هنر و برند

باز کردن گره‌ای برای شناساندن هنر و برند فرش گیلان

مجتبی مهری رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان نیز از اختصاص اعتباری بیش از ۴ میلیارد ریال تسهیلات کمک معیشتی قالیبافان روستایی در گیلان خبر داد و گفت: این تسهیلات در راستای حمایت از فرشبافان گیلانی به زودی با هماهنگی بانک ملی به ساکنین روستاها با تایید دهیاران با نرخ سود چهار درصد و مهلت بازپرداخت ۶۰ ماهه، اعطاء می‌شود.

پایگاه خبری دنیای برند، وی برگزاری دوره های آموزشی تخصصی رایگان و بیمه فرش فرشبافان را از دیگر حمایت‌های این سازمان از فعالان این عرصه برشمرد و افزود: هم اکنون ۲۲ دوره آموزشی آماده برگزاری داریم.

مهری ادامه داد: این دوره‌های آموزشی با هدف ارتقاء سطح علمی و کیفی فرش دستباف مختص گیلان برای بافندگان و فعالین این عرصه فرش دستباف برنامه ریزی شده است.

مهری خاطرنشان کرد: ساماندهی فروش‌های فوق‌العاده فرش در ایام منتهی به پایان سال نیز در دستور کار است که منجر به شناساندن بهتر هنر و برند فرش گیلان خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: می‌توانیم با استفاده از هنر فرش بافی و طراحی‌های خاص فرش در گیلان؛ فرهنگ غنی بومی گیلان را اشاعه دهیم.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

رمضان کامران‌پی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار نفر بافنده فرش در گیلان فعال هستند و هم اکنون بیش از ۶۰ کارگاه قالی بافی در گیلان داریم، گفت: اغلب بافندگان در در زمینه انواع فرش‌های ابریشمی و تابلو فرش فعالیت دارند و استقبال عمومی نیز از فرش‌های گیلان نسبتاً مناسب است.

کامران پی خاطرنشان کرد: می‌توانیم با استفاده از هنر فرش بافی و طراحی‌های خاص فرش در گیلان؛ فرهنگ غنی بومی گیلان را اشاعه دهیم.

وی تصریح کرد: تکلیف داریم به انحای مختلف از هنر صنعت فرش حمایت کنیم و از این ظرفیت مطلوب در جهت اعتلای اقتصاد و ایجاد اشتغال در گیلان بهره‌مند شویم و از تعاونی‌ها و بافنده های سایر استان ها نیز به منظور هم افزایی بیشتر استقبال می‌کنیم.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x