5b4f2a77 b0e5 4ccf 99df e24f88f7e869 660x330 - معرفی برند سامسونگ (SAMSUNG)

معرفی برند سامسونگ (SAMSUNG)

پایگاه خبری دنیای برند -سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای در کره جنوبی و یک شرکت چندملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده‌است. این شرکت‌ها در صنایع مختلف فعالیت می‌کنند. سامسونگ تولیدکننده ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. طی یک دهه، با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد. در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی، راه صنعتی شدن را در پیش گرفت.

تاریخچه برند

در ۱۹۷۳ دومین برنامه ۵ ساله مدیریت این شرکت اعلام و گذار از مرحله تولید و تجارت مواد اولیه به ساخت محصول نهایی، هدف اصلی این گروه اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ آنچنان توسعه پیدا کرد، که شرکت‌های صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی‌سازی و ابزارهای دقیق سامسونگ یکی پس از دیگری تأسیس گردید و اولین صادرات صنایع الکترونیک این گروه نیز از سوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.

در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی مدیریت گروه را برعهده گرفت. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم گروه سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسب‌وکار قدیمی و تبدیل شرکت به یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیک و شرکتی در کلاس جهانی بود.

اوایل دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیم‌رسانا، نمایشگرهای رایانه و … در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آن‌ها نظیر نمایشگرهای ال‌سی‌دی به مقام اول جهانی دست یافت. هم‌زمان، علاوه بر جهت‌گیری به سمت بکارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت. از ابتدای قرن بیست و یکم، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد. به گونه‌ای که به سرعت در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات متنوعی عرضه می‌شوند.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سامسونگ، در سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود. در سپتامبر ۲۰۱۵ نیز، دفتر شبیه به مکعب روبیک سامسونگ در دره سیلیکون ساخته شد. این اقامتگاه ۳۰۰ میلیون دلاری سامسونگ به قدرت این کمپانی در دره سیلیکون افزوده‌است. این دفتر با عظمت که ۱٫۱ میلیون فوت مربع (حدوداً ۱۰۲ هزار متر مربع) مساحت دارد در سن خوزه، کالیفرنیا قرار گرفته و بنا دارد تا بیش از ۲۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد. این سازه عظیم، خانه‌ای برای تیم تحقیق و توسعه (R&D) سامسونگ و همچنین واحد فروش و بازاریابی محلی آن خواهد شد. شمار کارکنان این گروه در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۸۹٬۰۰۰ نفر اعلام شد.

چشم‌انداز ترسیم شده برای آینده شرکت عبارت است از: تبدیل شدن به رهبر بازار دیجیتال جهان. شعار سامسونگ برای تحقق این چشم‌انداز، «شرکت دیجیتال» بودن است.

محصولات

پوشاک
صنایع شیمیایی
تجهیزات الکترونیکی
تجهیزات پزشکی
نیم‌رساناها
کشتی و شناور
تجهیزات مخابراتی
اتومبیل
خدمات تبلیغات
ساخت‌وساز
خدمات مالی
فناوری اطلاعات
خرده‌فروشی

درآمد ۴۶۳٫۸۳ $ میلیارد دلار (۲۰۱۶)
سود خالص ۱۵۶٫۳۲ $ میلیارد دلار (۲۰۱۶)
مجموع دارایی ۱۳۴۲٫۴۳ $ میلیارد دلار (۲۰۱۶)
مجموع سهام ۱۲۵۰٫۵۷ $ میلیارد دلار (۲۰۱۶)

کارکنان ۶۰۰٬۰۰۰ نفر (۲۰۱۳)

شرکت‌های وابسته

سامسونگ الکترونیکس
سامسونگ لایف
سامسونگ فایر
صنایع سنگین سامسونگ
سامسونگ سی اند تی
سامسونگ تکوین
مهندسی سامسونگ
سامسونگ کارت
سامسونگ الکترو-مکانیکس
رنو سامسونگ موتورز

وب‌گاه Samsung.com

2017102210111256 - معرفی برند سامسونگ (SAMSUNG)

ریشه نام

واژه سامسونگ در زبان کره‌ای هانجا (三星) به معنی سه‌ستاره است. منظور از عدد سه در این نام، توان و بزرگی، و منظور از ستاره، جاودانگی است.

فرهنگ سازمانی

شعارهای سامسونگ از ابتدای تأسیس، توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خرد ورزی بوده‌است. مدیرعامل شرکت معتقد است، موقعیت سامسونگ متکی به پنج ارزش است: کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت. در سال ۱۹۹۳، مدیرعامل شرکت برنامه هویت بخشی جدید را در پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت معرفی کرد. او اعلام نمود که شرکت نیازمند آن است که بازتاب‌های اخلاقی خود را ببیند. شرکت‌هایی که پایبند اصول اخلاقی نیستند، قادر به تولید محصولات با کیفیت نخواهند بود، زیرا از مشتریان و خواسته‌های آنان درک روشنی ندارند.

در سامسونگ هر تغییر به عنوان یک فرصت دیده می‌شود و به افراد امکان و اجازه اشتباه کردن داده می‌شود، به شرط آنکه آن اشتباه مستند و مکتوب شده و دیگر تکرار نشود. اصول جدید مدیریت سامسونگ مبتنی است بر اخلاق و قانون، احترام به ذی‌نفعان و مشتریان و پذیرش مسئولیت اجتماعی.

منابع انسانی

تعداد کارکنان شرکت سامسونگ بیش ۴۲۷۰۰۱نفر است، که در سراسر جهان گسترده هستند. منابع انسانی از همان ابتدای تأسیس، در اولویت شرکت بوده‌اند.
فروش

در سال ۲۰۱۳ گروه سامسونگ درآمدی معادل ۳۲۷ میلیارد دلار، در صدر شرکت‌های برتر کره جنوبی قرار گرفت و بیش از ۱۷٪ درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص داد.

این گروه در سال مالی ۲۰۱۳ معادل ۳۰٫۱ میلیارد دلار سود خالص کسب نمود. مجموع دارایی‌های گروه سامسونگ در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۰۰٫۴ میلیارد دلار اعلام شد.
مدیریت ارشد

مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره فعلی گروه سامسونگ لی کان-هی سومین فرزند مؤسس گروه سامسونگ یعنی «لی بیونگ-چول» است. او که مدرک دکترای خود را از دانشگاه ملی سئول در سال ۲۰۰۰ دریافت کرده‌است، در سال ۱۹۷۸ نایب رئیس سامسونگ بود و بعد از درگذشت پدرش در سال ۱۹۸۷ ریاست گروه سامسونگ را بدست گرفت و به خوبی شرکت را در عصر دیجیتال به پیش برد.

او بیش از هر مدیر ارشد دیگری به فناوری و کسب دانش فنی دست اول تأکید دارد. مدیریت مؤثر لی در ۲ دهه گذشته توانسته‌است سامسونگ را که به عنوان یک فروشگاه بازرگانی تأسیس شده بود، به رقیب جدی معتبرترین و مطرح‌ترین پیشتازان فناوری دیجیتال و تولیدکنندگان وسایل صوتی و تصویری الکترونیک نظیر سونی و پاناسونیک تبدیل کند. او در سال ۱۹۹۳ در شهر فرانکفورت آلمان بیانیه معروف سامسونگ را صادر کرد و همه کارکنان را به یک انقلاب فرهنگی فرا خواند. او گفت که تغییر را از خود آغاز خواهد کرد، زیرا تنها حرف زدن کافی نیست. لی معتقد است که در هزاره جدید، قدرت آتش یک کشور به وسیله سطح فناوری آن مشخص می‌شود.

آینده

اهداف لی کان هی، مالک سامسونگ، برای دهه آینده بسیار جامع و متنوع است. وی معتقد است که سامسونگ برای بقا راهی ندارد جز آنکه به یک شرکت درجه اول تبدیل شود. او سامسونگ را متعهد کرده‌است که برای توسعه نسل جدید فناوری مانند سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و مهندسی زیستی ۷۵ میلیارد دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کند.

لی براین باور است که تغییرات در ۵ تا ۱۰ سال آینده بی تردید بیش از تغییرات ۱۰۰ سال گذشته خواهد بود. همان‌گونه که تغییرات ۱۰۰ سال گذشته بیش از تغییرات ۵۰۰ سال پیش از آن بوده‌است. او معتقد است در قرن بیست و یکم هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند رشد یابد. در این قرن سرعت تغییرات بیشتر خواهد شد و تلاطم انتقال و حرکت ادامه خواهد داشت. لی دوران آینده را دوران فرا نیم‌رسانا می‌نامد و روند تغییرات باورنکردنی را برای دنیا پیش‌بینی می‌کند.

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …