتی ، تأثیر پست های برتر و یا استراتژیک خود را تقویت کنید. این امر نه تنها به شما امکان می دهد بودجه تبلیغاتی خود را بر آنچه کار می کند و چه چیزهایی مهم است متمرکز کنید، بلکه به شما امکان می دهد تا داستان برند خود را در مقیاس با روشی نسبتاً قابل پیش بینی ارائه دهید.نکته آخر اینکه، در رابطه با محتوای ارگانیک و تقویت شده ، می توانید برای افزایش مخاطبان خود به مشتری ، از تبلیغات میکرو هدفمند استفاده کنید. از طریق کمپین های تبلیغاتی بر روی برند ، می توانید از آگاهی ، علاقه و تمایل بهره مند شوید و پست را پس از پست ایجاد کنید تا از مشتریان احتمالی که می خواهید به آنها برسید اقدام به ایجاد پست کنید. همه اینها باعث می شود تا افراد بتوانند برند شما را از طریق یکی دیگر از نقاط دیدن و شاید صمیمی ترین  لمس کردن: یک خرید تجربه کنند.

ساخت یک برند موفق می تواند با ایجاد احساسات باشد. گفتن یک داستان برند قانع کننده تنها نیمی از معادله است – نظارت بر نحوه پاسخ مردم به آن داستان، نیمه دیگر است. به طور خاص، شما باید  عملکرد خود را در دو بعد اندازه‌گیری کنید.

از طرف دیگر، شما می خواهید در داستانی که به آنها می گویید، متوجه شوید مخاطبان شما چقدر علاقه مند هستند یا نه. اعداد آن تصویر را به صورت برداشت ، رسیدن ، تعامل ، نماهای ویدئویی ، کلیک و تبدیل برای شما ترسیم می کنند. تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی ابزاری بسیار قدرتمند برای گرفتن نبض برند شما و محاسبه بازده تجاری تلاشهای بازاریابی شما است.

اگر می خواهید از سلامتی برند خود آگاه شوید باید واکنشهای مخاطبان را بررسی کنید. بررسی کنید ایا منتظر بروز رسانیهای برند شما هستند؟ واکنشهای مختلف انها در طول هفته و ماه و سال به برند شما چگونه است؟

بازخوردها این قدرت را به شما می دهند که آنچه را که می خواهند ویا  نمی خواهند به مخاطبان خود بدهید. این استراتژی بهبود مستمر، که از طریق آن شما مرتباً دوره خود را مجدداً تنظیم می کنید تا آنچه را که باعث می شود برند شما طنین انداز شود را به طور مداوم تنظیم می کند ، همان چیزی است که برند های در حال رشد را از برندهای در حال مرگ در عصر دیجیتال جدا می کند.

در سال ۲۰۲۰ ، چه شغل کوچکی باشید، یک استارتاپ سریع در حال رشد و یا یک برند تازه تأسیس ، در اقتصاد اعتماد فعالیت کنید. برای برنده شدن ، باید داستان برند خود را برنامه ریزی کنید ، به مخاطبان خود برسید و موفقیت خود را بسنجید. زیرا امروزه تنها چیزی که بیش از پول یا رشد بر موفقیت تجاری تأثیر می گذارد اعتماد است.

 

Mohsen gholampour 660x330 - برند موفق در سال 2020

یاداشت

محسن غلام پور مدیرمسئول مجله دنیای برند کارشناس شبکه ایران کالا

مشتریان چگونه به برندها اعتماد می کنند؟

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x