Which cities can you travel to by train - از میانه با قطار به کدام شهرها می توان سفر کرد؟

از میانه با قطار به کدام شهرها می توان سفر کرد؟

پایگاه خبری دنیای برند، یکی از مهم‌ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی، میانه است. راه آهن این شهر به بسیاری از نقاط کشور متصل بوده و قطارهای زیادی از آن عبور می‌کنند؛ به همین دلیل، میانه را می‌توان یکی از قطب‌های حمل‌ونقل ریلی دانست. اگر شما نیز قصد تهیه بلیط قطار میانه را دارید و می‌خواهید بدانید ایستگاه میانه به کدام‌یک از ایستگاه‌های کشور متصل است، ادامه این مطلب را از دست ندهید. فلای‌تودی مرحع خرید بلیط قطار شما را به کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت بلیط‌های قطار به مقاصد مختلف در سایت و اپلیکیشن خود دعوت می‌کند.

 

تاریخچه ایستگاه راه‌ آهن میانه

جالب است بدانید که ایستگاه راه آهن میانه، یکی از اولین ایستگاه‌های کشور بوده و در تاریخ ۴ اردیبهشت سال ۱۳۳۵ افتتاح شده است. این ایستگاه در حومه شهر قرار گرفته و تا میانه حدود ۶ کیلومتر فاصله دارد. خوشبختانه ایستگاه قطار میانه از لحاظ خدمات رفاهی، از سطح خوبی برخوردار بوده و تقریبا تمامی مسافران از امکانات این ایستگاه رضایت کافی داشته‌اند.

مسیرهای راه آهن میانه

ایستگاه قطار میانه دارای مسیرهای فراوانی است که عبارت‌اند از:

تهران

مهم‌ترین شهری که می‌توانید به‌وسیله قطار از میانه به آن سفر کنید، تهران است. تهران پایتخت کشور بوده و طبیعی است که رفت‌وآمد بالایی به آن وجود داشته باشد. میانه و تهران تقریبا ۴۵۰ کیلومتر فاصله دارند و طی کردن این فاصله توسط قطار، حدود ۶ ساعت طول خواهد کشید.

قطارهایی که در این مسیر تردد می‌کنند در ایستگاه‌های سرچم، زنجان، خرم دره، قزوین، آبیک، هشتگرد، کرج و تهران توقف داشته و می‌توانید در هر کدام از این ایستگاه‌ها، از قطار پیاده یا به قطار سوار شوید. توجه کنید که اگر قصد پیاده شدن را داشتید، حتما مامور واگن را در جریان گذاشته تا هنگام رسیدن به ایستگاه به شما اطلاع دهد.

تبریز

یکی دیگر از شهرهایی که به ایستگاه راه آهن میانه متصل بوده و رفت‌وآمد زیادی نیز با آن دارد، تبریز است. ساخت خط میانه تبریز از سال ۱۳۷۷ شروع شد و پس از ۲۲ سال به بهره‌برداری رسید. فاصله میانه تا تبریز، حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده و برای طی کردن این فاصله تقریبا به ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. این خط راه آهن از ۲ فاز تشکیل می‌شود که فاز اول از میانه تا بستان آباد و فاز دوم از بستان آباد تا تبریز است.

Which cities can you travel to by train 0 - از میانه با قطار به کدام شهرها می توان سفر کرد؟زنجان

زنجان فاصله چندانی با میانه نداشته و خط ریلی بین این دو شهر، کوتاه‌ترین مسیر راه آهن میانه محسوب می‌شود. این فاصله برابر با ۱۳۷ کیلومتر بوده که قطارها آن را در ۲ ساعت طی می‌کنند. لازم به ذکر است که به دلیل کوتاه بودن مسیر، فقط قطارهای اتوبوسی در این خط فعال هستند.

قزوین

قزوین نیز یکی دیگر از شهرهایی است که می‌توانید از میانه و به‌وسیله حمل‌ونقل ریلی به آن سفر کنید. قزوین و میانه حدود ۳۱۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و قطارهایی که در این مسیر مشغول به کار هستند، این فاصله را در ۴ ساعت طی خواهند کرد. این زمان، زمانی متوسط به‌حساب آمده و به همین خاطر، علاوه بر قطارهای اتوبوسی، قطارهای کوپه‌ای نیز در این خط رفت‌وآمد می‌کنند. اگر قصد دارید تا سفری راحت‌تر داشته باشید، می‌توانید بلیط قطارهای کوپه‌ای را تهیه کرده و اگر می‌خواهید هزینه کم‌تری بپردازید، بهتر است تا بلیط قطارهای اتوبوسی را خریداری نمایید.

کرج

بلیط قطار میانه برای کرج نیز قابل تهیه است و دیگر نیازی نیست تا برای سفر به این شهر، ابتدا به تهران رفته و سپس به‌وسیله مترو یا تاکسی به کرج بروید. تمامی جزئیات این مسیر تقریبا مانند مسیر میانه تهران بوده و تفاوت چندانی وجود ندارد.

مشهد

مسیر میانه مشهد نه‌تنها طولانی‌ترین، بلکه پرطرفدارترین خط راه آهن این شهر است. مشهد و میانه تقریبا ۱۵۰۰ کیلومتر فاصله دارند و پیمودن این فاصله با قطار، ۱۸ ساعت طول خواهد کشید. قطارهای مختلفی در این مسیر تردد می‌کنند و خوشبختانه امروزه حتی قطارهای اقتصادی نیز از امکانات خوبی برخوردار هستند؛ به همین دلیل، در صورت خرید بلیط‌های ارزان قیمت نیز سفری راحت را در پیش خواهید داشت.

قطارهای خط میانه مشهد از ایستگاه‌های زنجان، قزوین، کرج، تهران، گرمسار، سمنان، دامغان، جاجرم، نیشابور و کاشمر عبور کرده و مسافران می‌توانند در هر یک از این ایستگاه‌ها، از قطار پیاده یا به قطار سوار شوند.

Which cities can you travel to by train 87 - از میانه با قطار به کدام شهرها می توان سفر کرد؟قیمت بلیط‌های قطار میانه

معمولا سه عامل اصلی بر قیمت بلیط تاثیر می‌گذارند که عبارت‌اند از:

فاصله شهرها

قاعدتاً هر چقدر که فاصله دو شهر بیشتر باشد، هزینه بلیط نیز افزایش خواهد داشت و این موضوع، امری کاملاً طبیعی است.

کلاس قطار

از دیگر عواملی که قیمت بلیط را تغییر می‌دهد، کلاس قطار است. قطارهای ۵ ستاره، بیشترین هزینه را در پی دارند؛ چرا که امکانات بسیار زیادی برای مسافران در نظر گرفته شده و سفر کردن به‌وسیله این قطارها، بسیار آسان و بی‌دردسر خواهد بود. از بین قطارهای کوپه‌ای، ارزان‌ترین بلیط متعلق به قطارهای ۳ ستاره است اما این موضوع، بدین معنا نیست که قطارهای ۳ ستاره از امکانات خوبی برخودار نیستند. امکانات و خدمات این قطارها نیز برای داشتن سفری آسوده کافی هستند اما طبیعتا، به کیفیت امکانات ۵ ستاره نمی‌رسند.

ارزان‌ترین نوع بلیط، بلیط قطار اتوبوسی است. این قطارها فقط در مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا امکانات خاصی به غیر از یک پذیرایی ساده ندارند.

زمان خرید بلیط

از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت بلیط زمان خرید آن است. معمولا در مواقعی که درخواست بالا بوده و قطارهای کمی فعال هستند، قیمت مقدار اندکی افزایش خواهد داشت.

بهترین راه برای خرید بلیط قطار

اگر شما هم قصد خرید بلیط قطار میانه یا هر شهر دیگر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا این کار را فقط از طریق وب‌سایت فلای‌تودی انجام دهید. فلای‌تودی به عنوان یک آژانس مسافرتی آنلاین، همواره در تلاش بوده است تا امکان خرید بهترین بلیط‌ها را با نازل‌ترین قیمت‌ ممکن برای کاربران خود فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند با صرف کم‌ترین هزینه، سفری شیرین را تجربه کنند.

علاوه بر خرید بلیط قطار، امکان خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز از طریق وب‌سایت همین مجموعه وجود داشته و در واقع برای برنامه‌ریزی یک‌ سفر، فقط به فلای‌تودی نیاز خواهید داشت.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

سید ابراهیم هاشم ورزی

سید ابراهیم هاشم ورزی: سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل جدید منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درحکمی سید ابراهیم هاشم ورزی را به عنوان سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *