کابینت

قیمت ساخت کدام کابینت مناسب تر است؟

پایگاه خبری دنیای برند، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اختراع شدن دستگاه های متنوع، روکش های زیادی نیز برای ساخت کابینت تولید شده است. این پوشش ها کیفیت، رنگ و طرح های متنوعی دارند.

کابینت ها در ۳ دسته سبک متفاوت طراحی و سفارش گرفته می شوند. سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن در این تقسیم بندی قرار دارد. در بین این سبک ها، کلاسیک از همه قدیمی تر است. بیشتر روکش ها و درب های کابینت در مدل کلاسیک، از چوب های طبیعی هستند؛ که خوب این چوب ها قیمت بالاتری دارند.

حالا اگر بخواهیم به سوال اینکه کدام سبک کابینت قیمت مناسبی دارد، پاسخ بدهیم، باید به سبک های نئوکلاسیک و مدرن رجوع کنیم. در ادامه این مطلب به طور کامل، این مدل ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

کابینت قیمت مناسب در سبک مدرن کدام است؟

حتما نام ام دی اف را شنیده اید. می توان گفت کابینت ام دی اف از ارزان ترین مدل های کابینت می باشد. کلمه MDF مخفف واژه Medium Density Fibreboard می باشد. معنی آن این است که تکه چوب های ریز و درشت با گرما به هم پرس می شوند. ماده ی دیگری که موم نام دارد در تشکیل ام دی اف به کار گرفته می شود. کابینت های ام دی اف رنگبندی کاملی دارند و شما می توانید در تمامی رنگ ها آن ها را سفارش دهید.  یکی دیگر از کاربرد های ام دی اف در ساخت کابینت، استفاده به عنوان مغزی و بدنه است. در واقع تمامی سبک های کابینت حتی نوع کلاسیک و کابینت های چوبی از بدنه ام دی اف تشکیل شده است.

Which cabinet construction price is more suitable - قیمت ساخت کدام کابینت مناسب تر است؟کابینت ارزان هایگلاس

یکی دیگر از روکش های ارزان و پرطرفدار کابینت مدرن، هایگلاس نام دارد. برای ساخت این مدل کابینت از روکشی به نام پلکسی گلاس استفاده می شود. این روکش در انواع ترک و ایرانی در بازار وجود دارد. این روکش توسط چسب های خیلی قوی به سطح بدنه mdf می چسبد. از ویژگی های کابینت هایگلس، براق و شفاف بودن بدنه آن است. سطح این کابینت می تواند نور را بازتاب کند و این موضوع سبب روشن تر شدن و بزرگتر شدن آشپزخانه شما می شود. از دیگر خصوصیات کابینت های ام دی اف و هایگلاس، سطح بدون کار شدگی است.

کابینت با قیمت مناسب در سبک نئوکلاسیک چه نام دارد؟

یکی از جدیدترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل و کابینت نئوکلاسیک نام دارد. در تعریف خصوصیات این سبک می توان به این اشاره کرد که: تلفیقی از سبک های مدرن و کلاسیک است. همانطور که گفته شد سبک مدرن سطح صاف و ساده ای دارد. اما برعکس مدرن سبک کلاسیک پر از زرق و برق است. در بدنه کابینت کلاسیک می توانید منبت کاری و حکاکی های قدیمی و یا به صورت گل و کتیبه را مشاهده کنید. این موضوع سبب تغییر در لیست قیمت کابینت کلاسیک دارد. همچنین مانند کابینت های مدل مدرن، ارتفاع و عمق زیادی دارد بنابراین جادار است.

کابینت پلی اورتان، قیمت مناسبترین در سبک نئوکلاسیک

ارزان ترین مدل کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان نام دارد. این کابینت مغزی ام دی اف دارد و روی بدنه با رنگ پلی اورتان کار می شود. ناگفته نماند که طرح های کابینت پلی اورتان به وسیله دستگاه cnc زده می شود و سپس رنگ می شود.

کابینت؛ در واقع کمد های فلزی و یا مغزی های ساخته شده از الوار های کوچک و بزرگ هستند. در این روز ها cabinet با پوشش های متفاوتی، ساخته می شوند. وسایل ریز و درشت آشپزخانه، در گنجه و یا کابینت آشپزخانه جای می گیرند. علاوه بر آن این قفسه ها در چیدمان آشپزخانه و یا چه طور به نظر رسیدن آن نقش مهمی دارد. زیرا که بیشترین دکور مطبخ تحت تاثیر کابینت ها هستند.

کابینت ارزان انزو در سبک نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک، مدل دیگری از کابینت نیز وجود دارد که انزو نام دارد. می توان گفت انزو از محبوب ترین کابینت ها نیز می باشد. این کابینت نیز از مغزی ام دی اف با رنگ های پولیشی و یا پلی اورتان ساخته می شود. دلیل پرطرفدار بودن این کابینت تفاوت قطر ورق های ام دی اف با دیگر کابینت ها است. شما می توانید در اندازه های ۲۵ میلی متر، ۳۲ میلی متر کابینت را سفارش دهید. این موضوع سبب می شود تا کابینت دوام و عمر بالاتری داشته باشد.

Which cabinet construction price is more suitable 1 - قیمت ساخت کدام کابینت مناسب تر است؟قیمت کابینت آشپزخانه چگونه به دست می آید؟

کابینت ها از مجموعه از چند مدل تشکیل می شود. نحوه محاسبه قیمت هر کدام درصد خاصی دارد و به عوامل زیادی بستگی دارد. در ادامه شما را با نحوه محاسبه آن ها آشنا می کنیم.

محاسبه قیمت کابینت دیواری و زمینی

کابینت هایی که روی زمین قرار می گیرند، کابینت های زمینی و کابینت هایی که روی دیوار نصب می شوند را دیواری و یا هوایی می گویند. بر طبق قانون اتحادیه کابینت سازان، کابینت های زمینی ۶۰% قیمت هر متر طول و کابینت های دیواری ۴۰% قیمت هر متر طول محاسبه می شود. منظور از متر طول، یک متر کابینت هوایی با زمینی است که در حالت طولی متر می گردد. در این صورت با استفاده از این قوانین قیمت کابینت محاسبه می شود.

قیمت یراق آلات و اکسسوری های کابینت

در مراحل نصب کابینت، از یراق آلات استفاده می شود. مثلا لولا، ریل و جک پمپی. این ابزار ها در مرحله آخر استفاده می شوند و سبب اتصال بدنه و درب ها می شوند. منظور از اکسسوری می توان دستگیره را نام برد. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اجزای کابینت ها دستگیره ها هستند. همچنین این وسیله بسیار مورد استفاده می باشد. هزینه یراق آلات و دستگیره به مدل انتخابی شما بستگی دارد. زیرا که در طرح ها و کیفیت های مختلف در بازار وجود دارند.

ابعاد آشپزخانه

یکی دیگر از عوامل تغییر قیمت کابینت، ابعاد آشپزخانه است. هرچه قدر که محیط شما بزرگ باشد، هزینه بیشتری را برای خرید و نصب کابینت باید کنار بگذارید. معمولا برای آشپزخانه هایی با ابعاد کم، از کابینت های سبک مدرن استفاده می کنند. زیرا که این کابینت ها سطح صاف و بدون کار شدگی دارند و از شلوغ شدن فضا جلوگیری می کنند. همچنین کابینت هایی با رنگ پلی اورتان سفید، از دیگر گزینه ها هستند.

Which cabinet construction price is more suitable 2 - قیمت ساخت کدام کابینت مناسب تر است؟نوع روکش کابینت آشپزخانه

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیکت کابینت، نوع روکش انتخابی شما است. قیمت روکش های ام دی اف با پلی اورتان و انزو تفاوت زیادی دارد. اما معمولا کابینت های سبک مدرن، یعنی ام دی اف و  هایگلاس از همه قیمت پایین تری دارند. البته سبک مدرن روکش های زیادی دارد و دست شما برای انتخاب باز است. برای مثال روکش های پلی لاک و لامی گلاس که در خانواده روکش هایگلس می باشد، در این دسته قرار می گیرد. حتی می توانید این کابینت ها را با روکش های چرمی نیز ترکیب کنید.

میزان طراحی روی کابینت

میزان کاری که روی کابینت انجام می شود، قیمت آن را تغییر می دهد. هرچه قدر حکاکی های کابینت بیشتر باشد، کار بیشتری را می برد و قیمت بالاتری نیز دارد. این طرح ها به وسیله دستگاه cnc انجام می شود. با توجه به تنوع زیاد دستگاه، هزینه طراحی روی درب ها تغییر پیدا می کند. البته این هزینه در کابینت های مدرن، وجود ندارد. سبک نئوکلاسیک با توجه به طرح انتخابی شما قیمت تغییر می کند.

 

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *