برند اپل

تولید خودروهای الکتریکی منحصربفرد/برند اپل

تلاش برند اپل برای تولید خودروهای سواری مجهز به فناوری جدید باتری‌های الکتریکی تا سال ۲۰۲۴.

پایگاه خبری دنیای برند، به گزارش رویترز به نقل از دو مقام آگاه، برند اپل تولید انبوه خودروهای خودران الکتریکی را در دستور کار خود قرار داده؛ خودرویی که به گواه یکی از منابع خبری رویترز دارای یک باتری ارزان‌قیمت خواهد بود که در عین ارزانی توان حرکت خودرو را در مقایسه با رقبای موجود به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

این باتری در حال آزمایش که LFP نام دارد از ترکیب شیمیایی لیتیوم فسفات آهن ساخته شد و احتمال گرم شدن آن از انواع باتری‌های لیتیوم یونی موجود کمتر است و در نتیجه باتری ایمن‌تری می‌تواند باشد.

همچنین خودروی خودران در حال طراحی و ساخت اپل احتمالا با استفاده از حسگرهای لیدار (Lidar) که پیشتر در برخی مدل‌های آیفون از جمله آیفون ۱۲ پرو مورد استفاده قرار گرفته، قادر خواهد بود تا نمای سه بعدی دقیقی از جاده داشته باشد. در عین حال، این خودرو دارای چندین حسگر لیدار برای اسکن مسافت‌های مختلف خواهد بود.

هر چند که برند اپل از اظهارنظر در مورد پروژه خودروسازی خود امتناع کرده ولی رویترز گزارش داده که برند اپل تولید خودروی خود را با مشارکت یک شرکت خودروساز باسابقه انجام خواهد داد.

این منابع آگاه هشدار دادند که تاخیرهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا ممکن است تاریخ شروع تولید خودروی اپل را به سال ۲۰۲۵ یا فراتر از آن به تاخیر بیاندازد.

ارزش سهام شرکت تسلا روز دوشنبه ۶.۵ درصد سقوط کرد و ارزش سهام اپل پس از انتشار این خبر با ۱.۲۴ درصد افزایش بسته شد.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x