What are the signs of phone hacking - نشانه های هک شدن گوشی چیست؟ + کد هک گوشی

نشانه های هک شدن گوشی چیست؟ + کد هک گوشی

پایگاه خبری دنیای برند، هک شدن گوشی موبایل، یکی از مشکلات شایع در میان بسیاری از کاربران است؛ این اتفاق آزاردهنده می‌تواند در کنار سرقت اطلاعات شما، باعث انجام کارهای غیر عادی در گوشی شده و حتی جیب شما را خالی کند. اما از کجا بفهمیم گوشی هک شده و چگونه از کد هک گوشی استفاده کنیم؟

نشانه های هک شدن گوشی

اگر در مورد هک شدن موبایل خود شک دارید، بهتر است بدانید که این موضوع با پیامدهای ملموس بسیاری همراه است؛ در ادامه، چند مورد از مهم‌ترین علائم هک شدن گوشی را بیان خواهیم کرد.

دریافت پیامک های مشکوک

یکی از پرتکرارترین مواردی که کاربران با آن مواجه هستند، ارسال یا دریافت پیامک‌های مشکوک است. اگرچه ریشه این مسئله می‌تواند به وجود بدافزارها در گوشی یا اقدام برخی افراد برای سوء استفاده از شماره تلفن شما باشد، ولی تکرار آن اصلا طبیعی نیست. اگر دائما در حال دریافت یا ارسال پیامک به صورت خودکار هستید و هیچ اطلاعی هم در مورد محتوای این پیامک ها ندارید، می‌توان گفت که گوشی شما هک شده است.

برقراری تماس تلفنی به صورت خودکار

یکی دیگر از موضوعاتی که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد، برقراری خودکار تماس‌های تلفنی در موبایل شماست. این مسئله می‌تواند در بسیاری از موارد نشان از هک شدن تلفن همراه شما داشته باشد. در صورتی که مطمئن هستید موبایل شما هنگ نمی‌کند و برنامه‌های خاصی این کار را به صورت اتوماتیک انجام نمی‌دهند، می‌توان با اطمینان گفت که کسی در حال سوء استفاده از اطلاعات و شماره تلفن شماست.

فارغ از اینکه صاحب بهترین گوشی گیمینگ با سطح امنیت بالا باشید یا از یک موبایل ساده استفاده کنید، این اتفاق ممکن است در موبایل شما بیفتد.

مشاهده رفتارهای عجیب در گوشی

اینکه نرم افزارها یا بخش‌های مختلف گوشی به صورت خودکار باز و بسته شوند، اصلا طبیعی نیست. این مسئله البته می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ از جمله ویروسی شدن گوشی، وجود بدافزار یا حتی آسیب دیدن صفحه نمایش. اینکه دائما مجموعه‌ای از صفحه‌های بی‌اهمیت در گوشی باز و بسته شوند، می‌تواند به مشکل سخت‌افزاری یا حتی نرم‌افزاری مربوط باشد.

در آن سو، رفتار عجیب بیشتر به حالتی گفته می‌شود که مثلا موبایل به صورت خودکار وارد برنامه خاصی شده یا کار مشخصی را انجام دهد. در چنین حالتی، قطعا موبایل شما هک شده است.

What are the signs of phone hacking 0 - نشانه های هک شدن گوشی چیست؟ + کد هک گوشیکم شدن پول از حساب بدون اطلاع شما

سارقان همواره به روش‌های مختلفی سعی در کلاهبرداری از اطلاعات کاربران دارند؛ برداشت پول از حساب بدون اطلاع صاحب حساب، یکی از بارزترین مواردی است که نشان از هک شدن گوشی و حساب بانک شما دارد. این مسئله اگرچه می‌تواند به‌نوعی به بانک نیز مربوط شود، ولی این تلفن همراه شماست که به عنوان مقصر اصلی شناخته می‌شود.

ممکن است این کار به شیوه‌های مختلفی از جمله نصب بدافزار روی موبایل شما انجام شده باشد. به هر شکل، در صورت مشاهده این موضوع باید فورا مراتب را به بانک اطلاع دهید.

مصرف بیش از حد باتری و اینترنت

کاربرانی که می‌پرسند از روی تنظیمات گوشی چگونه میتوان فهمید که موبایل آنها هک شده، کافی‌ست سری به بخش Settings روی موبایل خود بزنند. اگر مصرف باتری و اینترنت بسیار بیشتر از حد عرف باشد، این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده وجود یک بدافزار روی موبایل شما باشد.

این مورد را البته شاید نتوان هک شدن گوشی تلقی کرد، ولی نشان می‌دهد که موبایل شما تحت نفوذ و سوء استفاده بوده و از آن بدون اطلاع شما در حال کار کشیدن هستند.

چه اقدامی بعد از هک شدن موبایل خود انجام دهیم؟

راهکارهای زیادی برای رفع هک گوشی وجود دارد که اگر به‌درستی آنها را در پیش گیریم، می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

یکی از اصلی‌ترین کارها، قطع اتصال اینترنت است چرا که تمامی داده‌ها از بستر اینترنت جابجا می‌شوند. این یعنی اگر هکر در حال سوء استفاده از اطلاعات شما باشد، ارتباطش به صورت کامل قطع شد.

در مرحله بعدی باید نرم‌افزارهای اضافی یا بدافزارها را حذف کنید. برای این کار کافی‌ست به بخش تظنیمات مراجعه کرده و از قسمت برنامه‌ها، نرم‌افزارهای اضافی و مواردی که نمی‌شناسید را حذف کنید. سعی کنید در گوشی خود به دنبال برنامه‌هایی باشید که اسم ناشناس یا عجیب‌وغریبی دارند.

در پایان، توصیه می‌کنیم حتما یک بار گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. انجام این کار بسیار مهم است چرا که تمامی ویروس‌ها، تروجان‌ها، بدافزارها یا هر چیز دیگری که هکر از آن برای سرقت اطلاعات شما استفاده می‌کند، به صورت کامل از روی موبایل شما حذف خواهد شد. انجام این کار برای رفع هک گوشی سامسونگ، هواوی و محصولات هر برند دیگری بسیار مهم است. از آنجایی که با انجام این کار تمام اطلاعات گوشی پاک می‌شود، توصیه می‌کنیم که از اطلاعات حیاتی مانند پیامک‌ها یا شماره‌های تلفن خود، یک نسخه بکاپ تهیه کنید تا بعد از انجام ریست فکتوری، قادر به بازگردانی آنها باشید.

What are the signs of phone hacking 7 - نشانه های هک شدن گوشی چیست؟ + کد هک گوشیکد هک گوشی چیست؟

یکی از مواردی که برخی از افراد در راستای رفع هک گوشی بیان می‌کنند، استفاده از چیزی تحت عنوان کد هک گوشی است. در آن سو، برخی حتی فکر می‌کنند که با وارد کردن یک کد در گوشی می‌توان در مورد وضعیت هک شدن موبایل یا داده‌های سرقت‌شده، اطلاعاتی را پیدا کرد. اما واقعا چنین چیزی صحت ندارد.

به بیان دیگر، کد لغو هک گوشی، صرفا عبارتی عامیانه و البته بدون فایده است که نمی‌تواند کاری برای شما انجام دهد. البته شاید در فضای مجازی بتوان برخی کدهای دستوری را هم پیدا کرد، ولی این موارد واقعا هیچ کاربردی ندارند و اطلاعاتی بی‌فایده را در اختیارتان قرار می‌دهند.

سخن پایانی

اگرچه در اینجا تلاش کردیم تا به سوال از کجا بفهمیم گوشیم هک شده پاسخ دهیم، اما در بین اخبار فناوری و رویدادهای مرتبط با آن، روزانه اخبار زیادی در مورد هک شدن تلفن های هوشمند به گوش می‌رسد و عمده آنها، واقعا به خاطر بی‌تدبیری کاربران و سهل‌انگاری‌های آنهاست.

برای جلوگیری از بروز دوباره این مشکل، هرگز نباید سراغ برنامه‌های غیر رسمی بروید یا اپلیکیشن های ناشناس را نصب کنید. باز کردن لینک های ناشناس یا دانلود فایل‌هایی که هیچ اطلاعی از ماهیت آنها ندارید، می‌توانند مشکلات جبران‌ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشند.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

خرید کمد لباس

نکاتی که در هنگام خرید کمد لباس باید توجه داشته باشید…!

پایگاه خبری دنیای برند، وقتی می‌خواید کمد لباس خریداری کنید، باید نکات مختلفی رو در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *