3E3765FE AEAC 4746 9D01 437B49479098 660x330 - سه ترفند برای تاثیرگذاری برند در شبکه‌های اجتماعی

سه ترفند برای تاثیرگذاری برند در شبکه‌های اجتماعی

با رونق گرفتن کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی باید از ترفندهای مناسب برای جذب مشتری استفاده کرد. سه راه برای تاثیرگذاری بیشتر در این حوزه را در این مطلب مطالعه کنید.

پایگاه خبری دنیای برند– به گزارش جی پلاس، شبکه‌های اجتماعی ابزار ارتباطی جذابی هستند. این ابزار کمک می‌کند ارتباطی میان کسب‌وکارها و مشتریان برقرار شود و برندها در سراسر دنیا تبلیغ شوند. به‌اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی تاثیری  فراتر از میزان درک و تصور افراد دارد. در ادامه با ما همراه باشید نا ۳ ترفند عالی برای تاثیر گذاری محتوای برند در شبکه‌های اجتماعی را بدانید.

کسب‌وکارها باید در لحظه‌ی به‌اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌ های اجتماعی مخاطب‌شان را هدف قرار بدهند. با این روش مخاطب بیش‌از پیش جذب تبلیغات منتشر شده می‌شود.

انتشار محتوا در شبکه ‌های اجتماعی منجر به ترشح هورمون دوپامین در مشتریان می‌شود. در نتیجه‌ی ترشح هورمون دوپامین تمایل و کشش جنسی، خوراکی و ورزشی در مخاطب به مراتب بالاتر می‌رود. به‌علاوه، تبلیغات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نتایج بهتری را برای کسب‌وکارها به همراه می‌آورند.

با این‌اوصاف چرا قدرت احساسات مشتریان را در اختیار نگیریم و محتوا و تبلیغات کسب‌ و کارمان را در شبکه‌های اجتماعی به‌ اشتراک نگذاریم؟

صاحبان برند با نشر محتوا و تبلیغ محصول در شبکه‌های اجتماعی به تقویت برند خود و میزان دیده شدن برند کمک می‌کنند. در ادامه شما را با سه ترفند آشنا می‌کنیم. با استفاده از این ترفندها محتوای مربوط به کسب‌وکارتان را قابل انتشار کنید.

۱.مرتبط باشید

اصالت شما به‌عنوان صاحب برند از اهمیت زیادی برخوردار است. محتوای جذاب، کوتاه و مرتبطی تولید کنید. تا جایی‌که می‌توانید روی مخاطب هدف‌تان تمرکز کنید.

وقتی محتوای تبلیغاتی مفیدی را برای مخاطب‌تان تولید می‌کنید، احتمال خوانده شدن و بازنشر آن محتوا در شبکه‌ های اجتماعی بیشتر می‌شود.

با استفاده از ایده‌های زیر محتوای خود را برای مخاطب موردنظرتان جذاب‌تر کنید:

  • محتواهایی درمورد فرآیندهای گام‌به‌گام داشته باشید و هر گام را شرح دهید.
  • از نقل‌قول‌ها و جمله‌های انگیزشی و الهام‌بخش استفاده کنید.
  • راه‌حل‌هایی برای مشکلات مشترک خواننده‌ها و مخاطبان خود ارائه بدهید.
  • فهرست گام‌های عملی و کارهایی که باید انجام بدهید را منتشر کنید.

۲. شخصیت مستقلی داشته باشید

از اضافه کردن شخصیت به محتوای خود نترسید. کاربران شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند با کسب‌وکارهایی تعامل برقرار کنند که با آن‌ها به ویژه در شبکه‌ های اجتماعی برخوردی گرم و دوستانه دارند. مراقب لحن محتوای خود باشید. لحن محتوا باید شبیه به لحن فردی باشد نه لحن کاری. کلماتی مثل “شرکت” را با کلمه‌هایی مثل “ما” جایگزین کنید. با این کار به مخاطب خود احساس راحتی بیشتری را منتقل می‌کنید.

۳. از محتوای بصری استفاده کنید

اخیرا کاربران شبکه‌های اجتماعی علاقه‌ی بیشتری به محتوای بصری نشان می‌دهند. پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی بویژه فیسبوک و توییتر طراحی الگوریتم‌های خود را بازبینی کرده‌اند. درحال‌حاضر این پلت‌فرم‌ها بر محتوای بصری تاکید بیشتری دارند. برای مثال محتوای عکسی در فیس‌بوک ۵۳% بیشتر از محتوای متنی مورد پسند کاربران قرار می‌گیرد. به‌عبارت‌دیگر، اگر محتوایی را منتشر می‌کنید که حاوی لینک و محتوای متنی است، احتمالا این محتوا کمتر موردتوجه مخاطب قرار می‌گیرد یا بازنشر آن کمتر می‌شود.

با مخاطب خود تعامل برقرار کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید احتمال به‌اشتراک‌گذاری محتوای خود را افزایش دهید. از ترفندهای بالا استفاده کنید، برند خود را تبلیغ کنید، اعتماد برقرار کنید و مخاطبان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی جذب کنید.

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …