چرا سامسونگ شارژر را از جعبه هایش حذف کرد؟

چرا سامسونگ شارژر را از جعبه هایش حذف کرد؟

پایگاه خبری دنیای برند، آیفون در زمینه ی حذف آداپتور شارژ گوشی پیشرو بود و با معرفی آیفون ۱۲ استارت حذف آداپتور از جعبه ی گوشی های برند خود را زد. در اقدامی که قابل پیش بینی تلقی می شد سامسونگ هم پس از آیفون و شیائومی با معرفی سری S دنباله رو راه این دو برند در این اقدام شد.

تا قبل از این اگر تجربه ی خرید گوشی های آکبند را داشتید حتما مشاهده کرده بودید که هنگام خرید گوشی یک جعبه ی آکبند به شما داده می شود که در آن گوشی موبایل خریداری شده به همراه یک آداپتور شارژ، یک عدد کابل شارژ و گاهی یک هندزفری وجود دارد، اما اخیرا دوشاخه یا پاور آداپتور از جعبه ی گوشی موبایل توسط شرکت های سازنده حذف شده و برای خرید آن باید جداگانه اقدام کنید.

بیسل، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی موبایل و تبلت در این پست دلایل این موضوع را برای شما شرح داده است.

دلیل حذف آداپتور شارژ از جعبه گوشی سامسونگ

گوشی های هوشمند سامسونگ از سری S به بعد با یک کابل دیتا USB Type – C همراه هستند، اما هیچ دوشاخه یا آداپتوری برای اتصال این کابل در جعبه دیده نمی شود، زیرا به گفته ی خود شرکت سامسونگ آن ها تلاش می کنند در راستای حفظ محیط زیست گام برداشته و تاثیر ضایعات محصولات خود را روی محیط زیست به حداقل برسانند.

سخنگوی رسمی سامسونگ مدعی شده کاربران این برند در حال ترویج عادات بازیافت در زندگی روزمره ی خود هستند و در جهت تحقق این هدف بهتر است انتخاب های پایداری داشته باشند، به این معنی که به جای خرید و در اختیار داشتن آداپتورهای متعدد با کارایی مشابه، از همان آداپتور و شارژر قبلی برای لوازم الکترونیکی جدید نیز استفاده کنند.

به این ترتیب، حذف دوشاخه شارژر از بسته بندی گوشی سامسونگ می تواند در حل مشکلات ناشی از افزایش زباله های الکترونیکی و فراوانی آن ها در محیط زیست موثر واقع شود.

اگر شما به عنوان کاربر این برند با مشکل عدم وجود آداپتور در جعبه مواجه شده اید، بهتر است در اولین فرصت اقدام به خرید شارژر اصلی سامسونگ کرده و سلامت باتری گوشی خود را به خطر نیندازید. فروشگاه شارژر بیسل انواع شارژر اصلی سامسونگ را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

 مزایای حذف شارژر برای برند سامسونگ

اگرچه سامسونگ دلیل حذف شارژر از جعبه ی گوشی های خود را مصرف پایدار و ترویج عادات بازیافت بیان کرد، اما کارشناسان این حوزه نظرات متفاوت تری دارند که شنیدنی به نظر می رسند!

سامسونگ در پاسخ به منتقدانی که حذف شارژر را کار غیرمنطقی می دانستند پاسخ داد که با این کار تواسته است قیمت تمام شده ی گوشی های نسل جدید خود را در مقایسه با مدل های قبل که همراه آداپتور عرضه می شدند کاهش دهد و این به نفع کاربر است. در حالیکه کارشناسان معتقدند گوشی های نسل جدید در بسیاری از ویژگی های فنی و ظاهری با گوشی های نسل قبل سامسونگ تفاوت دارند و و دلیل کاهش قیمت آن ها این موارد است! مثلا جنس پنل پشتی گوشی که در سری های قبلی سامسونگ شیشه ای بود حالا پلاستیکی شده، یا نمایشگرهای جدید که نسبت به سری های پیش از خود ویژگی های ضعیف تری دارند.

از طرفی کاربران بی شماری که قادر به استفاده از لوازم جانبی قبلی سامسونگ نیستند با خرید گوشی جدید ناچار هستند آداپتور شارژ و هندزفری را جداگانه خریداری کنند و این کار خود به معنای فروش بیشتر، قیمت بالاتر و سود بهتر برای برند سامسونگ است. همچنین با حذف این قطعه ی نسبتا بزرگ از جعبه های گوشی سامسونگ، سایز جعبه کاهش چشمگیری پیدا کرده و در طراحی و تولید آن تغییراتی ایجاد شده است. بنابراین هزینه ی کمتری برای طراحی ساده و تولید جعبه خواهد کرد و با ارسال تعداد بیشتری از آن ها در هر محموله، یک بازی دوسر برد برای خود خواهد ساخت.

خرید شارژر سامسونگ

حذف شدن شارژر از جعبه گوشی های هوشمند یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در حوزه ی بازار موبایل  در سال های گذشته بوده است و حالا سامسونگ تایید کرده است که هنگام خرید یک گوشی جدید، قرار نیست لوازم جانبی که انتظار دارید را در بسته بندی آن دریافت کنید. با توجه به اهمیت آداپتور شارژ اصلی سامسونگ و آسیب جدی که در اثر استفاده از شارژرهای بی کیفیت و غیراصلی که با گوشی شما سازگاری ندارند متوجه باتری گوشی خواهد شد، بهتر است برای خرید شارژر سامسونگ از فروشگاه های معتبر لوازم جانبی موبایل اقدام کنید و با اطمینان از اصالت کالا آن را سفارش دهید.

فروشگاه شارژر بیسل ارائه دهنده ی کالکشن کاملی از لوازم جانبی اصلی سامسونگ است که آماده ی ارسال سفارش به تمام ایران می باشد.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *