آرنج

ارتز آرنج (بریس آرنج) چیست؟ درمان آرنج با ارتز

پایگاه خبری دنیای برند، بسیاری از ما، درد شدید آرنج را تجربه کرده ایم. آرنج، از پرکاربردترین بخش های بدن است که گاه در معرض آسیب قرار می گیرد. به غیر از درد، ورم، سوزن سوزن شدن و مشکل داشتن در خم و راست کردن آرنج، از نشانه های آسیب دیدگی آرنج است. در صورت مواجه با این علائم، نباید ساده از کنار آن گذشت.

خوشبختانه این روزها روش های متعددی برای درمان مشکلات آرنج وجود دارد که با بهره مندی از آن ها، می توان فشار را از آرنج برداشت و درد را تسکین داد. مثلاً استفاده از کمپرس آب یخ و یا بستن بریس یا همان ارتز آرنج.

 

ارتز آرنج (بریس آرنج) چیست؟ و چرا باید از ارتز آرنج استفاده کنیم؟

در میان روش های مختلفی که برای بهبود آسیب دیدگی آرنج وجود دارد، استفاده از ارتز آرنج، بهترین است. این شیوه کم هزینه و کم عارضه است و تاثیر آن در بهبود وضعیت بیماران بر کسی پوشیده نیست.

مزایای استفاده از ارتز آرنج برای درمان:

  • مقرون به صرفه است: فرض کنید آرنج شما به دلایل دچار آسیب دیدگی شده و شما می خواهید برای درمان اقدام کنید. مسلماً از همان ساعت های اولیه، پرداخت هزینه ها آغاز می شود و تا آخرین لحظه نیز ادامه می یابد. از ویزیت گرفته تا چکاپ، تست های تشخیصی، داروها و… همگی مشمول هزینه است. به علاوه گاه، مجبور هستید یک روز در میان به مطب پزشک مراجعه نمایید و روند درمان خود را پیگیری کنید که این هم هزینه بر خواهد بود. بسیاری از افراد به دلیل ناتوانی در پرداخت این هزینه ها، نمی توانند مرحله به مرحله در مسیر درمان پیش بروند. استفاده از ارتز آرنج، با کمترین هزینه میسر شده و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای درمان ترجیح می دهند.
  • در تسکین درد تاثیرگذار است: برای درمان درد ناشی از آسیب دیدگی آرنج، لازم است که عضلات آرنج، برای مدتی هم که شده، استراحت کنند و دیگر تحت فشار نباشند. این تنها راهی است که باعث می شود مفاصل آرنج، خود را ترمیم کنند و درد کاهش یابد. (بریس آرنج، در محل آسیب دیدگی گرما ایجاد می کند و گرما تسکین دهنده درد است.) استفاده از ارتز آرنج، بیمار را به این هدف می رساند.
  • مانع از بروز آسیب دیدگی مزمن خواهد شد: همیشه گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از مهمترین مزایای استفاده از ارتز آرنج، پیشگیری از صدمه دیدن آرنج است. اگر شما به فعالیتی مشغول هستید که به واسطه آن آرنج تان دائماً در حرکت است، می توانید از ارتز آرنج استفاده کنید و مطمئن باشید که در ممانعت از آسیب کارایی دارد.
  • آرنج را ثابت می کند: دیگر مزیت استفاده از ارتز آرنج، محدود سازی حرکات پیوسته آرنج است. البته با استفاده از این ارتز، آرنج، اجازه تحرک لازم را خواهد داشت اما حرکات بیش از حد که آسیب دیدگی آرنج را تشدید می کند، کنترل می گردد.

What is an Elbow orthosis Elbow treatment with orthosis 1 - ارتز آرنج (بریس آرنج) چیست؟ درمان آرنج با ارتز

نکات مهم استفاده از ارتز آرنج

برای بهره مندی از امتیازات ارتز آرنج، دقت به انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع از بریس اهمیت قابل توجهی دارد. اما این تنها کافی نیست. شما باید بدانید که چگونه باید از ارتز آرنج استفاده کنید و ایضاً روش های مراقبت از آن را بشناسید.

نکاتی که برای استفاده از ارتز آرنج باید بدانید:

  • اگر می خواهید ارتز آرنج در وضعیت مناسبی قرار گیرد، از باند کشی فشاری استفاده کنید.
  • برای پوشیدن بریس، در ابتدا بازوی خود را به آهستگی از بریس عبور دهید و گیره ها را روی ساعد ببندید.
  • اگر می خواهید ارتز آرنج، اثرگذاری خود را حفظ کند و همواره برای بهبود آسیب دیدگی آرنج کارایی داشته باشد، آن را در آب غوطه ور نکنید.
  • از تمیز کردن بریس غافل نشوید؛ برای این کار می توانید بریس را در تشتی از آب سرد بشویید و برای از بین بردن آلودگی های آن، از پودر شست و شوی ملایم استفاده کنید. پس از شستن، ارتز آرنج را در هوای آزاد قرار داده و اجازه دهید کاملاً خشک شود.
  • به نظر می رسد که ارتز آرنج، زمانی که در تماس مستقیم با پوست دست قرار می گیرد، عملکرد بهتری دارد. سعی کنید آن را زیر لباس خود بپوشید. البته دستورالعمل های لازم جهت استفاده از ارتز آرنج و توصیه های مراقبتی از این ابزار کاربردی، از سوی متخصص ارتوپد به شما گفته خواهد شد و شما موظفید به آن عمل کنید.

What is an Elbow orthosis Elbow treatment with orthosis - ارتز آرنج (بریس آرنج) چیست؟ درمان آرنج با ارتز 

انواع ارتز آرنج (بریس آرنج) را بشناسیم؟

برای انتخاب مناسب ترین گزینه از بین انواع ارتز آرنج، نخست هدف خود از درمان را مشخص کنید. البته این متخصص ارتوپد است که با بررسی وضعیت شما و نوع آسیب دیدگی آرنج، در این باره تصمیم می گیرد و بهترین مدل از ارتز را معرفی خواهد کرد.

انواع ارتز آرنج:

  • ارتز بندی: ارتز بندی، از ساده ترین و ارزان ترین بریس هایی است که دیده اید. جنس این بریس، نئوپرن و یا نایلون است. با این وسیله، می توان دور تا دور بخش بالایی ساعد و زیر آرنج را پوشانید. هدف از طراحی ارتز بندی، اعمال فشار به تاندون است. لذا استفاده از آن برای کسانی که از التهاب تاندون رنج می برند، توصیه می شود. همچنین تنیس بازان و گلف بازان برای پیشگیری از آسیب دیدگی آرنج می توانند از آن استفاده کنند.
  • محافظ آرنج: عملکرد این مدل از بریس، درست شبیه به ارتز بندی است. تفاوت ارتز بندی و بریس محافظ آرنج، در طراحی این دو است. محافظ آرنج، دارای دو بند است که یکی از آن ها روی آرنج و دیگری زیر آرنج بسته می شود. این بندها قابل تنظیم اند. یکی از بندهای محافظ آرنج، پیرامون نئوپرن است و برای حفاظت از بازو و آرنج، دو بند دیگر را متصل خواهد کرد. ترکیبات نئوپرن این نوع از بریس، تولید گرما کرده و بدین ترتیب گردش خون را بهبود می بخشد. محافظ آرنج، بهترین گزینه برای پیشگیری از آسیب دیدگی آرنج است.
  • دستکش فشاری: دستکش فشاری، به نوع خاصی از بریس آرنج گفته می شود که قادر به پوشاندن پایین بازو و قسمت بالایی آن است. این ارتز، فشار موضعی بر محل آسیب وارد نمی کند و در عوض، فشار برابر را به بخش های مختلف از آرنج منتقل خواهد کرد. دستکش فشاری نیز قادر به گرم کردن عضلات آرنج بوده و موجب بهبود گردش خون خواهد شد.

 

جمع بندی

این روزها مراکز ارائه دهنده خدمات ارتز و پروتز، نمونه های مختلفی از این وسیله را طراحی و به بازار ارائه نموده اند. کلینیک ارتوپد فنی پایار، کلینیک رنسانس و  کلینیک خانه سفید از مراکز فعال و معتبر در این زمینه اند. اگر میخواهید خرید مطمئنی را تجربه کنید، حتماً سری به این مراکز بزنید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

How to have a great trip to Antalya 310x165 - چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

برای سفری عالی به آنتالیا ابتدا باید اطلاعاتی کامل درمورد این شهر داشته باشید و یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید تا بهترین سفر زندگی خود را تجربه کنید. در برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر، انتخاب هتل خوب مانند هتل ونزیا پالاس دلوکس ریزورت آنتالیا، رزرو به‌موقع بلیط هواپیما آنتالیا و ... اهمیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و در حال برنامه‌ریزی هستید، این مطلب را اتا انتها بخوانید تا با نکات ویژه یک سفر خوب به آنتالیا آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *