ثبت جهانی اورامان

ثبت جهانی اورامان زمینه‌ساز رونق صنعت گردشگری منطقه می‌شود

دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ثبت جهانی اورامان را زمینه‌ساز رونق گردشگری و توسعه زیرساخت‌های این منطقه عنوان کرد.

پایگاه خبری دنیای برند، محسن فتحی ظهر امروز شنبه در جریان بازدید از شماری از روستاهای منطقه اورامان در ۲ شهرستان سنندج و کامیاران، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای تسریع در ثبت جهانی اورامان یکی از نیازهای لازم و ضروری در استان کردستان به شمار می‌رود.

وی با تقدیر از همراهی و مشارکت مردم در راستای ایجاد هماهنگی‌های لازم برای ثبت جهانی اورامان، گفت: مشارکت و همراهی مردم مهمترین اصل در راستای ثبت جهانی اورامان است و خوشبختانه این مهم از سوی مردم منطقه با جدیت ویژه‌ای دنبال و پیگیری می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران ضمن حضور در روستای پالنگان و در جمع مردم این روستا، گفت: پالنگان محور مهمی در پرونده ثبت جهانی است و از این رو ضروری است با حضور دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردم ساماندهی روستا با فوریت انجام شود.

وی ضمن اشاره به دستاوردها و نتایج ثبت جهانی اورامان برای مردم این منطقه و سایر مناطق استان کردستان، بیان کرد: معرفی در سطح جهانی و برخورداری از منابع سازمان جهانی یونسکو می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و رونق صنعت گردشگری در منطقه کمک کند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

فتحی برنامه‌های پایگاه منظر فرهنگی اورامان را برای پیشبرد طرح‌های توسعه گردشگری، مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون برنامه مدونی برای توسعه گردشگری پالنگان اجرایی نشده است و ضروری است با استفاده از پتانسیل ثبت جهانی و با این رویکرد طرح توسعه گردشگری منطقه اجرایی شود.

وی بر مشارکت همه ادارات و سازمان‌های دولتی در راستای رفع مشکلات و نارسایی‌ها در روستاهای منطقه، گفت: همکاری و مشارکت همه ادارات و سازمان‌های دولتی در راستای تسریع در رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم ضروری است.

ارزیاب سازمان یونسکو قرار است از ۳۱ شهریورماه به مدت ۱۰ روز با حضور در استان‌های کرمانشاه و کردستان از روند ساماندهی روستاهای منطقه اورامان بازدید کند.

منبع: مهر

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *